Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Det var trevligt att komma hem till en ny tråd. Jag hoppas att ni alla har haft en ritkigt god jul även om det tyvärr verkar som om plussen lyst med sin frånvaro men 2010 ska banne mig bli året då vi blir gravid-och barntråden.
    Jag har verkligen vilat upp mig och hämtat nya krafter, pratat med mamma och blivit ompysslad. Nu är jag redo för mer barnalstrande, jag känner mig mer positiv än på länge.

Jag och min man avslutade vår norrlandsturne med ett besök hos några utav våra bästa vänner och de har två barn på 5 och 3 år. De är de enda barnen som jag vet som helt kan charma min man så nu har han ny motivation igen han med. Det blev lite för mycket elände kring allt där ett tag men nu känns det förväntansfullt istället och som du sa Gullan skam den som ger sig.

• mojutten

lyckades missa en hel sida av ert skrivande innan jag skrev mitt inlägg, men nu är jag uppdaterad på ÄL och BIM. Så lycka till Sailor, hoppas att natten var produktiv och jag håller tummarna för att du får utbringa en alldeles särdeles nyårsskål Claire. Jag har lagt till mig i BIM-listan igen och ska beställa mig ett antal ÄL-stickor under dagen. Har ni några favoriter?

• mojutten

Uppvärmningen är ju en del av det trevliga!

Nu har jag beställt ÄL-stickor från testlagret, det ska bli spännande att se om mina gissningar är rätt. Om det är som jag tror så har jag ÄL en aningen senare än vad FLs ÄL-uträknare anger, enligt FL ska jag ha ÄL den 5:e men jag gissar på 7-8.

Japp Puchiko, 2010 är vårt år. Hur går det för dig? Kanske har du redan tjuvstartat.

• mojutten

Gott nytt år till er alla! Jag vill passa på att verkligen tacka er alla för en härlig gemenskap. Jag känner väldigt få personer i Malmö och det har varit otroligt skönt att ha alla er att vända mig till och få stöd av. Ni är underbara. Jag ska försöka att hinna gå på mer promenader i framtiden, även om det är svårt att kombinera med jobbet, för jag vill träffa er mer i verkliga livet.

kram

Ps Jag håller tummarna stenhårt för dig Claire.

• mojutten

Året börjar spännande minsann, och vi har ett helt år på oss att få till det.

Jag har ÄL-känningar och flytningar redan, men inga tester hemma. De kommer först i morgon men här tas inga risker. Alla släktingar har åkt hem och vi har huset för oss själva så timingen är perfekt.

• mojutten

Jag är så lessen Puchiko, men är det verkligen helt kört, nog borde det väl finnas en chans ännu. Annars har vi som sagt gott om tid på oss, vi måste försöka tänka postivit.

• mojutten

Jag håller tummarna så hårt att de blir blå, Claire.

Jag tog ut spiralen i maj  och i slutet på juni blev jag gravid första gången, mf i mitten av juli. Sen så fick jag tidigt mf i november så nu är vi inne på vårt första riktiga försök efter det.

• mojutten

spänningen är olidlig Claire, och jippi att ingen mens har kommit hos dig heller Puchiko. Jag önskar er alla lycka till i morgon och hoppas att det bara blir positiva besked.

Jag tog ett ÄL-test nyss, men teststrecket var helt klart svagare än kontrollen så antingen har jag missat att testa när jag haft min peak eller så har den varit.  Jag hade lite värk i går och i förrgår men idag har jag inte känt ngt särskilt. Hursomhelst så har vi iallfall inte missat den fysiskt och vi kommer att fortsätta att ta igen jultorkan i ett par dagar till.

Jag ska också träna lite ikväll, hur går det att gympa gravid Tian? Jag har iallafall planer på att fortsätta att träna när jag blir gravid så jag är lite intresserad av att höra hur det går och vad du gör.

• mojutten

Ingen mens låter väldigt lovade och jag håller med övriga talare att du inte ska oroa dig Claire, ett sent plus betyder inte att något är fel. När plusset infinner sig har ju också att göra med när du hade ägglossning, BIM är ju inte något bra mått egentligen.

Själv har jag äggvita idag igen så kanske har det inte skett ännu :)

• mojutten

Jippi att huvudet satt kvar trots oöm behandling. Angående ditt KUB så förstår jag att du är orolig, det skulle jag också vara men som Tian säger så är det trots allt större chans att allt är ok och att allt går bra. Hoppas att du får tid fort så att du slipper gå och fundera. Många kramar

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4