• Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2010-01-13 13:26:12 följande:
    Jag tror inte de bryr sig. Men för mig är det tryggare att de ej har huva där. En kopp kaffe för en fröken och de kan missa en liten som fastnar i en klätterställning med huvan.
    Maia är en klätterapa och sen hon fastnade med luvan här ute i trädgården i ett träd så vågar jag inte lämna henne på dagis i jacka med fast luva på...
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2010-01-13 13:24:28 följande:
    En bit bak i bt har Maia strl.110 i vårens lurv, sitter jättebra! Så de är alltså små. Lilla S ska nog också ha 110 då eftersom de är lika stora.
    Vad fint den sitter på henne! 110 blir nog alldels lagom tror jag. Jag tar mig nog till LLM näste vecka när jag jobbar, de verkar ha massa lurvar kvar. Ajabaja har ju knappt nåt
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2010-01-13 13:24:45 följande:
    Tycker du inte om dem eller har du bunkrat upp?
    jag gillar dom men samvetet tillåter inte.. just nu
    mortillsju skrev 2010-01-13 13:26:12 följande:
    Jag tror inte de bryr sig. Men för mig är det tryggare att de ej har huva där. En kopp kaffe för en fröken och de kan missa en liten som fastnar i en klätterställning med huvan.
    usch ja hua, jag håller med!! fast jag tycker det är snyggare med luva och isabel tycker bättre om det.. vi har några med och några utan
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2010-01-13 13:29:50 följande:
    Maia är en klätterapa och sen hon fastnade med luvan här ute i trädgården i ett träd så vågar jag inte lämna henne på dagis i jacka med fast luva på...
    Usch ja! Riktigt otäckt. Jag har knappt några plagg med fast huva alls just av den anledningen. Mina små klättrar friskt med.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-01-13 13:27:31 följande:
    nej? Hinner inte riktigt med i allt ni skriver här längre...
    Kollade iaf i lokala butiken efter småttingkläder.
    De hade inte mindre än stl 50.
    Men de hade esprit i 50 och de är ju supersmå och smala.
    Tyvärr är de ju inte så färgglada. Vitt med ljusblått mönster och brunt med ljusa kanter. Båda var omlottbodys tror jag.
    Byxorna tittade jag inte så noga på men det fanns matchande iaf.

Och inte var de på rea heller.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2010-01-13 13:31:03 följande:
    usch ja hua, jag håller med!! fast jag tycker det är snyggare med luva och isabel tycker bättre om det.. vi har några med och några utan
    Visst är de mycket snyggare med huva, mer proportionerliga men som sagt....inte på dagis eller om de är ensamma ute , ens minsta stund.

Ack, ack vad är det för samvete va? tråkigt men ibland måste man klart avstå. Tyvärr....
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2010-01-13 13:35:54 följande:
    Visst är de mycket snyggare med huva, mer proportionerliga men som sagt....inte på dagis eller om de är ensamma ute , ens minsta stund. Ack, ack vad är det för samvete va? tråkigt men ibland måste man klart avstå. Tyvärr....
    nä här är det inga fasta luvor på dagis! tänk om nått skulle hända

ja jag ska ju handla böcker snaft för 3000kr ungefär så lurv är inte prio ett
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-01-13 13:32:45 följande:
    Kollade iaf i lokala butiken efter småttingkläder. De hade inte mindre än stl 50. Men de hade esprit i 50 och de är ju supersmå och smala. Tyvärr är de ju inte så färgglada. Vitt med ljusblått mönster och brunt med ljusa kanter. Båda var omlottbodys tror jag. Byxorna tittade jag inte så noga på men det fanns matchande iaf. Och inte var de på rea heller.
    nä det är riktigt svårt att hitta färgglada pyttekläder!! Har lite från name it, lindex och lundmyr som passar bra nu, tvättmaskinen går i ett med dessa få plagg som passar så de används väl i alla fall...syrran har köpt en del som jag väntar på (ungarna har magsjuka så hon är inte välkommen hit på besök än...) och så har jag span på lite på Tradera. Men absolut inget färgglatt...det existerar inte

Men han växer så det knakar så snart kan han kanske ha typ ej sikke lej i 50 som jag har lite av. Han väger nu 2480 gram så äntligen har han gått över födselvikten Han har gått upp 150gram på 5 dagar! Bvc-tanten var jättenöjd
  • ängeln83

Hallå igen

Nu är jag färdig städad för idag, har sprungit runt och plockat och fejjat sen kl 9 imorse.

Vad tror ni om att lägga ut linnen på T, är det för tidigt?
    La upp 2 st Molo t-shirts igår och båda gick nästan direkt på köp nu, sånt är alltid kul

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16