• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Bedhead
    gertie skrev 2010-01-03 11:26:57 följande:
    Så skönt!
    Fast det känns ju lite krystat att alltid presentera honom med för- och efternamn. Särskilt som enäggstvillingbrorsan har ett überklassnamn där efternamnet snarare drar ner honom i rännstenen. Svåra grejer det här..
  • Justmeokay

Min dotter skall heta Novalie Cederqvist.

Är det WT? 
    Hon är beräknad 22 Mars. 
  • gertie
    Justmeokay skrev 2010-01-03 12:21:18 följande:
    Min dotter skall heta Novalie Cederqvist. Är det WT?  Hon är beräknad 22 Mars. 
    Eftersm du frågar så: Ja, Novalie är ett wt-namn.
  • shaandra

Jag heter Shandra :P och min dotter heter Tuvalie.. WT??

• gertie
    shaandra skrev 2010-01-03 12:24:59 följande:
    Jag heter Shandra :P och min dotter heter Tuvalie.. WT??
    Jepp!
  • djurgalen

Då lär ju Tristan Jansson också vara ett wt namn? Typiskt att man ska ha ett -son namn :P

• shaandra
    gertie skrev 2010-01-03 12:26:07 följande:
    Jepp!
    Men som sagt, skiter i vad folk tycker:) tänker inte döpa mina barn till namn som ALLA andra redan heter.......
  • Memnok77
    shaandra skrev 2010-01-03 12:29:31 följande:
    Men som sagt, skiter i vad folk tycker:) tänker inte döpa mina barn till namn som ALLA andra redan heter.......
    Det är rätt! Jag tycker även att man skall skoja till det lite grann med en rolig stavning, då blir det ju faktiskt mer ovanligt. Till exempel skall mitt nästa barn heta xcvcvcxvcx om det är en kille (det uttalas "oskar").
  • Bedhead

När jag var liten (på 70-talet) kände juag en tjej som hette Cindy Kim Jönsson. WT-föräldrar före sin tid.

• gertie
    shaandra skrev 2010-01-03 12:29:31 följande:
    Ja, det gör du rätt i tycker jag. Jag tar det för självklart att föräldrar väljer det namn de tycker är finas och passar barnet bäst oavsett vad andra tycker. Men diskussionen är ju rätt intressant.
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?