• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Ammy01 skrev 2010-02-18 07:54:40 följande:
    Bäbifabriken: Nässprayen heter Renässans och först köpte jag Naturell men den hjälpte inte nu använder jag Plus och den hjälper lite mer.Nu jag igen med nästäppa(låter väldig gnällig) men jag får jätte huvudvärk som typ igårnatt att jag inte visste vad ska jag ta vägen så ont jag hade. Nu till min fråga: jag använder bara alvedon och igår tog jag två stycken. Hur många alvedon kan man ta per dag?  Jag måste ta nån värktablett annars klarar jag inte men är väldigt oroligt att ska påverka bebisen.I natt hade jag mardrömmar att jag fick missfall och  jag vaknade genom svett och vilken lättnad att veta att det var bara en dröm, ush vilken mardröm.   
    Usch vilken hemsk dröm!

När dett gäller hur många alvedon du kan ta per dag vet jag faktiskt inte...-om jag var du skulle jag fråha BM.
  • Tintene

Nu på morgonen känner jag mig så ogravid {#lang_emotions_frown} Nu känns magen mycket mindre o plattare igen...- får ta tillbaka det där att jag tyckte den blivit större tror jag... SUCK! Jag vill ha bebismage NU! Går ju trots allt in i v 17 (!) idag ...{#lang_emotions_smile}

Goding80: +26/11 (IVF 1) BF 2/8-10
    * Lallalo: +1/12 (IVF 3) BF 3/8
    * Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), BF 4/8-10
    * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10
    * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) BF 15/8 -10
    * Mermaid + 4/12 (IVF 1) BF 15/8
    * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) BF 17/8-10
    * Pluttens mamma (+ IVF3, MF), + IVF4 BF 18/8-10
    * Rasmusnalle: + 14/12, FET2, BF 18/8-10
    * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), BF 22/8-10
    * Closer + 19/12 (ICSI 3, försök 4) BF 24/8 -10
    * Ewing +21/12 (3 IVF, 3 FET alla med ICSI) BF 25/8
    * Ammy +23/12(IVF 1, första försök)
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), BF 29/8

{#lang_emotions_flower}v 13. (12+0- 12+6){#lang_emotions_flower}
    *Ewing BF 25/8-10
    *Ammy01 BF 29/8
    *7879 BF 29/8

{#lang_emotions_flower}v 14. (13+0 - 13+6){#lang_emotions_flower}
    *Pluttens mamma BF 18/8
    *Rasmusnalle BF 18/8
    *Closer BF 24/8

{#lang_emotions_flower}v 15. (14+0 - 14+6){#lang_emotions_flower}
    *Lallalo BF 3/8
    *Bäbifabriken BF 15/8
    *Mermaid BF 15/8

{#lang_emotions_flower}v 16. (15+0 - 15+6){#lang_emotions_flower}
    *sthlmsjänta BF 9/8-10

{#lang_emotions_flower}v 17. (16+0 - 16+6){#lang_emotions_flower}
    * Goding80 BF 2/8-10
    * Tetinne BF 4/8-10

• Tintene

Goding80: Har du blivit framflyttad en dag? Vet att jag tjatat om detta förut men tycker d e så konstigt att vi hade ÄP o ET samma dagar o sen har vi BF med 2 dagars skillnad....  {#lang_emotions_undecided}

• Tintene

Skönt att höra att man inte  e ensam om att känna sig ogravid o att ha magknip...

Ni som undrade om min olja: Köpte den på Åhléns o den heter "Weleda- havandeskapsolja" {#lang_emotions_smile}

• Tintene
    Ewing skrev 2010-02-18 10:31:46 följande:
    Tack!!!Ja, det var hela längden han menade!Ja vi njuter för fullt. Det känns så fantastiskt skönt att ha sett att det bor nån därinne + att få höra att allt är normalt!! Obeskrivligt!!!Hoppas du mår bra och inte oroar dej heller... men visst är det svårt att inte!
    Ja d e jättesvårt ibland- men nu ska det här gå bra- för oss alla har jag bestämt mig för !  {#lang_emotions_wink}
  • Tintene
    Goding80 skrev 2010-02-18 10:56:26 följande:
    Nej jag har inte blivit framflyttad, det är det datumet jag fått från IVF kliniken från början. Det är jättekonstigt att det skiljer sig åt, vet inte varförPå VUL i v.13 stog det BF 30/7 på datorn men det räknar jag inte som min dag. Får se vad de säger på RUL ska dit 4/3.På natten när jag vaknar o på morgonen känner jag mig totalt ogravid, skitjobbigt. Men fram åt dan känns det lite mer. Bara två veckor kvar till RUL efter det ska jag sluta oroa mig. För då är det dags att börja njuta.
    Ja va skumt....
    Åh du ska du på RUL dagen före mig! Vill ni ta reda på kön? kanske frågat förut....?!
  • Tintene
    closer skrev 2010-02-18 20:06:25 följande:
    Undrar om Dr Möllerström var väldigt trött när jag var där - Inget papper att fylla i och helt fel BF datum Hrmmm...undrar hur det här ska sluta. Är sjukt nervös inför KUB i morgon också...usch...hoppas på att få se en liten krabat som rör sig och lever runt ordentligt
    Jag fick oxå papper från min klinik med BF samt en blankett att fylla i efter förlossningen {#lang_emotions_dreamer} Ring o fråga!

Du ska se att det går bra imorrn!!! Vilken tid ska ni va där? Ska tänka på dig {#lang_emotions_flower}
  • Tintene
    Rasmusnalle skrev 2010-02-18 20:30:41 följande:
    Plutten: Organen ja De flyttar söderut en stund..haha Jag har inte heller fått nåt papper från ivf..ska man kanske ringa dit?Tetinne: Jag måste bara få fråga nu..det kanske är jag som är knäpp men rubriken på den här tråden..vad betyder mha? Har försökt få ihop det i huvudet i många veckor men jag ger upp nu Closer: Stort lycka till på KUB imorgon
    Mha= Med hjälp av {#lang_emotions_wink}. Men visst kunde det lika gärna bara stått "med" eller "efter"...
  • Tintene
    closer skrev 2010-02-18 20:34:43 följande:
    10.30 - alla positiva tankar tas emot tacksamt (skulle gjort ett hjärta här men vet inte hur man får till det)Rasmusnalle: Tack! Och jag tror mha betyder Med Hjälp Av
    Du hittar alla gubbar, blommor, hjärtan o annat under det gula, glada "gubbansiktet" när du ska skriva inlägg!
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!