Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4
Grattis till bra RUL!
Claire; förstår att det känns tufft nu men plusset kommer.
Fb; härligt med både lyckat rul, söt bebbe och sparkar.
Heavens angel; kände samma vid den tidpunkten. Lite svullen om magen (ingen gravidmage) och man kände sig fet och ful och kände inget och allt verkade så långt borta. Snart sparkar det för fullt, magen växer och du blir av med illamåendet (förhoppningsvis). Istället kan du knappt ta dig ur sängen, har sura uppstöttningar och halsbränna och foglossningarana kommer.
Nilla, trist med uvi. Tänk bara på att du ska ha antibiotikadropp på förlossning och om vattnet går så ska du in inom ett visst antal timmar för att få dropp. De ger detta till alla med GBS konstaterat under gravidtet. Oftast ingen fara för fostret men vid födsel så kan bebbe bli smittad och bli sjuk. Därför får man antibiotika pga försiktighet.
Surikaten; GRATTIS! Håller också på att ta och det går så långsamt. Köra är jag bra på men måste fixa teorin, och den måste jag plugga på och efter manj obbat fullt så är man lite trött i huvudet. Svårt att motivera sig då.
Puchiko; jobbat när man inte vet. Hoppas att du får klarhet i vad som händer nu...helst med ett fet plus!
Lurven; Nuppa på! Säg inget till mannen så blir han nog mindre stressad. Vet att min sambo fick lite prestationsångest när jag sa att jag hade stegring. Ägget brukar släppa dagen efter stegring men kan släppa upp till 3 dagar efter. Så om det inte blir något idag men imorgon så är det superbra! Kör hårt !
Hej alla,
hoppas att ni har en fin söndag.
Spännande att någon börjar närma sig bim igen så vi andra får hålla tummarna och hoppas för er. Hur känner ni er?
Har spenderat dagen med att spendera pengar.
Inhandlade säng, skötbord, babyskydd, täcke, kudde, madrass, skötunderlägg, underlakan, påslakan, angel care andningslarm, spjälskydd, myggnät till vagnen, och lite till som jag nu glömt vad det var + betalt allt och resten som var kvar på vagnen (bara betalt handpenning på den innan). Så nu väntar vi på att de ska få hem våra saker. Kan vara bra att sätta ihopa skötbordet som också är byrå, då kan man lägga in alla kläder i den och få lite ordning på sakerna här hemma. Fy vad dyrt allt är. Men nu har vi basen till allt man behöver.