Allergitråden
Kavat skrev 2010-01-11 19:45:15 följande:
Ni får väl se, det är för tidigt att gissa. Det kan ju vara så att eksemen går ner för att ni smörjer men de bör ju försvinna inom några veckor med smörjning och äggfritt -förutsatt att det är/bara ägg. Försvinner det inte helt så kan ni ju fortsätta med äggfritt och ta bort något mer (havre/vete , råg, korn?) i en vecka och se om det gör någon skillnad. (Man får ju inte ta bort gluten egentligen på eget bevåg, om det misstänks glutenintolerans, men en vecka lever man ju ofta utan gluten om man t.ex åker till Thailand. Och om ni får honom symtom fri provocera med ägg först och se om det gör skillnad. Man kan ju även provocera med ägg innan man tar bort något mer, men risken är att det är ägg + något annat, så eftersom ni ändå verkar märka en viss förbättring så hade jag väntat med provoceringen tills han är symptomfri. Det är supersvårt att veta om man gör rätt, hur länge man ska vänta osv, för det är så individuellt. Märker ni något på humöret och sömen nu?
nä det gör jag nog inte. har sovit MASSOR i dag mmen han började dagis i dag haha så det beror nog mer på det
problemet är som sagt att han börjar dagis nu o det är så dumt att jag inlett detta nu för då måste jag ju be dem ta bort ägg någon vecka också :-S men han kommer nog inte äta lunch där förrän tidigast måndag o då ar det gått 10-11 dagar, men det kanske inte räcker??
en fråga till en okunnig...
det står ofta veteallergisk, havreallergisk osv...vad är det för skillnad på det o gluten??