• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Memnok77
    Mad as snow skrev 2010-01-02 16:21:26 följande:
    Oj, men då uttalas hans namn D'Johnny (alltså två D-ljud: De-Djohnny). Varför?
    Jag frågade samma sak tidigare.
  • Koloraturell

Jag tycker du ska strunta i vad folk tycker och ta det du tycker är fint! Folk kommer ändå alltid ha åsikter om att ni kunde ha valt ett bättre namn, vad ni än väljer...

Men här är mina uttjatade/WT/personlig obehaglig referens-namn:

* Liam

* Tindra, Glittra, Paljetta... you name it...

* Kevin. Eller ännu värre Kewin, Cewin.

* Zuzannah och andra fjantstavningar, som Mayah.

* Casper

* Pontus, Anton, Lukas, Hampus, RIkard: Alla barn jag mött med dessa namn har fan rådamp!

* Cayenne. När man heter typ Svensson i efternamn.

* Cascada.

• Koloraturell
    Karamellan skrev 2010-01-02 13:13:50 följande:
    Namn som stavas konstigt, ofta så att de inte följer uttalsreglerna tycker jag är WT. Extra H:n på diverse ställen, Z istället för S, accenter åt fel håll och på "fel" bokstäver osv. Likaså många (för Sverige) nya namn som kommer från engelskan när de ges till barn som inte har någon anknytning dit.

åh, hade ju kunnat kopiera ditt inlägg istället, beskriver samma sak....

Det är rätt irriterande när folk tror att accenter och liknande är dekorationer i en text! En kompis till mig heter Marlene, med franskt uttal = Marleeen. Hon har uppfunnit många dekorativa stavningar av detta stackars namn, det senaste är Marlénè. Alltså Marlänää.  Hon tror fortfarande att namnet blir "snyggare".

• Mad as snow
    Memnok77 skrev 2010-01-02 18:22:53 följande:
    Jag frågade samma sak tidigare.
    Aha, missade det. Har blivit så kass på att läsa igenom trådar jag går in och skriver i.
    No tears, please. It's a waste of good suffering.
  • gertie

Pallar inte läsa hela tråden så med risk för upprepning:

Linus
    Kevin
    Tindra
    Engla
    Nova

Alla namn med utvecklingsstörda stavningar, som Philiph/Philipha, Cewin, Alekzandrah and so on.

• Koloraturell
    gertie skrev 2010-01-02 18:33:07 följande:
    Pallar inte läsa hela tråden så med risk för upprepning:LinusKevinTindraEnglaNovaAlla namn med utvecklingsstörda stavningar, som Philiph/Philipha, Cewin, Alekzandrah and so on.

Alekzandrah

*ryser*

• gertie
    StarkMamma skrev 2009-12-28 19:58:47 följande:
    Dom säger att min son har ett wt namn. Han heter Djohnny. Bara 2 i Sverige som har den stavningen.
    Jisses, du prickade in muppig stavning OCH y-namn samt uttrycker en viss stolthet över det unika i stavningen (tacka fan för att inte fler än så stavar Jonny så *s*). Helt klart wt-namn.
  • Mad as snow
    gertie skrev 2010-01-02 18:35:24 följande:
    Jisses, du prickade in muppig stavning OCH y-namn samt uttrycker en viss stolthet över det unika i stavningen (tacka fan för att inte fler än så stavar Jonny så *s*). Helt klart wt-namn.
    Elakt skrivet, men ja. Jag undrar bara varför när det som sagt då uttalas D'Johnny. Dubbel-d. Konstigt.

(i övrigt undrar jag varför jag befinner mig i den här tråden när jag lovat mig själv att sluta bidra till att göra människor ledsna. Vilket folk ofelbart blir när deras barns namn attackeras)
  • gertie
    Mad as snow skrev 2010-01-02 18:43:26 följande:
    Elakt skrivet, men ja. Jag undrar bara varför när det som sagt då uttalas D'Johnny. Dubbel-d. Konstigt. (i övrigt undrar jag varför jag befinner mig i den här tråden när jag lovat mig själv att sluta bidra till att göra människor ledsna. Vilket folk ofelbart blir när deras barns namn attackeras)
    Jag tycker att det är elakare att döpa en unge till Djohnny.
  • Mad as snow
    gertie skrev 2010-01-02 18:47:15 följande:
    Jag tycker att det är elakare att döpa en unge till Djohnny.
    Ha ha...hrm. {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?