Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

söta kråkan skrev 2010-02-02 08:23:30 följande:
    så trist...och dessutom är jag skit sur på gubben som inte kunde vara hemma idag...hemma själv med 2 sjuka & själv sjuka är inte ultimat känns det som och skolarbete som ska in idag. vad jobbigt, vi fick ju baning på bvc på 5 års kontrollen för nelly bara gått upp 1 kg på 1 år
    1 kg på ett år är inte mycket..
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2010-02-02 08:34:39 följande:
    Du gör potatismos precis som mig Tack för tipset, det ska provas nån dag!
    Bästa moset på det viset Hoppas det funkar! Det är skönt att ha nåt som alltid funkar...som man kan ta till när de ätit skruttigt några dagar
  • Everlonn
    nikki2006 skrev 2010-02-02 08:45:28 följande:
    mina gillar också mos, alltid när man frågar Nikki vad hon vill ha så skall det vara mos, lite trött på det för tillfället hi hi
    JsN skrev 2010-02-02 08:40:37 följande:
    VAd är det för magiskt med potatismos? Det funkar nämligen nästan alltid här också på min _lille_ matvägrare.
    JsN skrev 2010-02-02 08:38:24 följande:
    Så gör jag också potatismos. Fast jag använder svartpeppar. Och mjölig potatis annars blir det segt.
    Inget motstånd i munnen kanske? Här funkar det inte alltid men ofta Stuvade makaroner går oftast oxå men samma där, inte alltid...*petig unge* Kött går aldrig, just nu funkar inget köttaktigt utom falukorven, så vi kör ägglunch för proteinets skull. Man kan ju inte äta falukorv varje dag Sen erbjuds hon alltid det vi äter men sällan att hon vill ha.

Jag blev såå glad för några dagar sen då hon ville ha gul paprika Det var värt en förstörd molosuit{#lang_emotions_dreamer} Vem hade trott att det skulle fläcka så{#lang_emotions_surprised}

Sorry för väldans OT!
  • Everlonn
    söta kråkan skrev 2010-02-02 08:39:34 följande:
    verkligen inte men hon äter ju som en fluga och gillar inget flottigt
    {#lang_emotions_undecided} synd att hon inte gillar flottigt, är ju bra annars för spinkisar..
  • Everlonn
    JsN skrev 2010-02-02 09:03:01 följande:
    Den dagen jag hittade det som alltid funkade skulle jag servera det alltid! *ler* Korv är ju inte helt fel eftersom det är fet mat, men jag tycker inte om det därför lagas det sällan. Hos oss är det fiskpinnar som åker fram flera gånger i veckan eftersom det oftast går ner. (Fiskpinnar, rivna morötter och röd paprika tycker pytte oftast är en ypperlig måltid) Våfflor är också en favorit, jag gör dem med extra ägg och lägger till lite sojamjöl i smeten för att få de mer matiga och proteinrika.
    Smart med våfflorna! *måste testa*

Bus har inga garantier alls nästan, bara för att det funkar en dag ger ingen garanti att det funkar igen! *besvärligt* Majs funkar alltid och falukorven, annars hmmm är  det inget som är en garanti Mamman försöker erbjuda massa läckra alternativ men nä nä "äckligt" "blä" "mamma smaka" (betyder jag äter inte det här, varsågod och ät det själv ) "vassego Niclas" (tonåringen i huset är som en avfallskvarn så han äter allt, inklusive det Bus inte äter upp, vilket hon mycket väl vet )

Ibland kan man bara skratta åt eländet!
  • Everlonn
    JsN skrev 2010-02-02 09:04:27 följande:
    Fast eftersom fett mättar länge är det inte säkert att fet mat är det bästa för spinkisar, tvärtom kan det vara bättre med mer kolhydrater eftersom de då får i sig mer kalorier.
    Men det borde ju betyda att potatismos eller stuvade makaroner med extra smör är ypperlig måltid?

Tro mig, denna ungen kan vara vrålhungrig, sniffa i luften..springa till bordet, be om mat för att sen inte äta en smula!{#lang_emotions_surprised} Hur gör man då liksom

Sonen åt allt man serverade! Inga bekymmer alls..
  • Everlonn
    söta kråkan skrev 2010-02-02 09:04:52 följande:
    eller hur men nelly vills helst ha ris och lyckling stekt i ägg ifrån thaistället
    Du får gå kurs i thai-matlagning hi hi
  • Everlonn
    JsN skrev 2010-02-02 09:17:42 följande:
    Man kan blanda i finrivna morötter i våffelsmeten också. Det märks knappt.
    Värt ett försök

våfflor med extra ägg, sojamjöl och morötter hmmm när slutar det vara våfflor och blir nåt helt annat?

Tycker synd om lillronya som har samma bekymmer men där han inte tål en massa dessutom!
  • Everlonn
    söta kråkan skrev 2010-02-02 09:26:22 följande:
    hehe lustiga är att jag provat göra det hemma och det smakar exsakt samma, men ikke det ska komma därifrån.
    Du får be om extra lådor från thaistället men göra maten hemma Men är hon petig så kanske hon känner skillnad? Men Nelly är ju rätt stor, hon kanske vill vara med och laga maten? *roligare då* Finns ju inga färdiga lösningar tyvärr, alla ungar är ju olika så man får väl kämpa på..

Många vi är som har små matvägrare!

Brukar säga till folk att man blir ödmjuk med andra barnet, man trodde liksom att man hade ett färdigt "recept" för att man har ett barn, men så är nr 2 tvärtom

Jag i min enfald{#lang_emotions_embarassed} trodde faktiskt förr (när sonen var liten) att många som hade bekymmer med maten bara var kinkiga och skulle äta ordentligt om bara föräldrarna lät ungen bli ordentligt hungrig och inte lagade massa mat endast till det barnet...så att barnet blev "bortskämt" som sagt, med barn nr 2 kommer ödmjukheten och insikten att alla barn är olika!  Men lite skäms man för man tänkt så en gång i tiden{#lang_emotions_embarassed}
  • Everlonn

*Byter ämne*

Någon som vet om/när idat har lagersalg? känner ett behov av idat nu när Bus ska börja dagis

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16