• claire

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Men FY vilka upplevelser ni har av kk! Jag har bara varit där en gång i samband med mitt mf, och blev behandlad ganska bra faktiskt. Lite "på rutin" men ändå helt okej.

• claire

Hej och välkommen, Vacker Utsikt (vilket fint namn förresten )
    Nej, ingen har barn sedan innan, men självklart är du välkommen ändå!

Jag har knappt sagt ett ljud i denna diskussionen med KK, men tycker att du slog huvudet på spiken gällande att man ska gå efter sin magkänsla. Jag personligen kommer att tänka på det när den tiden kommer. Inte nu alltså.

Skriv gärna in dig i vår BIM-lista! Där står det lite om vilka vi är också (typ ålder )!

Jag är gräsänka ikväll, så nu drar jag hem till min syster och blir bjuden på mat. Resten av veckan ska det bakas!!
    Hur går det för alla er med BIM??

• claire
    Ronyas matte skrev 2010-01-12 17:22:56 följande:
    Så mycket ni hinner skriva bara på ett par dagar... För mig så har det varit och är ganska stressigt just nu. Hemtentor, tentor och sen ska kandidatuppsatsen in imorgon.. Sista tentan på lördag och sen tillbaka till jobbet på måndag.. Känns som jag behöver lite semester, haha.Var dessutom och lämnade cellprov idag, obehagligt men skönt att få det gjort.. blöder lite nu oxå bara för det..
    Åh, jag känner igen mig i det du skriver! Jag har en salstenta i Lund på SÖNDAG (tack för det liksom) och lämnade idag in min sista grej för höstterminen. Sen på måndag är det ju ny kurs. Halleluja. Men du jobbar OCKSÅ alltså?? DET hade jag nog inte pallat!! Du behöver nog semester låter det som!
  • claire

Zix: Jag tycker också att du är värd gräddfilen efter vad du fått gå igenom! Had ejag vetat att det hade gått bra för mig själv hade jag gett upp min eventuella gräddfilsplats till dig, så det så!

Min mage är konstig. Den gör lite ont och bubblar i mellanåt. Men jag är inte dålig i magen.. känns som mensvärk. NU?!! Jaja. Jag antar att vi gått med på att våra kroppar kan vara lite osync ibland..

PLUS att jag har ingen som helst aning när äl tänkte infinna sig, och min sambo är mer borta än hemma denna veckan. Och när vi sedan möts är det mest irritation. Jag hatar såna här veckor. Blir ingen romantik, ingen kärlek, och inga barn gjorda..

• claire
    Zixi skrev 2010-01-13 16:15:31 följande:
    Vad söt du är   Och jag hoppas att allt går vägen snart för dig!!!! Annars paxar jag dig som barnvakt
    JAAA!! Jag ställer mer än gärna upp och volontärarbetar hos er!! Anytime, baby!
  • claire

Haha.. här sitter jag med scones och mjölk och försöker läsa ikapp, också kommer det ett avsnitt om konsistens på avföring.. tur att man inte är äckelmagad!
    Haha. Jag älskar vår tråd!

• claire
    Headrush skrev 2010-01-14 15:57:24 följande:
    Hahaha
    Var inne på din pres-sida och kikade lite. Vilken fin dotter du har, och vilket tjusigt namn hon har (jag heter likadant fast med C)..
    Zixi skrev 2010-01-14 15:58:02 följande:
    Lovar   Tack för att ni är nästan lika oroliga som mig. Lite absurdt men den här tråden är som en extra liten familj!
    Jag känner likadant! Speciellt eftersom vissa av oss har träffats, det känns liksom som att ni härinne vet saker om mig som många andra inte vet. Och det gör det ännu mer speciellt.
  • claire
    Headrush skrev 2010-01-14 16:03:42 följande:
    Tack så mycket *växer en halv meter* Ja, det måste ju utan tvekan vara det finaste namnet i hela världen!
    Hihi..tack
  • claire
    Zixi skrev 2010-01-15 15:39:57 följande:
    Det misslyckade moderkaksprovet var visst inte så misslyckat som läkaren trodde..... Det damp ner ett brev idag med besked om att provet inte visat på några avvikelser, bebisen har inte trisomi 13, 18 eller 21. Så nu kan jag avboka mitt fostervattensprov och bara hoppas att resten av graviditeten går bra. *dansar en liten segerdans* Lite jobbigt dock att inte få se den lille på 5 veckor nu... hoppas på att BM på Cura insisterar på att få titta på den innan dess. Skönt i vilket fall att slippa öka missfallsrisken ytterliggare med fvp!På måndag ska jag ringa och ta reda på könet! Lite coolt att redan nu veta till 100% vad det blir för kön. Min lillasyster är övertygad om att det är en liten Egil där inne, vi får se. Känns fortfarande lite overkligt med testresultatet, hade inte allt förväntat mig att det skulle lyckas. Vilken tur att läkaren skickade in det lilla hon fått ut för säkerhets skull. Vi ska fira med sushi ikväll, kanske känns mer verkligt då.
    JAA!! Åh vad glad jag är för Er skull att allt är bra! Jag visste väl det!!
    Kul med din kompis också, ballt att kunna säga att bebisarna var kompisar redan i magen
  • claire
    Ronyas matte skrev 2010-01-15 18:55:46 följande:
    Skönt att höra att provsvaren blev bra Zix! Tråkigt med minus sailor, men så länge inte mensen kommit, så hoppas vi.. För min del är vi ju i ÄL-tider nu... tänk så blir det en liten 10-10-10.. hehe
    Jag är också i äl-tider, och som ett brev på posten kom all kärlek och romantik tillbaks, min sambo kom hem tidigt igår och vi kunde slappna av ihop.. Så nu är vi igång igen med bakande . Dock är han på fest ikväll och jag kom nyss hem, så vi kör varannan dag-metoden och hoppas på det bästa.

Sailor: Jag hoppas på att spottingsarna var en nidis, och att det inte blir mer "blod på MIN födelsedag"..
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4