Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire skrev 2010-01-25 13:58:12 följande:
    Jag har en jättekonstig smak i munnen. Började nog i gårkväll tror jag.. Kan absolut inte placera den, men den gör att all mat smakar skitskumt. Jag tänker lite på om det kan ha blivit något denna månaden, men herregud, jag är ju på BIM-10! Det kanske kan vara början till en förkylning?? Phu. Många tankar i huvudet.
    Visst blir man knäpp? Förra BIM smakade kaffet på lunchen plötsligt en dag skitskumt. Sen kom jag på att det varit mycket rödlök och ägg i lunchen. Vi får hoppas att du har bättre tur

Har fått glasklara flytningar nu och vet att mannen INTE kommer att vilja sexa innan konserten. Då kommer han att somna under den, så det förstår jag Lutar åt äl d. 27:e iaf, så det får väl bli en sen natt. (Men hur sen kan den bli egentligen? Vi behöver bara 4s! Å andra sidan vill man ha det roligt när man ändå är igång. Borde bli sötare barn då )
  • SailorGirl

Hemma från Depeche! Första halvan var lite tam, andra stod folk och dansade ända upp till taket på läktarna. Fantastisk stämning! Bäst var en riktigt rå-gitarrig, smutsig version av Enjoy the silence. Synd var att de inte spelade John the revelator, eller något tidigt blip-bloppigt.

Lycklig! Nu till sängs med en het man

Puss & godnatt, tjejer!

• SailorGirl
    Lurven83 skrev 2010-01-26 09:51:40 följande:
    hihi ok då är jag inte ensam om att känna så iaf hihi. Nä jag kommer nog vänta längre än v 6 går in i v 6 på lördag, så lite väl tidigt hihi.  Men jag måste köpa en hel del nya kläder i vilket fall om jag inte han ha jeansen. Måste ha träjor som täcker rumpan om man har tights.
    Tänk om tjejerna i högstadiet visste det *haha*
  • SailorGirl
    Lurven83 skrev 2010-01-26 10:25:22 följande:
    hahahahah jag dör!! Så jäkla bra!! Hade ett snack om det men min fars fru, och då ser jag att min halvsyster på 14 år drar över tröjan över rumpan *fniss*
    Awww! Det är när man ser sånt som man inser att de är så små, och minns hur stor man själv kände sig i den åldern
  • SailorGirl

En annan har läst 9 + 3 + 4 år. 16 år... Ligger jag sist då? Inte för att det spelar någon större roll. Det är kloka och rara flickor härinne

• SailorGirl

Ja, men sen går det utför, allteftersom erfarenheterna tickar in Känner mig mindre vuxen nu, än innan jag blev myndig. (Fast mer vis, så klart )

• SailorGirl

Jag har verkligen bara lyssnat på Depeche idag och så hittade jag den här hjärtekramaren på Youtube:

• SailorGirl
    Zixi skrev 2010-01-26 20:22:17 följande:
    Har fått datum för rul! 19/2 fast min bm glömde bort vilken tid hon bokade så den får jag veta en annan dag. Med det gör inget, tror jag tar hela dagen ledigt i vilket fall.
    Ooo! Sweet
    Lurven83 skrev 2010-01-26 22:25:03 följande:
    Tack för en skön promenad. Men måste tyvärr beklaga mig, jag och sambon skulle gå till mobilia och köpa lite mat och fick då lite ont i magen, han ville tvunget köpa kläder och en massa. Så gick han till provrummet och blev aldrig klar. Jag stod och försökte hänga/stötta mig på nått klädställ och hade sån värk i ryggen. När han till slut var klar så gick han så fort, och jag kunde inte gå fort för det högg i magen. Och kändes som håll där nere. När jag var på väg hem kunde jag knappt gå. Så nästa gång blir det nog bara en runda Blev ju lite längre idag. Men fattar inte hur jag kan ha sån jäkla ryggvärk. Och nu känns det jätte mycket i sidan fast jag vilar, och bränner och sticker hela vägen till mellan bena
    Det är säkert för att ditt pyre växer så det knakar Fast jobbigt att det ska göra ont, så klart :-/ Får hoppas h*n ger dig färre sorger framöver!

