Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Nu ska vi testa en ny medicin på S. Lomudal nånting som ska ges 4 ggr/dag 15 min innan måltid. Förhoppningen är att det ska minska magontet så hon äter mer. Lite jobbigt med medicin så ofta, men vi får väl ge det ett försök! Läk trodde mer på den än på antihistamin eftersom S bara har magot och inte eksem. Denna skulle kunna funka bättre just när det bara sitter i magen. Jag nästan hoppas att den inte hjälper så vi kan testa antihistamin ist
Hej! Jag hoppar gärna in här om det är ok? (Hej, Blå Myran )
Jag har två atopiker. Min lilla tjej H, har det riktigt tufft och hitintills har vi bara bekräftad äggallergi- luftburen sådan.
Så vi har anapen mm t henne.
Hon har fler allergier men vilka vet vi inte än. I dagsläget står hon på en basdiet och vi ska introducera ett födoämne i taget för att få någon klarhet i vilka allergener det kan röra sig om. Hon får Aerius så gott som dagligen. Trist, men iom. basdieten har iaf magen kommit igång.
Hon är snart 16 mån.
Hennes symptom är förstoppning, dålig viktkurva, eksem (kraftiga), klåda ff i ögon och nässelutslag.
Frisören: Löss har vi lyckligtvis klarat oss utan. Visst kan naturliga saker vara allergena. Vad är mer naturligt än mjölk, ägg, jordnötter, pollen, katter... Det brukar ju vara fördelen med apotekets varor att med alla kemikalier så är de i alla fall inte så allergiframkallande