Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Kan man få Sempers mjölkfira risgröt på livsmedelsanvisning (eller vad det nu heter)?
Jag skulle köpa korv i dag hos pölsemannen , jag frågade om de var mjölk i deras potatis och gluten ,så sa han ,du har allergiguid där bredvid dig ,det tyckte jag va jättebra ,det är inte alla som har broschyrer ang allergi.
Tipsar om gröt på Sagogryn och risdryck och pytte salt. Den blev supergod!
Jag är något anti Pama, får bara inte i mig det pga konsistensen. Vanlig risgrynsgröt är helt ok, iaf med mjölk..
Men sagogrynsgröt på risdryck var helt ok. Åt med hallonkräm till, blev som risifrutti.
Nyttigt?, men gott!
vi har som sagt fått tid till barn nu. de har börjat reagerar väldigt mkt på dagis ang hans kinder nu och de berättar alltid vad han ätit hela dagen så jag kan skriva upp mm.
Jag har inte sett nåt mönster ang maten däremot har jag sett ett mönster att när han är väldigt röd om kinderna så sover han mycket = väldigt trött!
När han är sådär röd sså sover han oftast hela natten (18-07) och sen minst 2 timmar på middag. När han är "normalt" röd om kinderna (de bra dagarna) så är han ofta vaken på natten och sover kanske 1-1½ timme på dagen. hmmm hur går det ihop???