Inlägg från: Hhoppas |Visa alla inlägg
  • Hhoppas

Vi på CvL fortsättningen

Tjena brudar!

Nu är det min tur att kliva in på banan igen. Fått hem sprutor och grejer. Bara att hämta ut från apoteket och vänta på mensen. Har fått menopur den här gången. Har haft Gonal-f  tidigare. Det är tur man är van från jobbet med sprutor, nu ska jag ju blanda själv. Lite spännande men krångligare helt klart.

Ha en bra eftermiddag!

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

HEj!

Smassk: jag börjar spruta när jag får mens. Som borde bli mitten av nästa vecka. Men dom sista månaderna har de kommit på allt mellan dag 30-37.
    Men korta medoden är ju verkligen så mycket smidigare an långa. Är så skönt att slippa spraya.

Lycka till nu alla fantastiska tjejer!{#lang_emotions_sunny}

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej!

Mensen på ingång. Troligtvis start med Menopur på onsdag, om mensen kommer igång ordentligt. Ska bli spännande. Misslyckas det så blir det till att boka en lååång semester i november.

Ha det bra brudar!

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej!

Embla: Jag hade också sprutstart med menopur korta metoden i går. Lycka till!

Känner mig väldigt positiv den här gången. Har varit på något som heter Bodytalk. För mig funkar det jättebra när jag är stressad. Det blir liksom ordning o kroppen på något vis som inte går att förklara.

Ta hand om er alla.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej!

Just varit på CVL för blodprov och UL. 15 blåsor i bra storlek. Så nu väntar jag bara på tel samtalet om fortsättningen. Känns bra just nu.

Ta hand om er!!

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Planen utstakad inför nästa försök.
    Var och tog prover och UL idag. Fick sedan samtalet om fortsättning. Ägglossningspruta på söndag plock tisdag och ET torsdag om allt går som det ska.

Har ju fått ta Menopur den här gången och det känns så mycket bättre. Med Gonal-f så har dte ju blivit hur mycket ägg som helst på väldigt kort tid. Men nu känns det som att det går lugnare fram.

Fick smita irfån på jobbet idag, känns ju lite lustigt att komma in på CVL i sjukhus pyjamasen.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej!

Å vad trist det är med alla minus. {#lang_emotions_frown} Ruvningstiden är den värsta tiden tycker jag man slits mellan hopp och förtvivlan. Man känner alla symptom och man funderar och analyserar.
    ÄP närmar sig för oss. Tog pregnylen nu i kväll och på tisdag är det dags. Känner mig inte alls lika full i magen den här gången. Hoppas bara att det finns några ägg där inne.

Dags att städa det sista och sedan hoppa ner i sängen.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej!

I morgon gäller det. ÄP i morgonbitti. Laddade upp på bästa sätt i dag med att jobba heldag{#lang_emotions_undecided} .Alltså 6:45-21:45. Belv inbeordrad av chefen att stanna hela dagen. Men jag slapp ju gå hemma och bli nervös i allafall.
    Så nu blir dte bara en spruta (fragmin) och sedan hoppa ner i sängen.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej!

ÄP färdigt för den här gången. Lite mindre skörd äen vad det brukar vara. 9 blåsor i lagom storlek. Får väl se hur många som blir befruktade.
    Reagerade riktigt starkt på  smärtlindringen jag fick IV, nästan så att jag somnade och fick bli intuberad. Men det gick vägen och nu mår jag bra igen. Jag kände mig lugn i deras händer så inget att oroa sig för.

Hade ju jobbat hårt i går och inte ätit ordentligt.

Nu ska jag gå ut i solen och ha dte bra.

Förresten hur gör ni sjukskriver/ semester alla tre dagarna? alltså ÄP-vilodag-ET dagarna?

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God morgon!

Lycka till nu Embla!

Jag är hemma idag med en öm mage. Tur att dte är finväder så att jag kan ligga ute i solen och vila.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God kväll!

Nu är man en ruvare igen då. Ett embryo till mig och ett till frysen.

Känns trist att det ska ta sån tid det här med ruvningen. Den gången jag testade positivt så var det på rd 11. Så vi får väl se hur länge jag håller mig den här gången.

Ha det bra nu alla brudar!

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God förmiddag!

Här verkar det riktigt lugnt idag. Ingen som är på G med något.

Eller så är ni ute i det fantastiska vädret och njuter.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God morgon!

Fick en känsla i morse av att det är kört. Den bara kom liksom. Vet att det bara är RD 8. Så egentligen allt för tidigt för att veta. Jag har väldigt bra koll på min tapp i alla olika stadier. Och när jag kände på den i morse så kändes det som att den gör sig redo för mens. Men allt kan ju hända med Progesteron o kroppen och alla symptom tyder ju på både PMS och graviditet.

Nu är dte playdate med ISak bästa tjejkompis som gäller. Skönt att ha något annan att fokusera på.

Ta hand om er alla!!

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

God eftermiddag brudar!

Behöver lite hopp av er. Känner mig riktigt säker på att det är kört.
    PMS humöret är på topp och jagkänner mig så trött. Var du m och testade i dag och det var ju minus så klart. När jag var gravid med ISak så testade jag pluss på dag 11. Och det är ju i morgon. Har förstås kört med billiga tester. Kanske ska köpa en dyrare variant och testa igen.
    Tar en stooor chokladbit och gosar ner mig i soffan....

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hejsan!

Blödning och minus för mig. Så jävla trist. Självklart så ringer min bästa kompis och berättar att hon är gravid. Precis som förra försöket vid nyår. Men hon fick missfall en kort tid efter. Och var nu alltså gravid igen.
    Just nu känns det bara, varför ska det vara så svårt?
    Jag vet att jag ska vara glad att jag har ett barn, jag är verkligen glad över det. Men jag ville så gärna. Och nu blir det ju till att vänta tills efter sommaren.
    Dte gör liksom ont i hjärtat och jag vill bara skrika. 

Ursäkta mitt negativa inlägg men ibland måste man.
     Bajs helt enkelt...

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Tack smassk!

Hur var det där med att byta färsk försök mot frys? Har för  mig att jag hörde nåt om det för ett tag sedan.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Grattis grattis Embla!!

Verkligen kul att du äntligen plussade.
    Grattis ännu en gång.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hejsan i solen!

Trist för oss alla som testat minus den här våren. det som skulle bli våran vår.  Men men det är ju inte mycket man kan göra. Förutom att hoppas då.
    Fick precis hem sprutor och recept till vårt sista försök efter sommaren.
    Vi hade från börja bestämt att bara göra tre försök och FET som ingår i trepack. Men om dte nu inte  lyckas på sista och vi har fler ägg i frysen. Då blir det  jobbigt. Det kostar ju en del att fortsätta. En sak är vi helt klara med i allafall och det är skönt. Inga fler färsk försök när vi gjort det vi har kvar.

Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med detta men jag kände bara för att skriva av mig.
    Ha det bra tjejer!!

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej tjejer!!

Nu är jag tillbaka efter lite frånvaro. Tog ledigt från FL och brydde mig bara om man och son hela sommaren. Men nu är det snart dags för sprutstart igen. Sista försöket.

Hoppas ni alla haft en fanastisk sommar.
    Och grattis till er som plussat och stora kramar till oss andra som inte gjort det.

Madde med Isak-06
  • Hhoppas

Hej!

Sätter igång sista försöket i kväll. Korta metoden med menopur.
    Så gäller det. Blir det inget nu så ska jag direkt boka en lååååång resa någonstans.

Ha de bra tjejer!

Madde med Isak-06
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen