1 och 1 är 3 skrev 2010-03-20 19:23:19 följande:
Gokväll tjejer! Tillbaka efter en hel vecka med mannen hemma- Vi kunde dock varit utan den då både han och jag varit magsjuka... Men nu e vi friska och krya, massor med jobb ett par veckor till dock, SEN.. då ska jag kompa!!!
Go kväll! Urk för magsjuka. Noel har haft det här. Blää...
Skönt att ni mår bra nu.
Mawe123 skrev 2010-03-20 19:23:39 följande:
Vi har inte heller slutat med napp här, det blir en tuff sommar för då ska blöjan bort, nappen och den allra käraste flaskan.. L fyller tre i sommar, men det känns som att han inte alls är redo att skippa blöjorna, han står bara och ser förvånad ut, när det rinner längst benet om han går nakenfis på kvällen och kissar ner sig, suck. Storebror slutade med blöja när han var 1 ½, utan problem, kissade i sängen några gånger på natten men absolut inte så det blev jobbigt. Hur gör ni med att sluta med blöja, avvänjer sakta, eller bara från en dag till en annan?
Jag försökte redan förra sommaren men då ville han inte alls. Nu sitter han gärna på toaletten och kissar men gör alltid 2:an i blöjan. Ibland säger han till på dagis att han vill gå på toan men inte alltid.
Vet inte hur vi ska göra. Tror vi ska försöka uppmuntra mer här hemma och fråga om han vill gå på toa. Sen när det blir varmare tar vi nog bort den helt på dagarna så får vi byta kallingar ofta eller om han är näck. På nätterna kissar han ibland ner sig helt för att nästa natt vara helt snustorr.
Vet inte hur man ska göra? Nappen blir från den ena dagen till den andra. Välling äter han inte så där behövs ingen avvänjning.