Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

e det någon av er som vet något om vem man ska kontakta om man vill gifta sig ute i en trädgård? man måste ju ha en vigselförättare men jag är helt lost vem kontaktar man då? tänkte att någon kanske vet om inte får jag snurra vidare och söka hehe

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Zixi skrev 2010-03-06 20:15:34 följande:
    Det beror lite på om du vill gifta dig kyrkligt eller borgerligt, båda kan ske i en trädgård. Själv gick jag in på kommunens sida och letade upp information. Vi valde en snabb cermoni på rådhuset vilket var helt gratis. Om ni väljer en kommunal vigselförättare så står nu för resekostnaderna, vid icke kommunal vet jag inte.
    jasså kyrklig också i trädgården... oj men vem kontaktar man då?svenska kyrkan?  trodde bara man fick gifta sig kyrkligt med präst i kyrkan hehe se så lost jag är....
    BF 2010-06-21
  • Niillis

tänkte då kontaktar man ju församlingen som är närmast där vi vill ha vigseln kanske lättast då...
    tror nog svärmor får hjälpa mig jag kan inget om sånt vet bara att jag vill ha ett fint sommarbröllop med lite vänner o släktingar i svärföräldrarnas trädgård :D

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Headrush skrev 2010-03-08 11:15:54 följande:
    Hej tjejer, jag vill bara meddela att min lilla Ellen är här Hon kom den 27/2 i vecka 35+1. Allt är bara bra med oss och det är så skönt att vara hemma efter en vecka på sjukhuset. Hon vägde 2445g och var 44 cm. Hon verkar vara en lika snäll bebis som sin storasyster. Hon skriker sällan... Vaknar ungefär var 4-5 timme och vill ha mat. Vissa gånger somnar hon direkt efter och vissa gånger vill hon ligga och titta på våra ansikten Och storasyster är så stolt kan ni tro! Berättelse om vad som hände och bild på underverket finns i min blogg för er som vill/orkar läsa mrslucifer.blogspot.com/ Hoppas allt är bra med er?
    weiii grattis... har läst bloggen då du är i nån tråd som min svägerska också är med i glömde helt bort att du följer denna tråden också :D

va härligt med en bäbis nu......
    BF 2010-06-21
  • Niillis

va säger ni tjejer hade ni köpt en babygunga för 2300 till er bebis? där man kan sätta i sin mp3spelare och sånt?

min sambo är sugen på en sån för hans syster köpt en sån men för mig tycker jag det är alldeles för mycket pengar för något strunt egentligen tänk om bebisen inte alls gillar att sitta i den?
    Vad hände med den gamla hederliga babysittern hahaha... {#lang_emotions_undecided}

BF 2010-06-21
  • Niillis
    SailorGirl skrev 2010-03-08 14:15:05 följande:
    Jag håller med. Bebbar dregglar f.ö. Det är bäst att ha MP3-spelaren på behörigt avstånd då
    hahaha underbart {#lang_emotions_cool}
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    jennyfer skrev 2010-03-08 14:11:10 följande:
    Haha, det låter ju helt galet! ("Klart ungen ska ha en ferrari också" )Näe, en vanlig babysitter funkar utmärkt, allt annat är overkill!
    ja men varför inte {#lang_emotions_money_mouth} pengar växer på träd ju  hahaha
    BF 2010-06-21
  • Niillis

Ja då vart man hemkommen från barnmorskan andra besöket... tog lite prover.. järnvärdet 124 det var 134 sist så men de var bra att jag redan börjat med järntabletterna sa hon... blodtrycket 110/80 sist var de 120/70 så ok... mitt sf mått låg lite över kurvan 25cm i 25 e veckan..  jag fick reda på blodprovet ja också var man Rh-negativ   visste inte detta förr så nu ska ja läsa lite om de... de ska ju inte vara några stora problem förutom om barnet är rh positiv får man en spruta efter förlossningen... men e mer orolig lite nu när man e gravid om de påverkar något så jag ska läsa på nu  
    annars var de väl bra barnets hjärtslag 145slag/minuten... han var väldigt envis sparkade på henne mycket han e som sin mamma redan hehe

BF 2010-06-21
  • Niillis

Tack zix 
    men varför står de att barnet kan få blodbrist och ibland hjärnskador? ibland dö innan förlossning om blodet blandas jag menar hur vet man de... eller det är också ovanligt?

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Nilla21 skrev 2010-03-08 19:16:30 följande:
    Tack zix  men varför står de att barnet kan få blodbrist och ibland hjärnskador? ibland dö innan förlossning om blodet blandas jag menar hur vet man de... eller det är också ovanligt?
    har nu läst på lite bättre det är inget farligt puhh det som är farligt är mest i nästa graviditet om mamman bildat antikroppar redan... puhh
    BF 2010-06-21
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4