Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Kramiiiiis
    Ja själv är vi giriga och hoppas på två embryosar eftersom läkaren lovat två tillbaka
    Kommer inte våga ringa utan avvaktar deras samtal som förhoppningsvis inte kommer alls
    Tack för tumhållningarna

Rd 13 låter ju fantastiskt utan flytningar
    Hoppas sååååååååååå att det är er tur nu

Kram

• tjorven01

Men Susie!!!!!
    Har bara surfat på mobilen
    Hade totalt missat dina princessor!!!!!!!!!BEDÅRANDE!!!!!!HjärtaSolig{#emotions_dlg.flower}

Myran,
    Pratade precis med Doc idag ang att jag är så svårstimulerad trots bra Amh och Fsh
    Och han sade precis att en kollega precis åkt iväg till Köpenhamn ang detta.
    Lågt amh betyder inte alls att chanserna är dåliga och vice versa. Förstår dock dilemmat om de inte vill ta emot er.
    Hoppas att så inte är fallet

Kramiiiis
    Alla tummar för dig
    Heja heja heja

Kram

• tjorven01

Måste bara upprepa mitt mantra
    Jag väljer att vara positiv
    Har redan brytit ihop idag men hämtat mig
    Det SKA bli PlusPlusPlusPlusPlusPlusPlusPlusPlusPlus

• tjorven01

Tack Cah
    9e insättningen 8e hela ivfen
    Hoppas att det äntligen blir vår tur
    Vet att läkaren oroar sig lite xtra för mig det har han sagt
    Hoppas bara att det inte är för att våra odds är sämre än andras

• tjorven01

Fan jävla skit
    Resan tog slut idag
    Samtliga 4 embryon hade kromosomförändringar har aldrig hänt förr
    Försökte ringa cvkl för be om FET men jag ringde fem min efter att de stängt för sommaren
    Hur som helst nya tag i augusti
    Har tid med Doc imorgon

• tjorven01

Marwin

Vilken underbar liten pojke du har sååååå söt
    Hoppas vi oxå får uppleva det en vacker dag

Poussin
    Tack än en gång för att du finns

Kramiiis
    Fy vad hemskt. Inte du oxå. VI förtjänar att få ett plus.
    Styrkekramar tillbaka testade du kanske lite för tidigt? ( hoppas det)
    Inte alls en hemsk fråga undrar själv precis vad som har gjort att det blev så här. Doc verkade oxå förvånad möte imorgon halv nio. Då skulle vi gå igenom vad som kan ha hänt. Men jag kände redan i måndags att han var orolig för mig, kom tom in efter ÄP och pratade litegrann kanske såg han redan då att äggen var konstiga?
    Han är jättebra mot mig. Vi går som sagt på KS nu och jag vägrar gå till någon annan. Han tar sig alltid tid.
    Pratade även med Doc i London som inte hade några svar alls annat än att det kanske var en dålig cykel för mig.
    Ska bli spännande imorgon att höra mer om vad som hänt.

Tack alla ni för omtanke och stöd.
    Tur att det är sommar. Tar det förvånansvärt bra. Fick en chock redan i måndags då jag fick veta att det bara var 4st ägg. Inte likt mig. Brukar alltid ha minst 8 så doc sa att det oxå var märkligt att jag reagerat så på stimuleringen. Nåja berättar mer när jag vet imorgon

Kramar i massor

• tjorven01

Susie
    Har tom gjort kromosomtest på KI förra ggn men allt var bra
    Är väldigt nyfiken på vad som hänt
    Cvkl har aldrig testat och aldrig sagt ngt heller
    Men på KI testade de direkt innan första gången där eftersom vi hade så många misslyckanden
    Får se vad Doc säger imorgon

Kramiiis
    Massa kramar till dig
    Usch vad okänsligt av din sambo
    En rejäl snyting till honom
    Från mig
    Blääää

• tjorven01
    Precis hemkommen från möte med Doc
    Han berättade att vi hade efter ICSI fått två multinukleära blastomerer, dvs att det skulle vara någon slags kromosomfel på embryosarna.
    Detta har aldrig hänt förr men han menade att med vår historia dvs att det av alla dessa 8 återföringar varav 7 ivf aldrig fäst kunde ha att göra med att jag hade kromosomfel på äggen. Han menade även att det finns 240 olika kromosomfel och att alla inte syntes i ett så tidigt stadium som embryostadiet.

I sverige tror de ju som sagt fortfarande att det är embryot som avgör om det blir en grav eller inte även om han menade att det självklart finns en immunologisk process men att ett starkt embryo borde övervinna den.

Slutsatsen blev att vi blev rekommenderade att ta våra frys först och om de inte funkade ev överväga ÄD.
    Väljer vi ivf på landstinget så lär vi inte få ÄD där och vi skulle i så fall nästa gång riskera att få samma resultat som denna.

Svårt att ta in eftersom detta var första gången detta hände med våra embryon vad vi vet.  Men det stör mig att ivfläkarna på cvkl tidigare aldrig berättar hela sanningen utan försöker vara så hoppfulla och i efterhand känner man sig bara lurad och förledd. Så då undrar man om det var en tillfällighet eller? Känns viktigt att ha hela bilden klar för sig för att kunna ta ställning till de olika alternativen. Denna gång var detta mer ett slag i ansiktet än någonsin annars. Vet inte hur jag ska klara av sommaren Gråter
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen