Kavat skrev 2010-01-31 20:06:30 följande:
Om han bara blev röd på en kind så är det nog risk för att det är kontakt med något som orsakar eksemen. Får min son i sig så blir han illröd på båda. Får han på sig så blir det där man tagit, så är han endast röd på en kind så skulle jag ju gissa på kontakt. Matdagbok är toppen. Nästan enda sättet att komma ihåg och även kunna gå tillbaks. Här skrev jag nog 3 månader och det var gult värt för annars hade jag ju aldrig kommit ihåg hur han reagerade när han åt vad. Sen är ju frågan.. Vad gör dagis sina pannkakor på? Vad gör du dina pannkakor på? Gör du alltid lika dant med samma märke på "smör", samma recpept osv. Vad fick han för sylt till pannkakorna? Innehållsförteckning på den? Vad drack han till osv. Åt han något till efterrätt?
Jag har börjat skriva matdagbok, samt hur han sover på natten och dagen samt hu rhan varit under dagen (glad, ledsen, nöjd, missnöjd osv) o hur kinderna sett ut
han fick härom dagen ( igår tror jag) utslag även i nacken... precis likdant men sen försvann det på en timme ungefär... kanske kontakt då ändå?!
Dagis vet jag inte hur de gör pannkakorna mer än att de är mjölk o sojafria. Jo han får sylt till pannkakorna. Oftast får han hallonsylt, ca 1 tsk till en pannkaka. Jga gör alltid på samma smör...men inte alltid på samma "mjölk", ibland på ris och ibland på havre för att variera.
Han får även varierat havre och rismjölk att dricka samt i annan mat jag gör.
Han får inte de där ILLRÖDA kinderna jätteofta, kanske 1-2 ggr/v men han är ALLTID mer elle rmindre röd. Har ALDRIG varit borta sedan han fick det i oktober.