• claire

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Efter mitt mf (då vi berättade för de närmaste) har verkligen folk dragit sig för att fråga OM vi överhuvudtaget ska försöka igen.. många tror nog att vi tar/har tagit en paus. Little do they know. Men hursomhelst så tycker jag att det är skönt att folk tror att det är känsligt att fråga, fastän det inte är det. Jag tar inte illa upp, och mf för mig är naturens sätt att säga att det inte är rätt bebis, men det behöver ju inte dom veta.

Jag har mått helskumt i ett par dagar. Mådde illa igår, haft ont jättelångt ner i magen och sov till 14.00 (!!!!!) idag utan att ha festat eller ens ha lagt mig sent igår. Kanske någon slags förkyldning, men väldigt likt grav.symptom.. Ha ju förresten äl nu, och det är kul ska få in en strike senare idag tänkte jag..

• claire

Jag skulle nyss delta i gissningstävlingen men jag kunde absolut inte välja
    Himla svårt att bara "tänka sig" vad det kommer bli.. Jag ska tänka lite mer, sen gissar jag. Såna här grejor är viktiga, och jag vill gissa RÄTT!!

Jag är jättenyfiken på att ta reda på kön, men min sambo kommer inte vilja det. Jag tycker att det är lika mycket överraskning då som nu, men folk får välja själva helt klart.

• claire
    Zixi skrev 2010-01-16 18:45:20 följande:
    Ni som inte vill veta könet i förväg utan vill vänta till förlossningen. Varför är det mindre överraskning nu än då? Jag räknar kallt med att hårfärgen blir tillräckligt med överraskning vid förlossningen så jag tar min könsöverraskning på måndag
    Hoppas det blir en liten rödhårig en
  • claire

Nu har jag tänkt både länge och väl. Jag tror också att det blir en flicka. Och tror jag fel så må det vara hänt
    Vi har varit flitiga och bakat bebis både torsdag och lördag.
    "Här. Nu fick du min säd" sa sambon efter avslutad akt. HAHAHA. Jag kände mig som en maskin. "Sorgligt kanske att göra barn på dethär sättet" sa jag. Då sa han "Äsch. Om vi har romantiskt sex om några dagar så spelar det ju ingen roll vid vilket tillfälle det blev nåt." Summan av kardemumman: Vi hade verkligen sex av den enda anledningen Men det är ju KUL likförbaskat, och tur är väl det!

Zix väntar en:

Pojke: {#lang_emotions_smile}
    Puchiko
    Surikaten
    mojutten

Flicka:{#lang_emotions_kiss}
    Tian
    SailorGirl (Jag gissar inte. Jag vet. )
    Lurven83
    Clara
  • claire
    Lurven83 skrev 2010-01-17 10:42:19 följande:
    hoppla.. det var inte meningen!
  • claire

grattis, lurven!!!

plus på bim-6 alltså??? det var som fasen..! njut av din lyckodag!!

• claire

YEEEES JAG VANN
    (det gjorde iofs hälften av alla i tråden, men ändå!)

FASEN vad skoj!!! GRATTIS TILL ER LILLA FLICKA!!

• claire

Zix: För att inte tala om mensbidraget, graviditetstest - och äggloss har ningstestbidraget samt svamp-i-underlivet-bidraget.

Tian: Superfin bild! Vad STOR du har blivit!! Fin mage, nu är det inte långt kvar!!!

• claire

Det är hur lätt som helst (när man kan det)

Såhär lärde vi oss:
    Kör fram förbi "fickan" och ställ dig parallellt med bilen framför.
    sväng ratten helt åt höger och börja sedan långsamt backa.
    När du hunnit ungefär halvvägs (så du står diagonalt i "fickan") börja räta upp långsamt. Good luck

Typ så skulle jag förklara det! Lycka till imorgon! Spännande!

• claire

Ojojoj vad ni skriver..
    Mojutten: Det var väl ett envetet litet ägg till att inte fästa!! Men den som väntar på nåt gott
    Gullan: ÅÅh vad jag håller mina tummar!! Är det er tur nu månne?? Vi behöver fler plus!!!

Min egen situation just nu är vääldiga känningar i tjejmagen..Äl har antingen varit, är på gång eller är här as we speak. Sexandet går sådär- torsdag och lördag förra veckan. Igår var jag ju på middag (MYCKET trevligt, men tänkte på er som promenerade!) och det blev liksom för sent, måndagar och onsdagar kommer sambon hem jättesent, så antingen får vi hålla oss aktiva sent ikväll, eller också blir det imorgon kväll.. Men, jag försöker att vara avslappnad och tänka att när det är meningen så är det meningen. Samtidigt kollade jag av en händelse på mtv´s program "16 and pregnant" där 16-åriga mammor som inte alls är redo för barn kastas in i livet som mamma och tycker att det är SÅ jobbigt. De blir gravida på ett sexande som råkar vara äl-dagen. WTF liksom?? Här försöker man mpnad efter månad och bara längtar..

Livet är orättvist

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4