Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Grattis heavenlee vi hoppas på fina befruktningar av allihopa :)

• tjorven01

Curly, låter spännande med yogan jag funderar på att försöka frigöra tid och testa var in på hennes hemsida och det lät ju toppen

• tjorven01

Cah vännen, tycker absolut att du ska kräva två tillbaka om ni är beredda på att ta emot tvillingar. Det där tjafset om att man enligt socialstyrelsen endast får återföra ett gäller endast vid de två första ivferna enligt min läkare på KS. Stor kram och massa lycka till

• tjorven01

Poussin,
    Jaaaaa jag hänger gärna på men först har jag läkningstid för min op av livmoderslemhinnan och sedan väntar immunologiska behandlingar i London innan vi kan göra nästa ivf så vecka 21 hoppas vi på många och fina embryon till mig
    Massa kramar till er alla kämpar.

• tjorven01

Cah,
    Lyckades inte få iväg mitt meddelande till din inbox men stort lycka till imorgon
    Kram

• tjorven01

Oj vilken upplevelse Cah fy vad jobbigt men jag tänker iaf vara positiv för din skull. Det blir nog säkert bebiskvalitet av alla sju :)

• tjorven01

Susie söta du,
    Vad jobbigt du har haft det Rynkar på näsan livet är inte alltid en dans på rosor men såååå kul att höra ifrån dig. Fantastiskt att du ändå hinner titta in här någon gång och peppa oss andra.

Jo i London har jag gjort en immunologisk utredning för att kolla om det är mitt immunförsvar som ev skjuter ifrån sig embryot och det de har hittat är att jag har för höga värden av sk naturalkillercells. Detta är celler som angriper ett främmande föremål ( cell eller bacill) som kommer in i min kropp. Vidare har jag även för låga nivåer av något som kallas LAD celler. Dessa ska då fungera som ett skydd för embryot från att bli angripet av mina nk-celler så som du förstår så är det då dåligt från båda håll.

Behandlingarna som jag kommer att göra går ut på att stabilisera dessa nivåer och höja LAD men sänka nk-cellerna. Efter att detta är gjort så kommer vi att ge oss in på nästa ivf förhoppningsvis v 21 men det kommer att bli en massa resande innan dess. Vi har fyra embryon kvar i frysen på cvkl och två färsk på KI så vi tar väl färsk först då vi ändå skulle få betala för frys på cvkl och sedan om vi har tur kanske vi kan få till frys på KI oxå.

Det är märkligt hur man trots att man inte ens är gravid med första barnet och dessutom har så mycket bakom oss så kan man inte låta bli att tänka att man vill ha till frysen för att ev kunna få syskon. HALLÅ!!! vi har ju inte ens ETT barn och kommer kanske aldrig att få det heller, men jag har en märkligt positiv känsla.
    Självklart kan de ju inte garantera att det kommer att bli bebis men chanserna vid ett toppembryo efter en sådan behandling sägs kunna vara nästan 80% tycker själv att det låter som glädjesiffror men läkaren menade att för sådana patienter med mitt tillstånd förmodligen var barnlösa av just detta tillstånd och att om det behandlades så skulle chanserna öka väsentligt.
    Nåja den som lever får se.
    Tidigare på en vanlig gyn undersökning så upptäcktes en inflammation av livmoderslemmhinnan men den är nu opererad och jag har läktid fram till 25april så inga hemmaförsök heller innan dess.

Hoppas att det snart börjar bli lättare för dig oxå med influensor och mjölkstockning och allt möjligt.
    Försööök att låta dig vila så mycket du kan från jobbet och få tid att låta kroppen läka så du kan börja njuta ordentligt av din underbara familj för det är du värd

Massa kramar till dig vännen Hjärta

• tjorven01

Cah vännen,
    Idag är mantrat att du ska få TVÅ toppembryon tillbaka och snart kommer du att vara gravid med tvillingar ;)
    Massa tummhållningar, kramar och lyckönskningar åt ditt håll idag.
    {#emotions_dlg.flower} Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen