Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nejdå Bebisen ägnar sig säkert bara åt lite söndags-softande.

• SailorGirl

Men man blir ju ofta täppt av att vara gravid. Jag har själv varit konstant snuvig sedan plusset och är ofta täppt om kvällarna, men mår bra i övrigt. Ja...förutom idag då jag börjat må illa. Bara lite smygande när magen börjar bli tom, men ändå. Har inte känt att jag mått kräk-illa tack och lov.

• SailorGirl
    LurvensFrö skrev 2010-02-22 13:27:05 följande:
    vilken vecka är du nu i? Jag kände precis som dig i början med det blev värre. Lite täppt i näsan är jag också, fast inte snuvig mer som att det har svullnat i näsan och jag har svårt att andas med den.
    Vecka 6
    Nilla21 skrev 2010-02-22 13:46:45 följande:
    jo men det är ju skillnad på gravidsnuva och halsont,feber,hosta,ont i kroppen + en näsa som rinner...
    Ja, jösses! Klart det är Försöker inte sätta likhetstecken mellan lite gravidsnuva och att vara sjuk på riktigt. Jag kan däremot tänka mig att man lätt tror man har något som är på gång, eller som inte riktigt släpper, om man fått "gravidnäsa".
  • SailorGirl

Du får gärna vara kvar Claire, men det är i första hand upp till dig, inte oss. Du får gärna berätta hur det går med jobbet. Hoppas det går vägen!

• SailorGirl
    heavensangel skrev 2010-02-23 20:01:18 följande:
    Sailor: Klart att det räcker med en vanlig bodylotion - men jag ville unna mig någon go kräm och så hade den en på bodyshop. Det viktiga är nog att hålla huden mjuk och smidig.
    Det är ett argument som jag utan tvekan köper Man ska vara snäll mot själen!
    mojutten skrev 2010-02-23 21:42:13 följande:
    Hejsan, Ajdå vad otrevligt med magsjuka, skön om eländet är över. Mitt elände var overkligt kort den här månaden. Jag blödde bara en dag, och sen hade jag lite bruna flytningar i en dag. Ska försöka ta lite nya tag men känner mig trött och sliten mest. Mmm, bristningar känns inte lockande. Min mamma har inte många men jag har sedan tonåren strimmor på låren så det ser inte lovande ut. De på låren stör mig inte så mkt men det är ju inte direkt så att jag önskar mig fler och röda.
    En dag? Brukar du funka så? Jag menar...här sitter jag och tänker "tänk om". Du ska inte kolla så du inte fått en parasit eller så? Man kan känna sig trött och sliten av den där sorten som sätter sig på magen... (Eller är jag bara dum?)
  • SailorGirl

Välkommen mrs Soffi!

Mojutten: Ta ett djupt andetag och attackera Jobbade/pluggade du inte i Lund? Hör med Södra VC eller Laurentiikliniken isf, de kan ha tider. Vet ej om Södra har gyn, men jag vet att Laurentiikliniken bara har gyn, ej BM. Lund verkar inte lika värdelöst som Malmö på att ha plats för sina gravida.

• SailorGirl
    mojutten skrev 2010-02-24 10:44:31 följande:
    Jo, jag ska försöka ta tag i allt men det får bli till veckan. Jag sitter och skriver en artikel och även om det går trögt och jag smygsurfar här så har jag inte tid och energi att sitta i telefonköer idag. Tack för era tips dock det hjälper, jag har så otroligt dålig koll på vilka ställen som finns överhuvudtaget. Hur känns det med dig då Sailor?
    Jo, jag fiser långa serenader Är det en flicka månne? Zix hade visst likadant. Eller var det tian?
    mojutten skrev 2010-02-24 12:24:00 följande:
    Det är två streck!
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
  • SailorGirl
    LurvensFrö skrev 2010-02-24 11:16:41 följande:
    Tjejer!!! Jag har gått upp 4,7kg sen plusset!!!  när stannar det upp?? Jag går upp ett kg i veckan verkar det som
    Oj! Men är du en tunnis innan? Eller förstoppad? En förstoppning kan innebära ett par kilo plus för mig mot normalt.
  • SailorGirl
    mojutten skrev 2010-02-24 13:40:22 följande:
    Tack för alla glada tillrop. Jag ska försöka att ta en dag i taget och se vart det leder, det är svårt att mota bort oron och alla tankar kring allt elände som varit tidigare. Jag vet inte vad som skulle vara annorlunda denna gång. Jag är orolig att det redan ska vara kört och att blödningen var slutet på allt, men då borde kanske inte HCG ha gått upp, jag testade trots allt minus en dag innan blodet... Jaja, jag ska andas djupt och tänka positiva tankar och flytta mig till Gravid-listan, för där hör jag hemma.
    Jag tror plus efter blod bara är positivt! Är SÅ glad för din skull! Tur vi fick in en ny tjej på BIM-listan som kunde ta din plats
    LurvensFrö skrev 2010-02-24 14:36:00 följande:
    själv är man fortfarande orolig och jag undrar om det någongång går bort. Ska på vul imorgon är är döö nervös...
    Jag har också skitsvårt att fatta att det finns något som lever i magen. Kollar trosorna jämt när jag går på toa, men man vet ju att man kan få ett MA och gå länge utan att veta. Försöker tänka positivt och blir glad för alla symptom dock. Hoppas allt är bra imorgon och att du vill visa bilder på underverket Själv har jag 26 dagar kvar.

Jag och mannen såg förresten "Knocked up" häromdagen. Rekommenderas! Den har ett bra kill-perspektiv, till skillnad från annat jag sett. Den är lite "Kevin Smith" om man nu gillar honom (som jag), men det är inte han som regisserat.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4