Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

First baby skrev 2010-01-07 17:48:15 följande:
    Nova. :) Bilderna är klara :)
    Tydligen får jag inte komma in hos dig....

Grattis till bra RUL!

Claire; förstår att det känns tufft nu men plusset kommer.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    mojutten skrev 2010-01-07 19:15:54 följande:
    .Mitt ÄL-test var svagare idag...vad säger experterna om det hela?
    Då släppte väl ägget igår eller idag, eller imorgon. Pricka på!
  • Tian 10

Fb; härligt med både lyckat rul, söt bebbe och sparkar.

Heavens angel; kände samma vid den tidpunkten. Lite svullen om magen (ingen gravidmage) och man kände sig fet och ful och kände inget och allt verkade så långt borta. Snart sparkar det för fullt, magen växer och du blir av med illamåendet (förhoppningsvis). Istället kan du knappt ta dig ur sängen, har sura uppstöttningar och halsbränna och foglossningarana kommer.

• Tian 10
    mojutten skrev 2010-01-08 09:57:37 följande:
    Heavensangel, jag antar att det är så det kan kännas innan man fått den riktiga gravidmagen, och kanske även i bland trots denna men kom i håg att du får ett fint pris för alla dina lidanden. Så i går, idag och i morgon. I dag kan bli problem, kanske sent ikväll....
    Eftersom det ska räcka med varannan dag så gör det inget om idag missas. Ni laddade ju upp igår och säkrar med imorgon.
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-08 12:46:26 följande:
    Varför är vården så dåligt samordnad *suckar* 45min telefonkö till mvc 1½h ringande och telefonköande till ultraljudskliniken på 4 olika telefonnr Det tog dessutom 5 min att förklara för receptionisten på mvc att det inte var ett fostervattensprov jag skulle göra utan moderkaksprov, hon trodde inte på mig... Lyckades i vilket fall inte flytta min inskrivning som jag önskat Ville helst ta det lugnt i 1-2 dygn som rekomendationerna är men får visst nöja mig med lite mindre än ett dygn då jag tyckte att det var lite väl att flytta inskrivningen två månader fram i tiden....
    Fy va dåligt. Vissa borde faktiskt inte få jobba med människor. Kan du inte köra inskrivning och RUL samtidigt? Nu i efterhand så var inskrivningen inte så matnyttig. Fick några böcker och mätte blodtryck och hb men annars var det rätt lugnt. Men, hade nog också velat skriva in mig nu.
  • Tian 10

Nilla, trist med uvi. Tänk bara på att du ska ha antibiotikadropp på förlossning och om vattnet går så ska du in inom ett visst antal timmar för att få dropp. De ger detta till alla med GBS konstaterat under gravidtet. Oftast ingen fara för fostret men vid födsel så kan bebbe bli smittad och bli sjuk. Därför får man antibiotika pga försiktighet.

Surikaten; GRATTIS! Håller också på att ta och det går så långsamt. Köra är jag bra på men måste fixa teorin, och den måste jag plugga på och efter manj obbat fullt så är man lite trött i huvudet. Svårt att motivera sig då.

Puchiko; jobbat när man inte vet. Hoppas att du får klarhet i vad som händer nu...helst med ett fet plus!

Lurven; Nuppa på! Säg inget till mannen så blir han nog mindre stressad. Vet att min sambo fick lite prestationsångest när jag sa att jag hade stegring. Ägget brukar släppa dagen efter stegring men kan släppa upp till 3 dagar efter. Så om det inte blir något idag men imorgon så är det superbra! Kör hårt {#lang_emotions_wink}!

• Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-08 17:34:16 följande:
    ahha TIAN men ska till BM på måndag och kolla upp.. känns bättre när man kollar upp de hos BM än på vårdcentralen då skriver hon upp allt o journalen ju...
    Bra om det står med både i journal och förlossningsbrev, då kan de inte missa det.  Plus att sambo/man vet (iofs så kan man inte alltid lita på att de där männen har koll på det när förlossningen väl är pågående).

Om man har gbs kroniskt så brukar det ta en ungefär 3 veckor innan symptomen är tillbaka, som det är för mig och verkar vara så för dig också. Känner av mina gbs lite då och då. Skit är det men så länge man inte har stora problem så får man inte heller antibiotika (min gyn och bm regel). Åt en kur antibiotika när mina problem var stora men nu känner jag inte av det så mycket.
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-01-09 08:42:21 följande:
    Negativt idag igen, nu ger jag upp.. nu kan tantjäkeln komma så man kan börja om!
    Usch! Så tråkigt. Låter inte bra om din mens bara hoppar över en månad. Ta kontakt med en gyn så om det skulle vara något problem så har du redan en kontakt.
    Subklavia skrev 2010-01-09 10:18:22 följande:
    Åh var roligt! Längtar tills man får börja handa babysaker Tack tjejer för alla gratulationer till körkortet!Idag blir det lång promenad i bokskogen med min mamma. Hon ska göra varmchoklad och mackor..mysigt
    Låter mysigt med en promenad i bokskogen. Själv har vi tvätt hela dagen och sen ska vi fira min systerdotter som fyller 1 år.
  • Tian 10

Hej alla,

hoppas att ni har en fin söndag.

Spännande att någon börjar närma sig bim igen så vi andra får hålla tummarna och hoppas för er. Hur känner ni er?

Har spenderat dagen med att spendera pengar.
    Inhandlade säng, skötbord, babyskydd, täcke, kudde, madrass, skötunderlägg, underlakan, påslakan, angel care andningslarm, spjälskydd, myggnät till vagnen, och lite till som jag nu glömt vad det var + betalt allt och resten som var kvar på vagnen (bara betalt handpenning på den innan). Så nu väntar vi på att de ska få hem våra saker. Kan vara bra att sätta ihopa skötbordet som också är byrå, då kan man lägga in alla kläder i den och få lite ordning på sakerna här hemma. Fy vad dyrt allt är. Men nu har vi basen till allt man behöver.

• Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-10 18:03:49 följande:
    Tian: Vad kul att ha alla sakerna på plats, antar att det börjar kännar riktigt verkligt nu. Får man fråga vad kalaset gick på?
    Runt 20.000:- Men sen fick vi 10% då vi köpte allt på ett ställe. Sen kan man nog åka runt och köpa lite här och lite där men vi är lata + att sambo bara är hemma på helgerna så vill vi lägga tiden på annat än jaga priser.

Vi köpte allt på babyproffsen ute på Toftanäs. De är jättetrevliga och har bra koll.

Byrån vi köpte var Babydan Tarok http://www.babydan.dk/default.aspx?id=979&recordid979=65 , inte så billig men finaste vi kunde hitta. IKEA har en med samma funktion som är betydligt billigare om man inte har så mycket pengar. Den var också fin men är i mörkt trä.

Puchiko; glöm bara inte ha sex under tiden om det skulle vara så att det bara är att din äl råkade glömma av sig och kommer senare. Och sex är väl ett ganska bra sätt att fördriva tiden i väntan på plus(/eller tantan som borde hålla sig borta).
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4