Zvartaliljan skrev 2010-03-17 11:16:21 följande:
tyvärr är det ju så att det ena leder till det andra här...jag har säkert fått någon ämnesomsättningsrubbning efter allt kräkande och sen sängliggande etc.Tack för din omtanke och GRATTIS till stora killen!!! Var är STORMIS när jag behöver henne????????????
Stormis har lekt med sina barn
men finns här lite till och från.
Håller med de andra - kör inga metoder och annat knas under amningen. Visst, att ta bort eller minska på pasta, potatis och ris påverkar inte så länge du får i dig andra kolhydrater, men för ditt psykes skull ska du inte krångla till det just nu. Det är jobigt som det är, gissar jag. Utan gör så som du själv kom på - byt till bättre alternativ, utan att ta bort nåt (förutom godis, COLA!!! och annat gott, men onödigt då
). Och visst kan du byta vitt socker= sackaros till fruktsocker om du önskar (har dock ingen koll om det är samma mängder), men måste ändå fråga varför - dvs hur mycket vitt socker använder du? Jag är inte den nyttigaste dietisten i landet, men kan ju inte säga att jag använder socker annat än i bak och just bak är gott för att det är onyttigt (mixtrade med sötningsmedel och annat när jag påbörjade utbildningen och det är bara att inse att gör man det inte riktigt är det bättre att strunta helt i det).