Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Buttelina skrev 2010-03-17 20:53:24 följande:
    haha har du ingen känsel i huvudet kvinna jaa lillebror sover hos mig inatt , är en hönsmorsa som sagt nä men när det gäller huvudet är det ju extra viktigt att hålla koll!
    haha nä jag har nog slått i huvudet alldeles för ofta så jag tappat känseln
    Ett antal ridolyckor blev det ju när jag var liten så jag har nog blivit härdad Tur när man är så klantig som jag är Går in i saker heeeela tiden...
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-03-17 20:57:05 följande:
    haha på nått sätt kan jag tänka mig att du är lite klantig *sötis*
    nä tror du det {#lang_emotions_dreamer} det är ett under att jag bara brutit en arm och en svanskota i hela mitt liv...men mååånga stukningar o vrickningar, blåmärken o skrapsår har det blivit genom åren. Har så många ärr överallt efter alla mina upptåg som liten. Hade lite svårt för att sitta stilla, Maia har ju ärvt det någonstansifrån knäckte armen när jag som 8-åring hoppade bock över altanräcket...var visst lite väl långt ner {#lang_emotions_dreamer}

Sambon har nu satt upp halkskydd i trappen o han kommenterade att det inte var för att han var rädd för att Maia skulle halka
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2010-03-17 20:57:57 följande:
    Ja då var det verkligien katastrof, men när vi började inse att han kanske skulle överleva och hoppet kom tillbaka, då blev man så lycklig, sen när vi fick med honom hem var vi bara såå enormt tacksamma =) Men jag kan fortfarande vakna på natten och känna hans varma blod på hela mig, känner så tydligt hur blod luktar - usch! Vad gäller kläder, så är vi ju olika, det är inte alla som är vi som hamnar i extas över en liten dansk tygbit
    usch så hemskt det låter Men vården var bra där då? Förstår att du fortfarande kan få panik vid minnet o drömma mardrömmar.
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-03-17 21:03:41 följande:
    hahah DÅ är det illa sambon sätter upp halkskydd till mamman nää nu måste jag kolla på fuskbyggarna!! kram alla
    glömde ju nämna att jag brutit högra stortån så många gånger så det är nu ett stort mellanrum mellan den och tån bredvid och likadant med ena lilltån, den står rakt ut!
    Näsan har jag också knäckt en gång...men det var inte mitt fel, fick ett slag så den gången var det iaf inte min klumpighet som var orsaken...

fuskbyggarna?? Aldrig sett, är det bra? Här är det greys som gäller
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-03-18 09:07:25 följande:
    God förmiddag Jag har sådan beslutsångest. Inser att Sveas molo sandaler är för stora. De glipar verkligen. Men beställde dem från ziggys. Frågan är om det är värt att skicka tillbaka dem, lägga ut på tradera eller chansa att foten växer mycket.
    vilken storlek? Jag köpte ju 26 men de blir nog för små i sommar, så Everlonn ska köpa dom av mig. Jag behöver alltså 27or i stjärnorna
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-03-18 09:16:21 följande:
    ha ha ja jätte klok. Dock är hennes fot nästan 16 cm och skon är 17.3. Och snön ligger ca 1 meter och det är snöstorm. Så kanske skall chansa att de passar.
    oj Maias fot är 15cm och jag vill ha 27or, menar du att de är jättestora på Svea? Då kanske jag ska behålla 26orna istället...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-03-18 09:43:04 följande:
    Många antar jag, men just skor är inget mina barnhar så mycket av faktiskt. Till August har vi typ två par att välja på när han ska ha gympaskor eftersom han får från ortopeden Men jag stod och höll i fina basketkängor på maxi igår. Rosa med cerisa stjärnor och svarta med vita stjärnor. Ett varsitt par såna kanske Nora och Ella ska få
    jag kikade också på dom, de svarta såg ju ut precis som Molos {#lang_emotions_laughing} attans att jag redan köpt dom...
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-03-18 10:02:15 följande:
    Hej flickor! Ni som vet, när dom har krupp, vad brukar man få då? Bricanyl eller molipect? Milo har haft lite krupp inatt o jag har båda hemma...
    bricanyl är luftrörsvidgande och kramplösande och molipect slemlösande, har han mycket slem?? Jag rekommenderar båda i så fall, annars Bricanyl. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16