• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

SmillaMilla skrev 2010-03-09 20:00:46 följande:
    Möjligtvis någon som har pops gröna vårjacka och molos regnsbågsmössa?
    Nä, men overallen och regnbågsmössa. *tror jag har lagt en bild i BT*
  • JsN
    Busbellan skrev 2010-03-10 07:31:51 följande:
    Vet inte vad som hänt med Ella idag. Hon bad mig hämta kläder till henne och gick med på att ta på det jag hämtade Kanske finns hopp för henne också
    Skönt för dig! Pytte vägrade ta av sig pyjamaströjan. Typ. Vi hade en lång diskussion om det här med pyjamas till dagis och sedan tog jag av tröjan (jag lyckades på typ tredje försöket, inklusive att pytte satte på sig tröjan själv när jag fått av den en gång) Däremot lyckades jag inte få på henom den riktiga tröjan, men när pappa tog över så var det inga diskussioner alls...

Någonstans är jag nu mest glad över att hen själv kunde ta på sig tröjan, tänk vad de små kan när de bara vill!
  • JsN
    lillronya skrev 2010-03-10 11:51:13 följande:
    E har 86/92 och han 90 cm...
    Pepper79 skrev 2010-03-10 11:47:42 följande:
    hhmm undrar om jag tog fel stl då, tog 86/92 till Aline som är 84 lång
    Och jag har svårt att tro att pytte kan ha 98/104, hen är ca 87 lång.
  • JsN
    SmillaMilla skrev 2010-03-10 11:48:37 följande:
    Toppen!Vad har ni för jacka till? Skulle ju behöva en regnjacka också men tycker att det blir för mycket med den randiga.
    POPs blå skaljacka, eller bara fleece.
  • JsN

Pytte provade sin springcykel idag. Än så länge når hen bara ner med tårna, men det kommer att bli jättebra när hen vuxit ytterligare några centimeter. Ungen växlade mellan "jag kan inte!" och "jag kan!"

• JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-03-11 15:29:52 följande:
    Hör ni tjejer..Nu har vi provat och jag kan ge er alla som har barn i Max ålder mått på 104:an. Jag hade inte kunnat ha 98 till honom nämligen.Så då är det kanske bättre att jag lämnar tillbaka overaller istället för att ni ska få för små overaller hemskickade- let me know..Att lämna tillbaka är nämligen inga problem för min del
    Om så, så ge mig måtten på 98 om det blir någon över i grön eller turkos, för jag är kanske intresserad.
  • JsN
    FL Lisa skrev 2010-03-11 17:20:52 följande:
    såg att du fått hem regnbågsbrallorna nu...blev det bra storlek till K?
    Vilken storlek blev det?

(Nädå, våra ungar har aldrig likadana kläder)
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-03-11 21:49:24 följande:
    ..och EllieGbg och Olivers mamma...
    Nu känner jag mig liiiite bortglömd
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-03-11 22:08:45 följande:
    Ooops förlåt Du är varmt välkommen att dela mina spritångor
    Det däremot är jag inte säker på att jag vill göra på länge!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16