Mama Law skrev 2010-03-04 17:56:40 följande:
Hej! Idag har jag och Wiking varit till falun för en dos av sprutbehandlingen. Hans eksem har aldrig under hela hans uppväxt varit så fina som dom är nu sen vi började behandlingen hoppas hoppas att det håller i sig. Visst är det perioder där dom är dåliga men inte alls på samma sätt som dom har varit innan. Dock så kan vi inte minska på smörjandet för då kommer dom tillbaka. Det jobbigaste som är just nu är att han är så ÖVERAKTIV han är överallt och ingenstans så nu är vi remitterade till BUP för vidare utredning för att se va det beror på. Orkar inte med att få nån bokstavs diagnos också. Annars så är det extra medicinering på towa osv då astman är sämre. Alvin har börjat stjäla mat ur skafferiet speciellt sånt som han inte tål så magen är helt kaputt och han hostar konstant. Så nu är det lås på det. Har även sökt nytt vårdbidrag igen (går ut i oktober men de flesta vet ju att det tagit 8 månader de ggr jag sökt tidigare) sökte för Wiking, Alvin och Towa den här gången får se va utslaget blir... den här gången har jag 2 läkare på min sida som båda säger överklaga så högt du kan för ni har rätt till mer än ni får.... jaja man ska orka också. KRam
Hej! Skönt att höra att han är lite bättre W.
Överaktiv blir man väl lätt om man inte tål saker. I och med att han har så mycket eksem så bör han ju fortfarande få i sig/på sig något han inte tål (då menar jag alltså inte att ni ska ta bort något, för det finns väl inte så mycket kvar för honom att äta.)
När lilleman blir eksemig så blir han alltid överaktiv, skrikig och extra jobbig. Dottern blir så också (fast hon får inte eksem) och sen efteråt inser vi när klådan kommer eller då hon blir helt röd i underlivet/rumpan att jaha, det var en allergisk reaktion...
Min brors son var ungefär likadan som mina barn blir när de får i sig saker. Det var snack om utredning med konstigt nog så försvann det och han lugnade sig i samma veva som hans laktosintolerans helt plötsligt försvann...
(Stor misstanke om mjölkallergi härifrån kan man säga eftersom en laktosintolerans inte helt plötsligt växer bort när man är runt 8 år...)
Lite tankar härifrån.
Hoppas det går bra med vb denna gång!
Kram!