• Susie

Vi på CvL fortsättningen

Hej Myran!

Hur känner du dig? Ursch, jag vet ju precis vilka plågsamma dagar du har framför dig. Tänker på dig bara så att du vet! Kram!

• Susie

Hej Myran,

Precis innan jag läste ditt inlägg försökte jag minnas hur det nu var då det äntligen hände, fick läsa tillbaka lite men hade inte skrivit ner det jag mindes. Såhär var det för mej alla fall.

1dag efter ET alltså som ikväll för dig, fick jag ett "stick" som fick mej att lyfta rumpan från soffkudden och då tänkte jag, tänk om. Jag har haft så flera gånger under de år vi försökt så det va ju inget tydligt alls. 3 dgr efter ET fick jag en liten känning som var annorlunda, det liksom drog hårt i högra äggstocken men under en sekund bara. Sen flöt dagarna på EXAKT som vanligt. pms humör, ömma bröst exakt som innan mens och kallsvettningar/värmevallningar som jag alltid har en vecka innan mens. Dock, fick jag klä av mej koftor osv jag hade på mej pga av vallningarna (det var nog runt ET+6-7), men tänkte bara "jävla mens helvete som är påväg". Var deppad och allt var ju exakt som vanligt. Vet inte om du minns att jag testade friskt med test redan fr RD 4 tror jag det var, jag såg ju bokstavligen när det falska strecket från Ovitrelle sprutan försvann på morgonen 6dgr efter ET, på em tog jag ett till och då fanns ett svagt rosa streck där! Senare kanske runt 18 tiden den kvällen slog mensvärken ned som ett faktum! Alltså bara ett par timmar efter mitt första positiva test. Värken var väldigt tydlig, det molade och molade som en skarp skärande värk och den ökade timme för timme. Alltså RD+6 om man räknar ET som dag 0. Då var jag helt 100%. Det var väl då embryot "borrade" sig in i slemhinnan antar jag. Värken fortsatte intensivt ett par dagar sen släppte det lite och fortsatte som molvärk. Jag hoppas hoppas hoppas så för dig nu! Många Kramar!

• Susie

Myran, Åhhh jag lider med dig...Jag vet ju hur fruktansvärt plågsam den här tiden är....Jag tyckte alltid att alla andra verkade klara sig bättre än jag själv. Jag kände mej deppad redan RD3 vet jag...och herre Gud! Vi är ju bara männsikor och hur ska man orka vara positiv i under så många misslyckanden. Det gör inget gumman, va deppad va som du är, testmissbruka, gör vad du vill oavsett så blir det ju bebis om det är meningenSkrattande Gud jag håller tummarna för dig!!!! Tänker på dig varje dag! Massor med styrekkramar!Hjärta

• Susie

Pp08, hur har det gått? Jag hoppas och håller tummarna att menshelvetet inte har kommit!

Anlo, När tror du att erat färskförsök ungefär startar? Så du skippar sprayen alltså? Vad innebär det? Och är det möjligt att inte spraya under en behandling? Kram!

• Susie

pp08, Gud det låter spännande! Jag hoppas du får ett svagt plus snart!

Myran, det är väl runt den här tiden embryot fäster, ca 7 dgr efter ÄP........ men det finns väl inte speciellt många som känner det och ens känner nåt innan Bim. Jag kände ca 1 v innan mens med båda mina graviditeter, men det e ju långt ifrån alla som känner det. Jag tror på dig och ert lilla speciella embryoHjärta. Jag vet precis hur du har det och vill bara skicka över en tidsmaskin så du slapp den här väntan direkt fram till ditt pluss Jag grät tillochmed direkt på morgone Rd4 för jag var så deppad minns jag. Håller tummarna stenhårt! KRAM!

Anlo, Åh va underbart! Va spännande det blir! Kram! 

• Susie

Pp08, Näe fy va trist! Känner med dig! Som du säger är det det jävla progesteronet som antagligen försenar mensen. Jag minns varje känsla av den processen Såklart att ni ska få ett syskon snart ändå och vi får hoppas på det lilla embryot i frysen om mensen nu kommer. Det där med jättefina embryon.....hmmm....
    Då skulle jag vart gravid 2 ggr innan den här gången....vi hade ju extreeeeeema resultat enligt vår läkare, 8 embryon som var 4celliga med högsta poäng allihopaFörvånad vid första färskförsöket, om man då tänker att de valde det finaste och det blev ingenting den gången. Inte heller blev det nåt av vårt FET från samma omgång som var toppkvalité...men nu vid andra färskförsöket.....Så det där kan man verkligen spekulera ihjäl sig på, det är ju just det där de säger "men vi kan inte se inuti embryot vad det har för kvalité". Jag hoppas fortfarande att det kanske kommer ett svagt plus imorrn eller kommande dagar!

• Susie

PP08, Ursch va tråkigt! Nya tag til nästa gång och som du skriver så vet du ju att det har funkat förrut. Kramar!

• Susie

Myran, Nu e det alla fall helg och det kanske gör det liiite enklare att genomlida och ha lite annat o tänka på! Jag kommer in varje dag hoppas det e OK att jag kollar av hur du har det hihihihhi! KRAM och ha en mysig fredagskväll!

• Susie

Hej Myran, såklart jag vill följa dig!
    Hur har du det idag?

• Susie

Myran, du är väl 7 dgr efter ET idag? I mitt galleri finns bild på hur mitt test såg ut ET+7
    Kommer du tjuvtesta?

Kram!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen