Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Hur funkar det med byggandet nu, förresten? Tänker på all lukt och så som borde göra en gravidnäsa knäpp. Och är det säkert att jobba med det nu, för det är väl en del läskiga ämnen man hanterar? Jag har iofs gått till en tjej som var gravid och hon verkade inte bekymrad. Är man i branchen måste man väl ha koll på vad som funkar och inte, tänker jag mig.

• SailorGirl
    Headrush skrev 2010-02-14 21:49:53 följande:
    Haha Ja, verkligen! Jag och kompisen födde på olika BB, men jag har tänkt på det nu i efterhand så paff man hade blivit om man "sprungit på varandra" där
    En kompis sprang på en gemensam kompis och en kollega på BB. En låg precis före i tiden och den andra började när det var avklarat för kompisen. Stan är liten!
  • SailorGirl

Ja! Värsta finaste bebben!

Var det Cura du gick på, förresten? Imorgon fortsätter nämligen min BM-jakt...

• SailorGirl
    Headrush skrev 2010-02-14 21:56:31 följande:
    Så lustigt Snacka om att man hade blivit förvånad! Man väntar sig inte att springa på någon man känner på BB av alla ställen
    Nej, inte direkt! Samtidigt poppar det bebisar till höger och vänster i bekantskapskretsen nu. Det är värre än vad de sa att svininfluensan skulle vara. (Eller är det DET som är den VERKLIGA svininfluensan?)
  • SailorGirl
    Gullan skrev 2010-02-15 07:23:41 följande:
    Nu skall jag strax iväg och ta blodprov för att kolla mina hormonnivåer. Undrar om man kan redan kan se på det provet om man är gravid eller inte? Har BIM på söndag.
    Det får vi hoppas När får du svar?
    Puchiko skrev 2010-02-15 10:13:57 följande:
    14.40 ska jag vara hos gyn, är så JÄVLA nervös!!!!
    Det kommer säkert att gå bra Väntar med spänning på resultatet. Det verkade ju vara en riktigt bra gyn.
  • SailorGirl
    Ranunkeln skrev 2010-02-15 12:28:31 följande:
    Har förresten lagt upp en första bild på min sida nu. Togs vid KUB för två veckor sedan.
    Åh, kan inte se ditt galleri Är ju så nyfiken!

Själv har jag hittat en BM och bokat tid för inskrivning idag. BM gick inte med på att jag visste när det hela hänt. (Cykellängd, ÄL-utslag, temphöjning och nidblödningar var inte relevant, bara senaste mens första dag och hon suckade och stånkade för att visa sitt missnöje med mina motargument). Fick bokat tid för VUL för att fastställa graviditetens längd dock, så jag räknar med att få rätt i slutändan ändå . Iom resam i månadsskiftet mars/april är jag lite orolig för om KUB hinns med innan det är för sent, men i värsta fall får det bli Emmas.
    Puchiko skrev 2010-02-15 10:56:27 följande:
    tack alla, ni är betydelsefulla!! KRAM
    Det är du med raring!{#lang_emotions_flower}
    Gullan skrev 2010-02-15 11:01:25 följande:
    Jag skall ringa till dem samma dag som jag får mens (om jag får mens) och boka nytt besök, för att ytterligare en gång kolla upp när jag har ÄL. Antar att jag då får reda på resultatet av blodproven då. Idag har jag börjat få aprikosfärgade flytningar, det brukar sluta med mens efter 6 dagar. Så nu gick mitt hopp ner igen. Nåja, vi har startat en utredning nu iaf Jag håller tummarna för dig Puchiko! Kram
    Hoppas det är en nidis, men håll oss uppdaterade om utredningen!
  • SailorGirl
    mojutten skrev 2010-02-15 13:10:19 följande:
    Jag känner inte ett skit!
    Instämmer med Tian! Jag fattade ingenting och hade inga symptom. Kanske en liten nidblödning, men det är svårt att se när det är 2mm i diameter och man har svarta trosor
  • SailorGirl
    Ranunkeln skrev 2010-02-15 19:46:44 följande:
    Givetvis kommer du också få ditt plus. Skönt att höra att du nu kan få hjälp och att dte inte var fullt så allvarligt som du var rädd för. Nu har även jag fattat hur jag skulle göra med bilder så nu kan ni se bilden från KUB. Bilden är tagen dag 12+4.
    Här sitter man med huvudet på sned och undrar...ligger bebben med ryggraden mot "fotografen", eller på sidan?
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4