• claire

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

JAg fick mens igårkväll. Helt sjukt. Jaja..

• claire

Hej igen-

Zix: Jag förstår att du är orolig över alla resultat du fått ta del av, fastän jag inte är riktigt är insatt i allt du skriver, och förstår inte riktigt alla siffror och så. Ta det lugnt och tänk positivt. Det har mer verkan än man tror att gå runt att vara orolig! Jag hoppas verkligen att allt går bra med pyret!!

First Baby: Underbart att lillen mår bra där inne! Grattis!!

Jag sitter med min mens ju... mycket tråkigt, och jag är väldigt besviken faktiskt. Nu funderar jag återigen på en paus i verkstaden. Fast bättre att släppa det helt och hållet och verkligen tänka att det händer när det händer. Vilken månad det blir spelar väl ingen roll???

Sambon berättade att han inte kunnat sova härom natten för att han låg och tänkte på pojknamn. Han är verkligen på samma ställe som jag nu. Vi är redo till 1000. När vi påbörjade verkstaden var det nog mer jag som pushade. Nu är det vi båda lika mycket..

• claire

Heavensangel: Jag säger som Mojutten. Tänk på det fina du får av all denna skit! Snart blir det bättre, tänk att ni lyckades efter 1,5 ÅR!! Snart har ni verkligen er bebis!

Mojutten: Kör hårt!! Nu jävlar! Skönt att du känner dig lugn! Det är nog det allra bästa!

Puchiko: Hur går det för dig? Fått någon mens? Hur längesen var det du hade mens nu? Inget plus heller??

Min mens är slut efter 2 hela dagar. Den är lite kort och lite skum, men vad jag minns var den det förra månaden också.. Men jag som tidigare hade ganska lång mens (+ spottings) och nu har jag endast 2 hela dagar.. wtf liksom? Jaja. Ser det positiva, Snart är det ÄL igen...

• claire
    Puchiko skrev 2010-01-08 15:17:48 följande:
    exakt, tror på den teorin och att det är min tur snart Jag och sambon tjaffsade lite igår om att han tycker jag pratar för mycket om barn.. Han vill oxå men han vill inte att det ska testas hit och dit osv..
    Så var det här också till en början.. men vi kompromissade, och nu pratar vi inte så mycket om det längre.. Vi båda har lugnat ner oss är är nu ungefär på samma nivå. SPÄNNANDE om det händer, men livet finns ju också! Och somsagt...min sambo låg ju och tänkte på pojknamn härom natten...

Nilla: Hoppas verkligen inte att det är en uvi på g!! Vad arg jag blir när jag läser hur dåligt bemötta (eller inte alls bemötta) ni blivit/blir inom sjukvården. Skärpning!!!

Zix: Tjatatjata, det borde gå att flytta din inskrivning! Eller också får du prioritera bort något annat! Hälsan framför ALLT!
  • claire

Puchiko: Skumt med varken mens eller plus... jag säger som de andra: Kolla upp!

Mysigt med promenad i bokskogen med varm choklad! Själv ska jag sätta igång med pluggandet - en rättsutredning som ska vara klar på tisdag. Hunnit rätt långt redan, det ska bara göras. Sen börjar pluggande inför stooor tenta på söndag i Lund. Herrejisses, men snart är jag klar med min utbildning

Åh, FirstBaby: Jag gillar Timbuk, Promoe och Chords jag med! Brukar dock aldrig gå på konserter, vet inte riktigt varför. Spelar ju själv i band och vet att det är som bäst live ..

Snart börjas det baka här hemma igen.. dock ingen koll på min cykel nu, så det blir spännande att se när nästa mens kommer (om den nu gör det...) Jag fick ju mens på dag 34 denna månaden (egentligen har jag 29 dagar). Ska jag nu räkna 29 igen eller bara vänta och se?? Hmm..

• claire

Haha, det är ju superfint väder ute!!! Om än blixrande kallt! Syster hörde nyss av sig; Det bli paus i studierna och promenad på stan!

• claire

Tjenatjena. Oj vad ni skriver;)

Jag är inne i ett pluggvaakum just nu - en inlämning imorgon, och sen fetetenta på söndag i Lund. OCH på måndag börjar nästa kurs. Härligt, härligt!

Vi har inte haft sex på nästan en vecka. Don´t know why, vi har helt enkelt inte haft tillfälle. Helt sjukt egentligen, men denna veckan ska vi vara flitiga. Jag har ju ingen koll på min cykel längre pga den megaskumma sena mensen denna månaden (som bara varade i 2,5 dag), så vi får sexa på som vanligt och inte tänka så mycket.

Jag avundas er som är gravida och som får inreda, spendera pengar och lyssna på era bebbar! Vi har också ett litet rum till övers, där jag vill måla och sätta in en spjälsäng + en 90-säng (ifall det är en skrikig natt så att iallafall en av oss får sova). SÅ långt har jag till och med tänkt. Men får vi någon bebis? Neej..

Vissa dagar alltså. Vissa dagar skulle man kunna döda för att få vänta en liten. Åh vad jag längtar.

• claire
    Lurven83 skrev 2010-01-11 13:43:55 följande:
    claire : gud vad jag är impad av folk som pluggar! Och bebis hoppas jag kommer snabbare än ni tror. *håller tummen*Förstår din längtan. Och tycker det är din tur nu! Men kanske om ni bara kör regelbunden sex och inte tänker på det så mycket, då kanske det händer. Är ju så för många att när dem ger upp sitt tsenhårda kämpande så bara händer det! Hoppas det är så för dig!Kram
    VAd fint skrivet. Jag hoppas också att det är så det blir. Egentligen spelar det ju ingen större roll NÄR det händer. Jag har ingen brådska. Men sen är det ju faktiskt så att man stressas lite. Man vill vara med här när det händer. Och jag vill ha en bebis när andra har det. Men jag och min lilla plutt får väl också vara med er andra, även om min bebis är 3 år yngre? Jag kommer ha mage när ni går med bärsele, och jag kan gå med ligg-barnvagn när ni går med sittvagn. Era små hoppar hage när min lär sig gå. Det gör väl inget ??

Vardörimponerad av folk som pluggar? Jag är rätt mycket ledig faktiskt. Själv har jag kommit till den punkten att jag verkligen bara hoppas att jag får ett jobb i sommar!!
  • claire

Usch, fy faan Zix!!! Jag kan inte ens föreställa mig det som du gått igenom!! Jag hoppas VERKLIGEN att lillen mår bra där inne, och håller alla mina tummar för att allt går som det ska!! Aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig att det var så ett moderkaksprov skulle gå till! Jag mår illa när jag läser ditt inlägg!!!
    God bless! (säger jag i all välmening trots att jag inte är troende!!)

First Baby: Du har säkert helt rätt, men jag måste erkänna att jag drog på smilbanden när jag läste "vänsterhänthet"... hihi.

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4