Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

SmillaMilla skrev 2010-03-19 13:49:32 följande:
    Oj många som är fredagsslediga? Det skrivs väldigt mycket i denna tråden i dag. något kul som händer????
    Tyvärr hemma och vabbar. Annars skulle jag inte hänga här alls
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2010-03-19 13:51:13 följande:
    ja men jag blir galen, funkar inte att betala på matador. Försökte igår och nu men det vill INTE* morr* självklart blir det salg!!! Den här gången kan inte ens en op stoppa mig* då får dom görat i en ambulans * har  redan bokat in mamma som barnvakt om det blir en jobbvecka/helg
    Vilken storlek tar du och till vilket barn? (vilket år?)

Kul att du ska med även i vår. Jag hoppas verkligen att jag kan åka en dag tidigare om det blir ngn träff någonstans. Ska ju lära upp en vikarie men en dag måste ju denna kunna klara sig själv. Ska försöka få chefen att ge mig ledigt i förtid även om jag inte vet exakt datum än. Det var väl sista helgen i maj senast?
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2010-03-19 13:56:31 följande:
    Ajdå, magsjuka?
    Ja, han spydde igår. {#lang_emotions_throwup}Det har inte kommit något sen i går kväll så jag hoppas att det har gått över nu men man vet ju aldrig...

Söta Svea i BT! Den är så himla fin den där klänningen.
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2010-03-19 13:57:36 följande:
    tänkte ta 1 till stella och 2 till Afred ca 52cm. vill inte ha fler stora mössor klart du måste me på en träff ju, va kring 12 maj ifjol
    var det så tidigt? Shit! Sambon funderar på fiskeresa runt mitten på maj...
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2010-03-19 14:03:34 följande:
    13-17 maj va det
    Aha, minnet är bra men kort. Måste prata med sambon. Han får åka i juni i stället.

jag måste ju bara med
    SmillaMilla skrev 2010-03-19 14:10:34 följande:
    Tack. Ja tjejer är sååå mycket roligare att handla till. finns ju så mycket fint.
    Ja, jag är avis. Mycket fler valmöjligheter. Killkläder är ofta murriga och tråkiga och så finns tröja+byxa, byxa+tröja...
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2010-03-19 14:19:06 följande:
    Ja sååå trist. Tyvärr kan jag ju säga att det bara blir värre. Helt ärligt så gillar jag inte att köpa kläder till stora sonen. Det han gillar gillar inte jag, det jga gillar sätter han aldrig på sig. Det enda vi är överens om är ns tröjorna. Men tyvärr gör ju inte ns så många tröjor. Till lillkillen blir det mycket turkost och ljusgrönt, så fint ihop.
    Ja, jag har sett det i kataloger mm. En del saker kan ju inhandlas på tjejsidan men allt funkar ju inte där heller. Puffärmar känns inte helt bra.
    Kristyr skrev 2010-03-19 14:22:19 följande:
    men man undviker de murriga färgerna till pojkar och tar de klara, eller handlar nån tjejtröja! Fast det kan man nog bara när göra när man har småbarn...
    ja, det funkar ju nu men inte senare oftast. DÅ har allt vippiga volanger och dylikt.
    Jag handlar nästan alltid på tjejsidan på Lindex
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2010-03-19 14:44:09 följande:
    här får vi göra tvärtom, gå på killsidan för att hitta kläder och slippa allt kortmagat , taaaajt volangigt och likn..
    Haha...aldrig är det riktigt bra.
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2010-03-19 14:49:29 följande:
    den stora grejen som jag tycker ar den att killarnas kläder är "lekvänliga" men bland tjejerna finns inget sånt längre utan då äska man vara "snygg" ()
    Det är sant. Om de kunde göra lite mer unisex med rakare modeller, lekvänliga och färgglada så skulle nästan alla vara nöjda
    Tjollabolla skrev 2010-03-19 14:51:27 följande:
    Hej flickor! Har varit på bvc med Lia och hos doktorn med Milo. Han fick kortison så nu hoppas jag det släpper på honom. Stackaren kan knappt andas... Åhhh jag är mer shoppingsugen efter morgonen synd Sååå jädrans sugen på rosa/gul katvig men blir lite snål... Erm. Men en liten suit borde hon ju faktiskt få.... Eller body kanske. Hmmmmmmmmmmm.
    Hej hej!

Rosa/gul är himla fint
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-03-19 15:15:04 följande:
    Jag undrar om jag ska skicka iväg print som egentligen inte är killiga men som känns lite så bara för att jag har tokanvänt dem på Max.. Men visst funkar uttrar,lamm med blå kant,kossor med grön kant,regnbågen även på tjejer? Jag känner att jag nog börja tappa unisextänket i min rosalila lilla värld här
    Absolut!
    Smultronhjärta skrev 2010-03-19 15:19:34 följande:
    I nuläget ryker nog så gott som alla bodys eftersom de inte används här..och då har jag redan cirka 12 nya i mindre storlekar som också ska fotas*suck* Jag Smultron erkänner härmed att jag är fast i det rååååsa träsket
    Du kan sälja alla uttrar och dylikt till moi
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-19 15:29:40 följande:
    Halli hallå Idag va lådan fylld!! Både av vatten och fina kläder Tur alla brukar mailingbags
    Hoppsan! Inte så bra. Jag har ett paket att hämta på affären men det lär ju bli i morgon. VÅgar inte ens ta mig ut till brevlådan

VAd var det för finingar då?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16