På den här sidan stan bakas det för fullt Känns som om vi är lika laddade nu, mannen och jag. Hade värsta snacket häromnatten eftersom han uppfattat mig som att jag bara vill ha en söt bebis och jag uppfattat honom som totalt ointresserad. Vi kom ju lyckligtvis fram till att båda hade fel Kändes mycket bättre sen. Har kommit på honom med att snegla på barn och Katterna bär han omkring på som om de var nyfödingar och jag blir alldeles kär och tänker "Mina barns far" {#lang_emotions_kiss} Har erkänt för Kärleken att jag spanar på barnvagnsmodeller på stan (Brio Go ligger bra till) och funderar på allt mellan dammsugningsdiskussioner (oftare om man har små som kryper) och studentplakat (hur mycket bör man lägga sig i barnens studieval?). Sedan i påskas har det hänt att jag sagt till mannen att jag värper när mina ÄL-smärtor kommer och idag fick han order om att inte vara för trött när han kom hem (Och japp, han valde horisontalmambo framför att pressa på gymmet).

Dags att krypa till kojs! Ses imorgon!
  • SailorGirl
    Ronyas matte skrev 2010-01-27 18:44:30 följande:
    Ja det är klart, vet själv folk som fått tid för en andra kontroll och fått reda på att det inte var något.. Men automatiskt tänker man på vad som kan hända... Vill inte att de ska ta sådana prover på mig när jag är gravid, så blir det inget plus nu kanska vi skjuter upp planerna lite.. trots jag hört att man kan ta prover fram till 20:e veckan.. Vi får se.. Får hoppas på det bästa bara.
    Det andra provet är likadant som det första och är till för att se om det verkligen är något. Det kan gå tillbaka från första till andra. Finns det något, så kallas du till ett tredje prov (eller var det fjärde...?) där de plockar en mikrobit växnad, istället för att bara "topsa".

Mina cellförändringar upptäcktes vid mitt ordinarie test i februari/mars 2003 och jag opererades för det i april 2004. Det hinner alltså gå en del tid mellan undesökningarna, men precis som mellan test 1 och 2 så är det för att se om det går tillbaka, eller ej. Ovissheten är det värsta, inte undersökningarna, eller en eventuell operation. Man går på 2 extrakontroller, vill jag minnas, ett halvår och ett år efter operationen. De går till precis som de vanliga undersökningarna och efter dem återgår man till normalintervallet mellan kontrollerna.

Var glad att de hittat förändringarna! Det är inte alla de gör det på och man hade inte hittat det på någon alls om man inte gjort alla dessa rutinundersökningar. Är det något, så kan du få något gjort åt det nu. Det påverkar inte din förmåga att få barn, men kanske perioden då du kan försöka. Fast det är i slutändan en ganska kort period i sammanhanget. Jag hoppas verkligen allt går bra{#lang_emotions_flower}

Och ni andra tjejer: Gå för guds skull på era kontroller! Fega inte, fuska inte!
  • SailorGirl
    Nilla21 skrev 2010-01-28 13:41:19 följande:
    angående cellprov blev jag kallad när jag var i vecka 12, 13 och min sambo förbjöd mig absolut tror inte de e alltför bra att pilla där på livmodern när man e gravid.... därför vågade jag inte om de finns risker vet ja inte man ska alltid rådgöra med bm säger dem iallafall
    Såhär säger 1177 (och jag väljer nog hellre att tro på dem, än en man som är orolig för sin kommande knodd):

Man kan få en ofarlig liten blödning

Provtagningen är helt riskfri och det går bra att göra provet även om man är gravid. Livmoderhalsens slemhinna blöder lätt och det är vanligt att man får en liten ofarlig blödning efter en undersökning. Blödningen försvinner efter någon dag.

1177.se/artikel.asp&PreView=

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4