Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

heavensangel skrev 2010-02-20 09:12:02 följande:
    Mojutten: kom den röda eller?
    japp, nu imorse.
  • mojutten

Hejsan,

Ajdå vad otrevligt med magsjuka, skön om eländet är över.

Mitt elände var overkligt kort den här månaden. Jag blödde bara en dag, och sen hade jag lite bruna flytningar i en dag.
    Ska försöka ta lite nya tag men känner mig trött och sliten mest.

Mmm, bristningar känns inte lockande. Min mamma har inte många men jag har sedan tonåren strimmor på låren så det ser inte lovande ut. De på låren stör mig inte så mkt men det är ju inte direkt så att jag önskar mig fler och röda.

• mojutten

Jag tog ett test på BIM-1.
    Om det skulle vara något är jag mest rädd att det ska vara som vid förra mf, då blödde jag en dag typ och sen plussade jag några dagar senare och efter ytterligare ett par dagar började jag om att blöda igen men tanken har slagit mig och jag har fortfarande svullna bröst.

• mojutten

Jo lite mystiskt är det med mens en dag, jag brukar definitivt ha längre även om den har blivit betydligt kortare sen jag tog ut min kopparspiral som verkligen gav mig mensen från helvetet.
    ¨
    Jag bör kanske testa någon dag för att vara säker och annars kanske kontakta sjukvården även om jag har svårt att tro att de ska säga ngt annat än att vänta och se hur nästa blir. Önskar att jag hade det bättre ordnat med läkare och BM, jag måste ta mig i kragen och välja en vårdinrättning osv.

mrsSoffi skrev 2010-02-23 22:23:03 följande:
    Samma sak med mig!! Blödde en dag och inget mer. Plus på stickan 3 dagar senare!!Hej förrästen Bor också i Malmö och håller just nu på med syskonverkstad till vår son som fyllde 1 år den 21 februari. Har ÄL i helgen tror jag, så då får vi se hur det går...
    Välkommen, jippi någon kan fylla ut vår BIM-lista så den inte känner sig så liten och tom.
  • mojutten

Jo, jag ska försöka ta tag i allt men det får bli till veckan. Jag sitter och skriver en artikel och även om det går trögt och jag smygsurfar här så har jag inte tid och energi att sitta i telefonköer idag. Tack för era tips dock det hjälper, jag har så otroligt dålig koll på vilka ställen som finns överhuvudtaget.

Hur känns det med dig då Sailor?

• mojutten

Jo, men jag är så grymt orolig. Båda gånger när jag varit gravid har jag haft en liten "mens"blödning och sedan plussat efter det och sen har jag börjat om att blöda ett tag efter det. Jag hoppas verkligen att detta är på "riktigt". Det var iallafall ingen tvekan om att det var ett plus :) och på BIM-1 var där inget

• mojutten

Tack för alla glada tillrop. Jag ska försöka att ta en dag i taget och se vart det leder, det är svårt att mota bort oron och alla tankar kring allt elände som varit tidigare. Jag vet inte vad som skulle vara annorlunda denna gång. Jag är orolig att det redan ska vara kört och att blödningen var slutet på allt, men då borde kanske inte HCG ha gått upp, jag testade trots allt minus en dag innan blodet...

Jaja, jag ska andas djupt och tänka positiva tankar och flytta mig till Gravid-listan, för där hör jag hemma.

• mojutten

Oj, vad roligt med VUL imorgon Lurven. Spännande, minsann. 4,7 kg  inte illa :) men det är nog olika för alla, det blir säkert bra och behöver inte betyda att du totalt ska gå upp 40kg.

Jag vet faktiskt inte vad jag väger, har av princip pga elände tidigare slutat väga mig fast jag antar att det kan vara en bra ide att ha lite kolla på sånt.

Tack igen för alla lyckönskningar! Det är svårt att fokusera på jobb idag kan jag meddela, men jag ska försöka ta det hela med ro och jag har insett att jag känner mig lugnare än förra gången för om det går galet (ta i trä) så ska jag minsann få hjälp.

• mojutten
    SailorGirl skrev 2010-02-24 16:09:26 följande:
    Det kanske är en idé isf att låta din BM hålla koll på sådant och be henne att inte berätta siffror och annat som kan vara jobbigt. Du är säkert inte den första att komma med elände i bagaget till en BM, så de borde ha förståelse Är verkligen himla glad för din skull! Äntligen!
    Sant det är en bra ide, men jag tror att jag är så pass frisk nu att jag kan klara av det utan problem. Jag har bara inte vägt mig på länge eftersom jag inte har sett någon mening i det och att jag velat undvika alla såna tankar. Men att få en mage pga ett litet frö kan ju inte vara något dåligt.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4