Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
Gazelle: Tack. Jag tycker att vi stämmer av i sommar och följs åt i så fall!
Gazelle: Tack. Jag tycker att vi stämmer av i sommar och följs åt i så fall!
mala: Tack. Vilken skillnad det är ändå när man har haft turen att få en liten godbit. Förut trasades man ju helt sönder då försöken misslyckades, så illa är det inte längre och det känns så himla skönt. Sen är det ju otroligt trist och surt på alla pengar - men det tänker man ju inte på när det väl lyckas igen! Ja, jag återkommer när det är dags igen! ...kollar nog till er andra då och då om det är någon aktivitet här vill säga!
Må så gott allihop!
Grattis Lycka!! Vad är det för mediciner du tar?
Glitter: Åh, vad tråkigt... Hur gick det för er vid tidigare behandlingar? Kommer ni testa annat preparat eller mängd nästa gång? Håller tummarna att ni snart får börja på ny kula...
Glitter: Vad spännande! Har aldrig hört någon som gör plock på det sätt ni gör. Men visst kan det bli mer en ett ägg med stimulering av Pergotime? Får jag vara så nyfiken och fråga vad ni får betala för ett sådant här försök?
Glitter: Vad tråkigt för er! Suck. Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig! Hoppas ni snart orkar ta nya tag!
Glitter: Tummarna är dina!!
Gazelle: Funderar på ett FET denna cykeln faktiskt. Om det inte blir nu så blir det inte förrän i augusti pga långresa och att kliniken är stängd från midsommar och fram till andra veckan i augusti... Samtidigt känner jag mig lite osäker om det kan tänkas vara " bortkastat" då jag några dagar efter FET ska sätta mig och flyga till SD själv med lilla Ella... Lång resa och dessutom är jag lite skeptisk över att flyga tidigt i graviditeten, men å andra sidan är det väl mer risker lite längre fram än just efter att bara fått ett litet embryo återfört... Läkaren säger förstås att det inte ska vara någon fara, men även min akupunktör säger faktiskt att hon inte tror att det har någon som helst påverkan huruvida ägget kommer fästa eller inte... - där blev jag nog allt lite förvånad ändå! Trodde nog att hon skulle ha annan åsikt.
Ja, du hör: Jag vet inte hur vi ska göra och det är i så fall redan nästa vecka återförandet blir! Vi har ju ett två dagars embryo från ett plock 2008 sen har vi en blastocyst från sista plocket i februari. Tror mer på blastocysten, men den kommer jag inte hinna få tillbaka innan flighten går!
Någon som vill tycka till? Hur hade ni gjort?
Hej alla go'a tjejer! Mer glada nyheter; gjorde FET på vårt två dagars embryo den 24 maj innan jag och Ella drog över hit till San Diego. Testade idag måndag och JAG ÄR GRAVID!!!!
Helt överväldigad och smått förvånad! Fattar så klart inte riktigt ännu och har nog påmint mig 17 ggr idag!
Glitter: Grattis! Snacka om att vi är synkade!!
Glitter: skrev fel. Den 26:e fick jag tillbaka embryot så det är bara tre dagar mellan oss!
Gazelle: Tack!
jag frågade hur de ställde sig till att sätta tillbaka två embryon och Dr C sa att de inte gör det. "Risken" är för stor för tvillingar och dessutom har vi ett barn...
Ha det härligt i Berlin! Ska ju vara en hipp stad att besöka, med mycket bra restauranger! Återkom gärna med tips!!
Hej!
Vi såg ett litet hjärta i fredags (7+3) men dessvärre var det lilla livet för litet. Läkaren sa att den är en vecka för liten och att det förmodligen inte kommer sluta väl... Väntar nu på en blödning och har försökt få till ett nytt ultraljud på Mamamia om en vecka så vi får kolla igen.
Suck. Läkaren gav oss inte minsta hopp och därför har jag helt släppt tanken på solskens historier, men nu ikväll kollade jag lite här på FL och det finns faktiskt en hel del som fått höra att fostret är alldeles för litet, men där allt går vägen, så jag tänker inte sluta hoppas så länge det lilla hjärtat slår!