• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Tjollabolla skrev 2010-03-07 20:52:20 följande:
    Ja softshell o lurvar har vi, men skalbyxor måste införskaffas. Antar att hans i 92 som han haft sen han var 1½ är för små nu Å IdaTs regnbyxor kan man väl inte ha som skalbyxor riktigt va??
    Men använder du skalbyxorna då istället för regnbyxor eller har du både och och varför?
    Undrar hur man ska göra i vår nämligen.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-03-07 20:55:10 följande:
    Jag tycker pops skalkläder håller lika bra som regnkläder för vattenlek.Mina småttar har badat i vattenpölar med sina skalkläder.
    Mmmm håller med, har haft Pop förut men tyckt att de varit tråkiga nu ett tag men de har fått en del fina färger nu i vår.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2010-03-07 20:57:37 följande:
    Jag vet inte Funderade på det nyss själv *lite förvirrad*
    Ja man kan ju inte bli annat, ska man ha både skalbyxor och regnbyxor till våren eller bara regnbyxor och fleece under, och varför ska man ha skalbyxor?
    Blir rörigt med allt.
    Har ju haft skalbyxor hela vintern till mina små med tjock fleece under så det känns så tjockt att ha på våren men kanske funkar utan fleece.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-03-07 21:01:59 följande:
    Jag tycker de är tokbra men alldeles för dyra. *snålar*Men kan jag köpa på T eller på outlet gillar jag de ju helt klart bäst!Struntar nästan i färgerna för att de är så bra, men helt klart ett stort plus att de har fina färger nu.Har ju inspirerats härifrån så i år blir det MATjacka och popbyxor till A. Måste bara ha tag i ett par nya skalbyxor såg jag idag.
    Vad blir det för MAT jacka? Anorak eller vanlig?
  • jompa
    lillronya skrev 2010-03-07 21:04:44 följande:
    Denna tokfina!
    Åhhh jag älskar anorakerna, synd att det inte gör dem med avtagbar luva så mina kunde få ha sina på dagis, lite dyra för att köpa en bara vara fina jacka hemma tycker jag
  • jompa
    lillronya skrev 2010-03-07 21:08:48 följande:
    Aha får de inte ha luva på dagis?JA det har du ju rätt i. Tur vi bara är hemma då.
    Nej helst inte då de kan fastna med luva och bli hängande och den är fast, men regnkläderna från MAT hade avtagbarluva såg jag, kanske kan de ändra sig snart på dessa oxå.
  • jompa
    Stormis skrev 2010-03-07 21:13:48 följande:
    Fast det står ju att dessa luvor är konstruerade så att jackan åker av om man fastnar, dvs man ska inte bli hängade i den. Men hur det funkar i praktiken vet jag inte.Å godkväll alla .
    Är det så, det visste jag inte, gäller det för dem med dragkjedjan i sidan då kanske?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-03-13 07:59:48 följande:
    Morrn morrn!Någon här än?
    God morgon
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-03-13 08:05:08 följande:
    Heej! Såg du mitt meddelande i inboxen?
    Japp och det blir väl bra att göra så.

Vad har du för regnkläder til Noel? Har du galonisar eller sånt där material som Molo har i sitt Regnbågeställ?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-03-13 08:11:25 följande:
    Ja, så tar vi allt samtidigt när vi ändå är i stan.Jag har Ida T´s regnställ som är i mjuk galon. Sen har jag även Nanooks överdragsbrallor som funkar om det inte ösregnar.
    Jag tycker det är så svårt det där, gillar den typen som Molo har då det är väldigt följsamt och inte stelt alls men jag undrar lite över hur slitstarkt det är och hur bra det håller mot regn. P har ett par såna från MAT och det funkar bra tycker jag. M har ett par överdragsbyxor från Nanook och vanliga galonisar, gillar att hon har hängslen fortfarande. Nanooken fungerar kanon tycker jag men kanske skulle man ha typ Molos och ha över dem om det är riktigt illa med regnet.

Så svårt det där.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16