Inlägg från: Hhoppas |Visa alla inlägg
  • Hhoppas

Vi på CvL fortsättningen

Hejsan!

Här vill jag också vara med. Tog min ägglossningsspruta i går, så i morgon onsdag är det dags för ÄP. Har ett barn med hjälp av ICSI.
    Men det här är första försöket på CvL.  

Försöker vara lite diskret, då vi tänkte hålla det för oss själv den här gången.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

En annan fråga som jag och min man pratat den del om. Han har lite svårt för att "prestera" på beställning så där på morgonen när vi ska i väg. Vad har ni för tips? Brukar ni ta en promenad och låta honom fixa det själv eller brukar ni vara med och hjälpa till. {#lang_emotions_laughing} Vi har kört lite olika men inte riktigt hittat något bra knep.

Men jag förstår honom, dte är inte lätt att komma på beställning. {#lang_emotions_smile}

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Piken: jag tänkte inte följa med in i rummet, då vi har sådan tur att vi kan fixa det hemma. Och då kan man ju vara med. men dom andra gångerna har vi inte gjort så. det var därför jag undrade om ni hade några tips om hur ni gjort. men jag tror jag tar sonen till förskolan så får mannen prestera i lugn och ro.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God kväll!
    ÄP gick fint. Fick ut 13 ägg i godkänd storlek. Så nu känns det i magen. Men jag hade smärtstillande hemma så jag klarar mig.
    Nu är det bara att vänta och hoppas att dom inte ringer från CvL.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hejsan!

Bra jobbat cookie 27. 11 ägg är ju bra. Gör ni IVF eller ICSI?

Jag har inte hört något från CvL så jag hoppas något har tagit sig iallafall.
    Annars var de inte meningen att det skulle funka den här gången.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God morgon!

Verkar lovande det, än så länge har ingen hört av sig från kliniken. Kanske något ägg tagit sig.
    Så ET i eftermiddag.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Tjena brudar!
    Nu är jag också ruvare. 3 ägg var topp ägg. SÅ en till mig och två till frysen.
    Så nu är det bara att vänta. Får väl se hur länge jag kan hålla mig innan jag gör första testet.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God morgon!

Funderar på hur ni ruvare känner er? Jag har rätt ont i äggstockarna och kan knappt sitta på en stol. Skulle kunna jämföra det med att ha "prutten" full med tennisbollar. {#lang_emotions_embarassed}
    Ha ni haft så någon gång?

Jag har gjort två försök innan men aldrig kännt så här.

Ha en bra dag! Ut och leka i snön innan det är dags för jobb.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hejsan!

Hur går det för er ruvare? Det har ju inte gått så många dagar och än så länge är det vaggisarna som spökar. Men hur mår ni? Jag är i allafall öm i magen och uppblåst som en ballong. Dagarna segar sig fram tycker jag. Önskar det vore måndag nästa vecka i stället. Kan inte minnas att det gick så här segt förra gången.

Grattis Mickespuma!
    Appropå jobbfrågan så var vi helt öppna och berättade för vänner och familj  förra gången. Men den här gången så bestämde vi oss för att ta det lugnt och bara avslöja oss om någon frågar nåt.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Vi funderade också på varför dom inte kollade med UL vid ET. Det gör dom nämligen på repcentrum på Ackis. Då fick jag själv hålla i den där apparaten på magen för att dom skulle se att embryot hamnade rätt.

Madde med Isak-06
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen