• claire

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Jag har en jättekonstig smak i munnen. Började nog i gårkväll tror jag.. Kan absolut inte placera den, men den gör att all mat smakar skitskumt. Jag tänker lite på om det kan ha blivit något denna månaden, men herregud, jag är ju på BIM-10! Det kanske kan vara början till en förkylning?? Phu. Många tankar i huvudet.

• claire
    kim86 skrev 2010-01-25 21:16:57 följande:
    Hej allihopa.Jag har inte skrivit här innan. Blev tipsad av lurven.. =)Jag plussade igår, o starkare idag. Bor o trivs i malmö. Kan vara kul o se o följa alla o vart ni väljer bvc, mvc osv..Fråga på om ni undrar vad det ör för filur som infiltrerat er tråd bara.. =)
    Välkommen hit till oss, och GRATTIS till plusset!! Vad roligt!!

Usch, jag har fortfarande en skum smak i min mun... hoppas verkligen att den försvinner snart för jag står inte ut! Jag vet inte om det är metallsmak för jag kan verkligen inte definiera smaken.. typ beskt, och rätt lngt bak i munnen bara... nägon som känner igen sig??
  • claire
    Subklavia skrev 2010-01-25 21:57:25 följande:
    Efter Äl hade jag blod/järn-smak i munnen, och jag plussade ett tag efter. Hoppas verkligen att det är så för dig också
    Jaa.. somsagt så kan jag inte definiera det som metallsmak eller blodsmak.. men det kanske det det är? Jag ligger ju på typ äl+6 eller nåt.. jag hoppas att det är förnågot bra som jag ska stå ut med denna konstiga smak...
  • claire

Ja, oj vad ni skriver. Man hinner ju knappt med..

Jag började i dagis/förskola (det var samma sak?) när jag var 2 år.. fast började i förberedningsklass när jag var 5 och ettan när jag var sex... då ska vi se-

Grundskola 11 år
    Gymnasie 4 år (var utbytesstudent 1 år)
    Högskola 3 år (sista terminen nu)
    = 18 år än så länge......

Och jag är 23 år till sommaren... 5 år utanför skolan.. det är inte dåligt

Lurven: Så du är säker på att jag plussar denna månaden?? Jag hoppaqs att du har rätt

Vacker Utsikt: Mycket bra idé att dra ihop en fika tycker jag!!

Förresten: Puffar lite för promenaden ikväll, är det någon som missat att skriva upp sig månne?

• claire
    {#lang_emotions_flower}Fika tisdag 2/2, klockan 18.00 (?), Hansagallerian (?){#lang_emotions_flower}

Tian
    Zix
    Puchiko
    Claire
  • claire

Om det är någon/några som vill fika någon dag tidigare så är jag på.. jag är student och har just nu en hemma-period. Hatar det. Sysselsätter mig inte Annars: Trevligt initiativ med fika! Varmare än promenad!

• claire

Usch.. jag som fyller 23 till sommaren kommer väl att kallas till en sådär kontroll då... är lite rädd för det. Verkar obehagligt. Men skall absolut göras!!

Idag åkte min älskling till Prag med ett gäng kompisar. Lite tråkigt, och lite skönt att vara ensam hemma. Framför allt kul och skönt för honom, som ju alltid är bizzi med skolan!

Update från mig: Min bröstvårtor är skumma. Speciellt den högra. Den står en centimeter ut och är nästan lila. Det har molat lite i magen till och från, men än så länge bara små känningar. Inget ont. BIM-7 idag.. *suck*

• claire

BIM-5 för mig idag. Och ifall där är en bebis inne så skäms jag redan, för jag har intagit rätt mycket alkoholhaltiga drycker redan denna helg. MEN jag lever efter måttet att så länge man inte VET att man ä gravid, så VET man ju faktiskt inte. Och det har ju hänt massvis med gånger. De allra flesta skulle jag vilja påstå.

Jag har iallafall inga symptom, förrutom att mina bröstvårtor är lite skumma.
    Hur går det för dig, Ronyas Matte?? BIM imorgon ju!!!

• claire

Surikaten: Vad roligt att du redan fått mage i v.14! Många som det tar längre för har jag förstått! Jättefin mage!

Puchiko: Vad jobbigt det måste vara att få såna besked hela tiden. Själv har jag knappt några kompisar som är i barnplanerarstadiet, så jag får liksom inte den stressen utifrån.. (bara härinne ifån ) Men som du säger, man får tänka positivt och glädjas för dem! Snart är det er tur!!

Gosemysan: Än en gång grattis till ditt efterlängtade plus! Det enda som går neråt nu är din fysik, resten går uppåt!!

• claire
    mojutten skrev 2010-02-01 18:22:18 följande:
    Förresten hur känns det hos dig Claire, några positiva tecken? Hoppas, vi måste ju få ett februari plus
    Jaadu, för mig känns det väl som vanligt förrutom att jag varit dödstrött idag, och nästan somnade på min föreläsning (ni ska se mina anteckningar, haha!). Sov inte vidare mycket inatt, så det kan ju bero på det. Jag har också mått lite illa idag. Annars inget avvikande. Man kan ju alltid hitta anledningar till att man mår som man mår:)

Jag har precis hittat ett jobb som jag tänker söka. Verkar perfekt som första-jobb-efter-avslutad-utbildning, så det ska definitivt sökas. Det börjar 1/6 eller 1/7 ifall jag får det, och har 6 månaders provanställning. Tänk om jag är gravid nu? Vad gör man då? Vill ju gärna ha jobbet, men tänk om jag får det, och måste sluta efter 3 månader? Just nu hoppas jag lite på ett senare plus om jag ska vara ärlig.. men det är ju klart välkommet!

Ronyasmatte: Jag är nyfiken!!! Hur mår du? Vad händer??
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4