Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

lillronya skrev 2010-03-08 19:35:40 följande:
    Usch ja! Några år är det ju kvar tills dess hoppas jag. Men inte så många om de ska göra som sin mamma. Michaela fyller 16 nu i vår.
    oj redan 16! Jisses! Ja då är det kanske inte så jättelångt kvar...skiljer ju bara 8 år mellan Michaela och mig i ålder då
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-03-08 19:43:25 följande:
    sambons "pappa" *fosterpappa eg, då hans föräldrar dog när han va liten, så hans kusiners pappa* han har varit sjuk.. blev piggare.. sen sjuk.. fort.. =( cancer typ överallt i magen.. tog bort en tumör för 1½ år sen, sen massa skit efter det.. nu i lever, lymfar o nåt mer.. så.. äter inget alls, ligger bara i sängen, kan knappt prata utan bara viskar =(( typ skinn o ben nu bara.. tog cellgifter sist för tumören, men mådde så dåligt av den sist, så nu vägrar han.. det bromar bara upp det.. så vi åkte akut resa till östersund i fre.. 90 mil enkel väg.. o hem igår igen.. lämna bort barnen till höger o vänster.. vet inte hur länge till han klarar sig.. ligger böcker hemma hos dom om hur man vårdar svårt sjuka i sista skedet i hemmet =((( så, lite tuff helg.. de 2 små kommer förlora sin älskade "farfar" inom kort tid =(( fast mest jobbigt va det o se sambon ta de så hårt o se han sån =((
    usch så trist när det blir så
    1 och 1 är 3 skrev 2010-03-08 19:54:02 följande:
    Fy, låter som en tuff helg! KRAM!!!
    haha ja så kan det bli ibland...jag har ju knappt några jämnåriga vänner kvar då vi har så olika liv. Då dras man lite mer till de äldre istället...
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-03-08 20:03:30 följande:
    jo.. tyvärr.. livets gång =(( eller som han sa farfar.. ja, eller viskade åt sambon.. "en jä**a lott man fått här i livet" men hua o behöva ta det med max sen.. han e så förälskad i sin farfar ju.. ska dit jämt, o frågar om vi ska hälsa på o åka scooter, o leka med farfar o fiska.. =(( vi har inte sagt vart vi var, utan bara "hälsade på några" ska väl prata lite med dom på nåt sätt snart.. men HUR förklarar man för en 3½ åring???
    Jadu jag vet inte...jättesvårt o förklara, vet absolut inte vad jag skulle säga till Maia. Döden är ju inget de förstår ännu...
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-03-11 09:03:03 följande:
    å smultron shoppa gott i dag på gekås =P... sjölv blir det en runda dit när vi åker från baby å barnmässan =) mysungar: hur knallar det på med dej annars=)??
    men hoho vi planerar också baby-barnmässa och gekås
    Vilken dag ska ni på mässan??

Godmorgon förresten Inatt sov Mateo från 22-04! Sen tyckte han förstås att han sovit klart men såååå skönt med 6 timmars sömn! Han börjar må lite bättre nu
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-03-11 09:11:03 följande:
    JASSÅ =) tnäkte ev åka upp å sova på hotell=) blir vella jag å syrran å maxen =)har inte bestämt datum än.. tänkte att ev kanske man kan göra fynd på vagn..sist så rear dem ju vagnarna med de som de haft å visat upp=).. vilken dag ska ni upp?? Dutti liten gubbe =)....sknt å få vara lite utvilad =).. här har ja iaf fått sova 2 tim i stöten =P.. maxne har börjat hosta mindre nu =)...så idag är han på dagis =).... har en fin lila lurvflecce till mateo här med =)...
    Vi åker väl upp på fredagen, kanske torsdagen o stannar tills söndag. har ju sambons familj 3 mil utanför stan. Vad är det för vagn du ska ha nu då, har du inte redan två? Du vet att du kan ha bugaboo been från nyfödd jag har insatsen för det...
    Ang.hotell så tipsar jag om formule1, jättebilligt o hyfsat om man bara vill ha en säng o sova i liksom o inte slösa pengarna på ett fint hotell.
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-03-11 09:23:23 följande:
    ahh vad praktiskt=) å ha släkten där... min syrras svärfärldrar har ju sommarhus i glommmen som ligger ca 7-8 mil från gbg vet inte om det är värt att bo där eller om vi ska ha hotell i stan=).. jo har ju redan 3 vagnar =P......1 acta graco mosaic, 1 buggabo bee å sen maxi-cosi =P aktan var medningen vi skulle sälja men folk kom med skam bud så den blev kvar =P vet inte redigt vad man ska ha den sulkyn till hahaha.. vi har ju haft det som resevagn innan vi fick underbaraste been =).. den vagnen vi tänker är ju en tvillingvagn nu då=)... antingen en abc design zoom, britax nya varaint liknande p &T eller ne P&T =) vill med åka så vi e där på fre =P.. fynda lite nova star =P bla.. vill ja ha gott med utbudet hehehe....vet du om det blir ngn gottepåse denna gången med =P.... sist fick ju de första 50 per en påse med massa trevligt i=)...bla nova star mössa hihi... det som med känns kul å åka på detta nu är att syster har påbörjat bebisverkstaden igen =).. så hoppas hon plussar snart.... som hon sa igår trodde aldrig hon skulle vara glad att få mensen hahahahaha
    Har ni stor bil? I så fall tycker jag britax nya dubbelvagn, har ni liten bil så satsa absolut på P&T! Jag kommer ju ha mina barn i den så du kan testköra lite iaf

vet inte om det blir någon goodiebag

åhh sitter o väntar på emmsan...vill kraaaaamas...
  • Zvartaliljan
    Milliz skrev 2010-03-11 10:03:05 följande:
    Har ni en p&t? Är ni nöjda med den? Jag har funderat att byta till en sån. Men Elias är ju 3år nu, men vi brukar vara ut på ganska långa promenader och då orkar han ju inte gå hela vägen själv. Vi har en bt syskonjogger nu som jag är så less på. Den är så tung och klumpig+att barnen
    Jag är jättenöjd! Maia sitter superbra i den och älskar att åka vagn så den används mycket. Låter som att den vore perfekt även för er, är ju så skönt o slippa en stor klumpig bred vagn!
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-03-11 10:06:30 följande:
     har ju en combi så britaxen får ju plats.. har tagit bilder på max i den =P.. lägger upp dem på facebook om du vill se=) under vagnprovning=P...nackdelen är ju att det är max 15kg i vardera sits.. pos är att det finns hårdlift till den å man kan ju sätta barnet hur man vill asså vänt då=)... såg att britax ska vara med på mässan med.. man kanske ska maila dem å fråga om de ska ha med en tvillingvagn =)... i vår butik hade dem nyss fått in den å visste inte så mkt om den =P å dess funktioner=)... du får hälsa så gott till henne=). ska ringa kosta nu å kolla hur det går med leveransen =P
    ja max 15kg är ju lite dåligt...det väger ju vissa 2-åringar liksom...

Emmsan kanske vill hänga med till Göteborg {#lang_emotions_laughing} Hon lät väldigt sugen när jag pratade om det o jag nämnde att ni skulle dit så kanske ni kan bo på samma hotell o Kosta var hon också lite sugen på
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16