Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Kramiiis
    Kan inte råda dig i ditt förhållande men jag blir jätteledsen och berörd av det du beskriver Gråter.
    Ingen människa förtjänar att höra sådana ord från sin partner speciellt inte någon man älskar och ska vara älskad av tillbaka. Det här som vi alla går igenom är naturligtvis jättetufft men att vara elak mot varandra gör ingenting bättre.

Mina varmaste kramar till dig vännen

• tjorven01

Ja Cah vännen
    Jag håller helt med dig om att man efter varje ivf brottas med tanken att inte få ett eget barn men någonstans tror man eller vill tro att trägen vinner. Att det bara är en tidsfråga och man undrar NÄR det ska vara vår tur? Att det sedan kanske aldrig bli det är en helt obegripligt att ta in även om man vet att det händer.Självklart är vi enormt tacksamma för ett barn vilket som men ibland måsta man nog bara ta sig igenom chocken.
    Trots allt så finns det ju de som lyckas på försök nr tvåsiffrigt vilket gör att man tänker att bara man orkar så kommer solen en dag att lysa mot en igen.

• tjorven01

Underbara2010
    Tack för dina stödjande ord
    Jag ska nu försöka boka in ett besök hos henne samt ett besök hos ellen som är barnmorska och brukar råda tjejjer i min situation.
    Har precis som du inte heller känt mig särskilt prioriterad på cvkl och min läkare på KS sa precis till mig att han tycker att det är konstigt att de hellre prioriterar ingen graviditet framför tvillinggraviditet. För så är det sa han.

Jag har under hela denna resa försökt tänka att trägen vinner.
    Har även jag besökt Ludmila förra året gjort dopplerUL privat på Strandkliniken som visade bra blodgenomströming.
    Har gått på akupunktur, ätit Levaxin, Trombyl, Prednisolone, Clexanesprutor, detoxat i omgångar ätit ca 20st kosttillskott undvikit diverse mat, socker, aktiviteter.
    Dessutom fått behandlingar i England för immunförsvaret och på SH här som jag själv bekostat.

Kan inte riktigt få det att sjunka in att det inte kommer att lyckas efter allt vi har gjort och gått igenom.

Min läkare säger att han aldrig har träffat någon som mig och att jag är exeptionell och min handlingskraft unik och att han är orolig för allt jag utsätter min kropp för. Men att han samtidigt är faschinerad över min vilja och den kunskap jag förvärvat inom detta område.

Min sorg är inte större än någon annans. Min längtan är heller inte unik. Jag är kanske bara lite envisare än de flesta.
    Den aktiva kampen för barn har bara pågått 4,5år men längtan har funnits där sååååå mycket längre.
    Har aldrig ens haft småsyskon att snusa på.

Som liten fick man lära sig att efter regn kommer sol, trägen vinner, kämpa och du ska bli belönad och ständigt läser man om dessa solskenshistorier som bara verkar inträffa för andra.

Ni får inte tro att jag inte unnar er att lyckas för det GÖR jag. Jag önskar bara att jag oxå kunde få uppleva den där värmande solen efter allt regn.

Idag är jag ledsen och har svårt att se klart. Hoppet har jag dock inte övergett även om den krassa verkligheten hela tiden gör sig mer och mer påmind och hålet i hjärtat blir bara större och större när verkligheten tränger sig på.

Jag vill iaf tacka alla er UNDERBARA STÖTTANDE FINA tjejjer för allt stöd.

Imorgon är en ny dag

Ta hand om varandra och uppskatta det ni har. Att ha någon att älska och älskas tillbaka är unikt
     Ett barn till detta är en lycka större än man kan hoppas på.

De allra varmaste Kramar till er allihop.

• tjorven01

Myran
    Jag håller helt med dig
    Utan detta stöd ni ger hade jag förgåtts för länge sedan

Poussin har du hennes nr så Messa mig gärna

Glad midsommar till er allihop

• tjorven01

Hej alla raringar

Hoppas ni haft en bra midsommar

Det har varit en tuff midsommarhelg men idag har jag inte gråtit alls. Upp på hästen igen bara.

Ska hem till Ellen på tisdag för en konsultation. Kan väl aldrig skada iaf.

Är såååå glad att jag har er

Kram

• tjorven01

Hej raring underbara2010
    Det blev ett besök hos Ellen idag med väldigt strikta kostrestriktioner ha ha jag som tyckte att jag skötte mig rätt så bra får skärpa mig ytterligare ett par snäpp

• tjorven01

Curly och myran
    Tycker nu gör helt rätt i att njuta och släppa allt det gör ni rätt i
    För mig handlar det om livsstilförändringar och med tanke på tidsbrist 2 mån så blir det skärpning
    Men hon var tydlig med att jag måste ha kul i sommar så det får bli vitt vin istället för rött tex
    Curly var det vites med munkpeppar du hade?

Kram till ALLA Goa tjejjer ni är guld värda

• tjorven01

Åhhh vad trevligt med lite uppdateringar

Passar på att uppdatera jag med
    Njuter av värmeböljan och håller med Curly massa vin tröstar
    Det hade vi inte kunnat dricka om vi plussat
    Märkligt för då hade vi nog inte saknat det heller
    Men nu är det som det är och vi njuter av underbara sommarkvällar med gott vin så länge det fina vädret håller i sig
    Fick ett jättegulligt meddelande av min Doc på semestern att han beklagade att det blev som det blev men nu ser vi framåt och satsar på FET i aug vi oxå förutsatt att jag hinner få balans i kroppen efter denna behandling
    Jobbar på med djupandningar och yoga även om jag har gett ig själv denna vecka innan jag tar tag i det ordentligt
    Som sagt första sommarveckan måste man få njuta lite xtra
    Nu återstår fem v semester så det finns gott om tid att vara duktig på

Massa kramar till er allihopa

Curly
    Då satsar vi på plus för oss alla nästa gång i aug så vi får hoppa över till gravidyogan SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen