Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
Yes!!!! Jag slipper kk nästa gång Ska göra både fostervattenprovet och rul på Cura, länge leve kontakter! Rätt hemskt dock att det finns en gräddfilskö i vården för de med kontakter men jag ska inte klaga så länge jag befinner mig i gräddfilen.
Lite besviken på mcv dock, fick ingen remiss till stödstrumpor som jag ville, hon sa surt att jag får väl gå till apoteket och köpa där. Jag har dock problem med att mina vader är så gigantiska i förhållande till storleken på mina fötter att jag är högst tveksam till att det skulle finnas stödstrumpor i affären som passar mig. Jag har aldrig kunnat ha stövlar, inte ens specialridstövlar med extra bredd. Försökte förklara det för henne men hon tyckte att det var trams.
Varför råkar jag ut för alla surtanter i vården? (fast hon var inte mycket äldre än mig) Slipper dock träffa henne igen, ska tydligen gå till en annan bm nästa gång.
Hemsk sak..... jag vägde 2kg mer hos mvc än hemma! Och hur ska man veta vilken våg som är rätt? Fast min våg börjar bekymra mig lite, har tappat ett halv kg sen jag blev gravid. Men igår hade jag aptit så det kanske vänder snart.
Vad vägde ni på mvc jämfört med hemma?