• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Anlo: Jag vill ha tillbaka två embryon en gång men då var tvillingrisken 25 % så det var no no.
    Jag förstår precis hur du känner! Bra att du fick en till frysen iaf och en toppenfin till dig.
    Kram, kram!!!

Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • Cahela

Myran: Ok, det är inte kul att höra och tyvärr kan man inte göra så mkt åt det. Det är det som är värst med jobbiga besked. Skickar en stor kram!!

• Cahela

tjenarehejsan: Men det låter väl lovande? Vilken dag gjorde du FET?

• Cahela

men det var länge sen, då borde det kanske ha gått vägen nu då?:)

• Cahela

Måste skriva Grattis till dig här med ANLO!! Nu får ni fira idag!!Gravid

• Cahela
    påfågeln skrev 2010-10-20 09:21:14 följande:
    Hej Susie! Det har nog inte gått så bra, ruvardag 12 idag och negativt test. Har dessutom alla mina vanliga menskänningar. Räknar med mens inom två dagar BIM imorgon. Detta var ju vårat femte IVF + att vi gjort ett FET, totalt har 10 embryon blivit återförda. Vi har nu bestämt oss att det räcker, alla dessa försök har vi gjort inom ett år. Jag hade säkert fortsatt om jag inte haft barn tidigare, men jag har ju två en 15 åring och en 6 åring. Anledningen att vi så gärna ville ha en till är att minstingen har Leukemi, och vi så gärna ville att han skulle få ett syskon. Men jag blir 42 i Februari och det känns som att  vi borde ha lyckats nu om det hade varit meningen. Jag kommer att gå in och kolla hur det går för er andra. Lycka till allihopa, jag håller tummarna för er. Kram.
    Neeej vad sorgligt! Hoppas att ni orkar hitta något sätt att fortsätta och att minstingen blir bra. Många varma kramarHjärta
  • Cahela
    Hjärtefröjd skrev 2010-10-21 09:42:44 följande:
    Jag och min man funderar på att gå vidare med IVF efter nyår om våra inseminationsförsök inte lyckas innan dess.

Så nu står vi i valet och kvalet mellan St Göran och Carl von Linnékliniken i Uppsala, och undrar såklart hur just ni resonerade ni när ni valde CvL? Hur länge fick ni vänta för att påbörja behandlingen?
    Jag har ingen erfarenhet av SG men är jättenöjd med Linné. Vi fick påbörja behandling direkt.
  • Cahela
    Hjärtefröjd skrev 2010-10-21 11:09:09 följande:
    Härligt att höra att ni är nöjda!

Är det enkelt att få kontakt med dem vid eventuella frågor? Har de öppet även på helgerna?
    Ja. det är lätt att få kontakt med dom. Dom har öppet alla dagar i veckan.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen