Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Fröken Gotland skrev 2010-02-21 21:07:33 följande:
    Lite snabbt råd behöver jag .. molos regnkläder eller katvigs regnoverall?? Vad är bäst i dagis?
    overall=)...då slipper det ju komma in ngn blask... iof så kanske hederliga regnkläder håller väta bättre ute?? hmm tufft val
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    h80 skrev 2010-02-21 21:09:36 följande:
    råkade trissa upp priset...........var lite sugen på den, men slutade när jag såg att du också bjöd
    {#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_wink}.. hihi så det vatt du =P.... ja la till lite extra utifall att ngn skulle ninja till att =P...
    ja du har med börjat hamstra lite va??=)
    Flock skrev 2010-02-21 21:09:34 följande:
    Fin! Och bra pris oxå!
    jo rena fyndet å ja som inte fick shoppa mer.. men det maken itne vet har han inte heller ont av heter det va=P
  • Greksmurfen

bsbellan: krya på lilla ella......problemet e ju att de blir såå slöa av den höga febern juh =(...

• Greksmurfen
    h80 skrev 2010-02-21 21:21:49 följande:
    har börjr handla lite, men tänkte egentligen vänta tills vi vet om det är en flicka eller pojke
    har i´ni inte varit på RUL än?? för du ska vella ha innan mej väll...
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-02-21 23:38:36 följande:
    Nu kan jag gå och lägga mig. Sambon ringde från sjukhuset precis och de blir kvar där i natt. Ella hade lunginflammation och får ligga med dropp i natt, ska även få antibiotika intravenöst
    stackars liten =(.....hoppas det blir bätre snart.....
    här sak jag gå å lägga mej nu, precis hemkommen från barnakuten med maxens krupp, att dem inte lyssnade när vi vile komma in med han under em{#lang_emotions_yell}...för att få kortison nu fick man dra upp han mitt i natten.. han hade det så jobbigt lilen plus att han hostade så han kräkte ner sängen =(... blev iaf inhalation och kortison sen har vi nu fått kortison utskrivet till hemmet....tack å lov....

natti natti...
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-02-22 07:07:41 följande:
    Usch stackars liten Nej det är konstigt att man inte kan få komma redan på dagen när man har behov av det. Hoppas han är bättre nu!
    jo vi får hoppas att det blir bättre..... han har hostat en hel del fortfarande men den värsa kruppen har lagt sig hos han....å nu ringde jobbet å undrade om jag kunde komma in å jobba ....pust pust... jaj bara å ta på kläderna å komma in.. bad dem kolla om det fanns ngn som kunde komma in från resursen mot mitten av dagen.. har ju som sagt inte svit ngt i natt.....
  • Greksmurfen
    nikki2006 skrev 2010-02-22 18:49:58 följande:
    minst 5 månader tills dess
    men nikki du får det att låta sååååååååååååååå länge.... får ju salg feber här..=P

hejhej förresten=)... här e en trött å sliten mamma =P.... sovit 1-2 tim inatt eftersom vi var inne med han på barn akuten inatt runt 04.00 då inget hjälpte... sen ringde jobbet kl 07.00 ¨undra om jag kunde kommain å jobba de hade visst kris på jobbet =S... snäll som man e så kommer man in..... nu har maxen somnat för natten å hoppas det blir nga mer timmar s sömn denna natten.... ska plugga lite nu innan jag ska somna.. kommer nog däcka rätt tidigt =P...

snart e det iaf baby å barnmässan weeeeee 9-11 april då ska ja shoppa loss med =P....de brukar ha massa bra priser juh där=)
  • Greksmurfen
    1 och 1 är 3 skrev 2010-02-22 19:31:15 följande:
    Fy, men skönt att ni åkte in ochh fick hjälp iaf! Mässa!?!? VAR? NÄR? HUR?  De eju min lediga helg
    {#lang_emotions_laughing}........ trevligt=)... den är i gbg åkte dit förra gången så mkt fina gratis grejer=P.... å som sagt en massa fina kläder bla nova star=P... senast va det 150 för en hood å 200 för byxa har ja för mej... de har ju alltid bra mässpriser...
    tänkte åka dit å ev ta in på hotell=)... de bruakr ha mässerbjudande via grannhotellet=).. en liten myshelg...=).. de har ju barnpassning på mässan med=P......

å jo det va skönt med maxen...hoppas han ska sova lugnare nu=).... inte kul när de väser i andningen plus hostar så de kräks..... inte trevligt med exorsistmaxen i sängen =P...

lillronya: nu har vi fått en annan dos av lepphetonen å kortison hemma  ÄNTLIGEN.....så nu kanske man slipper ringa varje gång han blir dålig för att få komma in typ....
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-02-22 19:42:48 följande:
    Godkväll...eller god o god...Maia är piggare men själv fick jag rusa ut från Maxi för att kräka ner kundtoaletten...och Mateo har varit gnällig hela dagen o velat äta precis hela tiden och kräkts betydligt mer än vanligt o är jättelös i magen...så nu har väl den där skiten slutligen nått oss, vi som klarat oss så länge! Frågan är hur man gör imorgon med dagis? Maia mår ju ok, lite rosslig bara av astman men hur pigg som helst nu. Inga tecken på kräksjuka hos henne...vågar man lämna på dagis imorgon? Sambon har en jätteviktig föreläsning imorgon så alternativet är att jag är ensam hemma med två barn imorgon med o jag mår verkligen inget vidare...
    uhh kräksjuka ... e inte avis.. men så länge hon e pigg å inte blir värre nu så borde du kunna ha henne på dagis hon äter å är som vanligt lr??... maxen får va hemma imorn med, men han e ju extremt gnällig å äter ju inget annat än välling i nuläget... om man inte räknar 1 chips å ett halvt mariekex å en tugga kyckling =S..... så innan han äter å inte är så gnällig så får ja ha han hemma... men maken får vabba..finns inte möjlighet för mej å vara hemma imorn....
  • Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-02-22 19:49:50 följande:
    Vad skönt att ni äntligen har fått hem mediciner så att ni klarar er själva.
    jo=).. visst som hon sa biland behövs det ändå komma in å inhalera men vi minimerar chanserna nu iaf=).. å fick höjd dos på lephetonen från 1ml till natten till 2,5ml max 3ggr vb... så det e ju med lite skillnad.... få se om det har bättre effekt , nu de sista 2 nätterna s fick han ju 4ml i stötdos...  hur mkt får E?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16