Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Grrr! Jag är synnerligen irriterad över att inte ha fått möjlighet att sexa igår. Har varit sjuk, förutom alla saker som varit bokade. Igår mådde mannen inte bra, imorse var vi för trötta, ikväll är han borta (och jag sitter och räknar på om mitt ägg kan tänkas leva fortfarande, efter att ha fått LH-utslag på CB-stickor i tisdags).

Det har kännts som ÄL-nyp i magen...men kan det vara all ärtsoppa till lunch?

• SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-01-28 20:13:57 följande:
    Ne det var precis vad hon sa till mig oxå. Sen så sa hon att det kan vara undermedveten stress som gör att mensen uteblir. Antagligen all stress kring att jag är rädd att jag inte kommer kunna bli gravid.
    Uscha ja. Den där stressen är inte rolig. Fasen att det inte var något!

Blev det "bara" gravtest, eller gjorde din BM något vul? Vad jag förstått kan man se om äggstockarna ser ut som de ska då. Senaste gyn jag var hos kommenterade iaf att mina såg friska ut, men att man inte kunde se om de var tilltäppta.
  • SailorGirl
    Tian 10 skrev 2010-01-29 08:37:13 följande:
    vul kan man se om slemhinnan i magen är förberedd på äl eller om den har varit. Om jag inte minns helt fel så är slemhinnan som 3 streck innan äl och grynig efter äl. Och man kan se på äggstockarna om de har mognande äggblåsor, mogna äggblåsor eller äggblåsor som gått sönder. Man kan alltså se en hel del. Sailorgirl; Om du fått utslag i tisdags så släppte ägget tidigast onsdags men kan också ta upp till 3 dygn. Alltså kan ägget ha släppt igår eller t.o.m idag. Sexa på, om inte annat så för den goda sakens skull! Puchiko; hoppas allt är som det ska och mensen bara jävlas lite. Sexa på om det skulle vara så att du får äl denna cyklen iaf. Man vet ju aldrig.
    Det var en hel del man kunde se på VUL!

Sexandet ja. Lördag och tisdag blev det iaf. Jag fick tempstegring idag, så det lutar åt att ÄL var i onsdags. Igår deppade jag ihop totalt, speciellt som min jobbsituation är skräp just nu. Hur som haver, så fyllde vi inte direkt på "simmarreserven". Visst kan det funka ändå, men oddsen är ju inte fantastiska. Gör man tillräkligt många halvdana försök, så borde det ändå ta sig på något av dem, det är mitt hopp just nu
  • SailorGirl

Kan de byta storlek? {#lang_emotions_surprised}
    Fast...tja...snorrar byter ju storlek då och då, så det kanske inte är så konstigt Är det för att äggblåsorna inte växer till sig och expanderar dem när man tar hormoner?

• SailorGirl

Först Ronyas matte

Tycker det blir roligast när vi ligger med några dagar emellan, som nu. Då har man konstant spänning

Sitter och mår illa nu...men det KAN ha att göra med att jag inte ätit lunch än. Ja, ja. Frukosten intogs ju vid lunch och däremellan en smaskig semla. Och så lite choklad. Det är ju lördag :-P

• SailorGirl
    heavensangel skrev 2010-01-31 17:50:57 följande:
    Glömde helt att berätta: Jag vägde mig den 14 november, precis efter mitt plus och nu igår vägde jag mig igen på samma våg. Nyfiken som man var. BARA 2 kg plus :) Så jäkla stolt över mig själv. Eftersom jag har min övervikt sen tidigare så ska jag försöka att inte går upp mycket.
    Det låter sunt Här finns en kal´kylator som tar hänsyn till BMI: www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

Sen så säger ju BMI inget om muskler och liknande, men den kan ge en fingervisning iaf.
  • SailorGirl

Uppsägningstiden är nog något man förhandlar fram med arbetsgivaren. Jag har alltid gått enligt fackliga avtal, så kolla med fackrepresentanten om någon sådan finns nämnd i annonsen. Även om du inte är med i facket, så brukar arbetsgivarna hålla sig till samma regler som de avtalat med eventuella fack, även för icke-anslutna. Jag har aldrig varit med om kortare uppsägningsperiod än 1 månad själv.

Är du gravid, så tycker jag du kan vänta med att säga det tills du är inne på de säkra månaderna, eller iallafall en andraintervju om det blir en sådan. Om inget annat för att ge arbetsgivaren en chans att ta reda på vem du är utan att de snubblar över tankegången "hon försvinner snart, så det är inte lönt att intervjua/anställa".

• SailorGirl

Massor med grattis Heavensangel! Det gör mig så glad att höra att allt är bra, speciellt när ni kämpat så länge.

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4