Precis hemkommen från möte med Doc
Han berättade att vi hade efter ICSI fått två multinukleära blastomerer, dvs att det skulle vara någon slags kromosomfel på embryosarna.
Detta har aldrig hänt förr men han menade att med vår historia dvs att det av alla dessa 8 återföringar varav 7 ivf aldrig fäst kunde ha att göra med att jag hade kromosomfel på äggen. Han menade även att det finns 240 olika kromosomfel och att alla inte syntes i ett så tidigt stadium som embryostadiet.
I sverige tror de ju som sagt fortfarande att det är embryot som avgör om det blir en grav eller inte även om han menade att det självklart finns en immunologisk process men att ett starkt embryo borde övervinna den.
Slutsatsen blev att vi blev rekommenderade att ta våra frys först och om de inte funkade ev överväga ÄD.
Väljer vi ivf på landstinget så lär vi inte få ÄD där och vi skulle i så fall nästa gång riskera att få samma resultat som denna.
Svårt att ta in eftersom detta var första gången detta hände med våra embryon vad vi vet. Men det stör mig att ivfläkarna på cvkl tidigare aldrig berättar hela sanningen utan försöker vara så hoppfulla och i efterhand känner man sig bara lurad och förledd. Så då undrar man om det var en tillfällighet eller? Känns viktigt att ha hela bilden klar för sig för att kunna ta ställning till de olika alternativen. Denna gång var detta mer ett slag i ansiktet än någonsin annars. Vet inte hur jag ska klara av sommaren