• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Buttelina skrev 2010-03-13 08:28:24 följande:
    vi har molos och lillebror är en liten vilding ute (ja inne med ) och de har hållt emot allt. lika fina som nya och har inte släppt in vatten alls. jag är supernöjd och har nyss beställt storleken större. han har inte suttit i nån vattenpöl men i regn och rusk har vi varit ute och han har hoppat i vatten pölar...
    Hihihihi, ja jag har oxå vildingar här hemma

Jag gillar det tunnare materialet så de kan röra sig fritt, kanske ska ta ett par såna till M, P har sina från M sen förra året. Hur är de i stl?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-03-13 08:30:11 följande:
    Jag vet iofs inte om IdaT´s kallas för galon. De är inte så där stela som när man var liten utan tunna och följsamma.Är Molos mer "prassliga"?
    Ja lite så prassliga är Molos.
  • jompa

Hej tjejer.

Hittade regnbyxor idag på HM, blev chockad nästan

• jompa
    lillronya skrev 2010-03-13 16:11:34 följande:
    Jobbigt när det kommer flera på en gång. E hade också det så.NS fleecar är jättebra. Inte lika snygga som molos men faktiskt bättre. *duckar lite*
    fortsätter lite på ot, men vad har du för storlekar på dina NS jeans till A och E?
    Jag har ju haft 98 till P men nu är de för korta och köpte 104 till honom i armybyxorona som jag tidigare upplevt som smalare än jeansen, men vilken skillnad det var på stl 98 och 104, dessa var superbreda, såg inte klok ut på min tunnis.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-03-13 16:25:13 följande:
    E har 92 i sina, nåt par kvar i 86 men de börjar bli för små. Lite separationsångest där. A har 92 och 98 i sina.Vad konstigt att det skiljer så mycket då. Är det i samma modell?Säger inte att det är så just denna gången, men ibland sitter de bättre efter ett tag. Ser så himla bylsiga och stora ut när de är nya, men hänger till sej, tycker jag.Men du har ju minst lika mycket NS-erfarenhet som jag så det vet du nog.
    Ja jag har det beiga armybyxorna i 98 och de är perfekta i vidd tycker jag, men dessa är så stora att han själv inte tyckte om dem och de satt verkligen illa. Ska prova chinosarna istället tror jag för de var i alla fall smala i vintras.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-03-13 16:53:42 följande:
    Hallå igen!Tillbaka efter en liten tur på "byn". Blev lite mammashopping men inget till Noel. Köpte dock MOLO-brallorna imorse som Ängeln tipsade om.Ska snart fota lite TRaderaprylar men drar mig som vanligt. *tråkigt*Vad gör ni? Shoppar ni något?
    Hellloooo igen.
    Hur mår lilla magen? Vilken v är du i?

Jag har shoppat ett par regnbyxor på HM till M i samma material som Molo
    Sen ett par gummistövlar till mig. Sen letade jag som vanligt efter byxor till P men det är svårt, han är för smal för allt.
    Hittade inga till M heller men det är inte lika akut.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-03-13 17:03:57 följande:
    Hej. Jag är i vecka 20. Allt är bra med magen. Det lever om bra därinne Ah, vad blev det för fina gummisar till dig? Jag shoppade ett par lila Hunters på nätet häromdagen. Vill ha en uppiggande färg Glömde ju att vi köpte gummistövlar till Noel.
    Jag tog ett par tråk svarta gummistövlar till mig, men de kostade bara 200pix så
    Skulle oxå vilja ha ett par lite roligare i färg men hittar inga till ett hyfsat pris, känner mig själv och kommer nog inte använda dem så där jättemycket.
  • jompa
    Zvartaliljan skrev 2010-03-16 20:09:20 följande:
    ja något är det...jag har ständig huvudvärk, yrsel, orkeslös, ont överallt och känner mig uppsvullen. Har nu gått UPP 14kg sen förslossningen fast jag helammar o äter nyttigt.
    kikar bara in snabbt och ser att du inte mår så bra, skickar massor med kramar.
    har du kollat om det kanske är sköldkörteln som spökar, kan komma i obalans vid graviditet.
  • jompa
    Quiet thoughts skrev 2010-03-20 12:32:53 följande:
    Tack alla... har inte så mycket mer att skriva än så.
    Skickar massor med kramar och tankar till dig och din fina familj.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-21 08:11:31 följande:
    Mårning!Inatt sov Bubblis för första gången i eget rum  Stora sängen tom Jag sov som en kratta men hon verkar ha sovit kanonbra, knallade så snällt in till oss halv åtta i morse.Hennes rum ligger så bra placerat att jag ser henne när jag ligger i min säng *toppen*
    Åhhhh hur lyckas ni, vi får inte M att sova själv ännu.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-03-21 08:16:39 följande:
    Å jobbigt Vi gjorde ingenting, bara sa att nu ska du få sova i ditt rum och hon sa bara " ja jag e en liten stor sej nu å stora sejer sover i sina rum" Bubblis är väldigt okomplicerad av sig, så jag har inga råd tyvärr
    Ja det kommer väl, får hoppas hon sover själv när hon är tonåring
  • jompa
    Buttelina skrev 2010-03-21 08:26:59 följande:
    vill hon inte alls?? jag har en av var sort.. lillebror har somnat själv i eget rum sen han var 8 månader.. han vill ha det så.. nån gånger har han kommit in till mig på natten men vissa gånger han han rest sig igen efter en stund och sagt "nä, jag vill sova i min egen säng igen" han vill ha lugn och ro och sin space.isabel däremot sover oftast fortfarande i min säng så mitt råd är: stör det inte er sömn så njut av tiden så småningom kommer hon vilja sova i sin säng
    Alltså hon somnar i sin säng och sover själv ungefär halva natten, sen går maken in till henne och sover där restan av natten. Jag kan inte sova med henne för hon drar mig i håret så jag får inte sova något alls. Sonen sover själv och hela nätterna, kan vakna nån gång och be mig ta på honom täcket
  • jompa
    ängeln83 skrev 2010-04-03 09:18:29 följande:
    Nu blev det lite tröst HKLÖÖÖ, till mej för en gång skull
    Vad blev det?

Glad Påsk alla.
    Sitter här och kollar runt lite i shopparna men har lite svårt att trycka på köp knappen, dumt men sant {#lang_emotions_undecided}
  • jompa

Är det nån mer än jag som tycker att barnens strumport går söner hela tiden? Tycker inte de håller under foten. Då pratar jag de flesta varianter, HM, Lindex, POP Katvig mm.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16