Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
Är det någon som har läst den här boken? www.bokus.com/b/9789186021504.html
Är det någon som har läst den här boken? www.bokus.com/b/9789186021504.html
Ja, Puchiko. Det är dags att någon har tur i tråden.
Pojke:
Puchiko
Surikaten
Flicka:
Tian
SailorGirl (Jag gissar inte. Jag vet. )
Tittade på "Den sköra tråden" på TV. Blev förvånad att mannen satt kvar. Grät åt de stackars små livens mödosamma start. Små som fågelungar och med hud som såg ut att gå sönder när som helst. Svullna ögon. Små mirakel, varav inte alla orkade kämpa. Hoppas så att ingen av oss härinne behöver genomlida en sådan kamp. Att bara kunna stå bredvid när ens barn kämpar för livet. Samtidigt är jag glad att jag såg programmet: Det kändes som om barnen var i trygga händer. Inte minst för att personalen aldrig stressade, hade ett vant handlag och jobbade metodiskt, trots personal- och platsbrist. 90% av alla barn som kommer till neonatalavdelningen i Lund och väger under ett kilo överlever.
Grattis till plusset Lurven! Jag är så avundsjuk!
OCh Zix: Vad var det jag sa?
Ja, du har helt rätt. Någon måste hålla ställningarna när det gått nästan 10 veckor sedan senaste plus. Lovar att skärpa mig på sexfronten Tyvärr drar mensen ut på tiden, men senast i övermorgon ska vi vara på det som små vita kaniner om våren.
Kollade kalendern och räknade efter vilka dagar som var "högchansdagar" kring min kommande ÄL. Fick lite småpanik när jag insåg att vi har en morgon och en kväll lediga då vi kommer att hinna ha sex. Resten av tiden är vi bortbjudna, eller går om varandra. Helt värdelöst! Faaaan! Går ju inte att boka om, eller av något heller