Inlägg från: Sofia71 |Visa alla inlägg
  • Sofia71

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Hej på er alla!

Har inte hängt på FL på länge men har varit inne sista dagarna och försökt uppdatera mig lite.

Ella och jag har dragit till Spanien! Min man jobbar här och jag flydde vintern den 19 dec, just som den dragit igång. Skönt!

Ella växer så det knakar och fyller tre månader i morgon. Hon är en liten solstråle och väl värd att vänta våra år på!

Lapinette: Spännande med nytt tänk! Läste faktiskt för många år sedan här på FL om en tjej som bodde i Bryssel som hade hjärtformad livmoder och fick då höra talas om att det kunde vara besvärligt att bli gravid och OM man blev det kunde det bli en mycket besvärlig graviditet. Håller tummarna som vanligt! :-å

Grisen! *vink, vink*  Tack för inbjudan till nya tråden - och toppen att du har koll!

Need: Lycka till med nya proverna!!!

• Sofia71

Jeeez! Vad tiden har gått och jag har då rakt inte hållit mig uppdaterad här på FL!

Miss Gul: Grattis till klimpen! och en stor jättekram som klarat av infektioner, mjölkstockning och att lägga ner amningen! Tuff start, men vem har sagt att det ska vara lätt... (vågar skriva det här för vi vet ju alla att det inte är det...). Jag hoppas att lilleman nu har fettat på sig sen i oktober och att du mår finfint igen!

Need: Sent grattis till giftermålet!!

Lapinette: Såååå spännande med adoptionen! Nu låter det som om det borde vara riktigt nära?!

Mala: Skönt med diagnos förstår jag så du får en förklaring (vet inte vad du haft för problem), men tufft ändå. Syrrans båda barn har diagnos ADHD och jag är ganska säker på att min bror har det också även om han aldrig fått en diagnos. Grattis till bra högskoleprov! Det kan inte bara vara bra om du kommer kunna söka in på läkarprogrammet!! Way to go girl! Önskar dig all lycka till!

Med mig är det bra! Fortfarande föräldrarledig. Ella blir snart 15 månader och är en mycket go' och gla' tjej. Ska tillbaka till jobbet i september och har nu hoppats länge på att kunna ringa chefen och säga att jag blir hemma längre än så, då vi hoppas på att bli gravida, men än så länge har det inte hänt. I december gjorde vi ett FET på S:t Göran och har nu bara en liten stackare kvar i frysen där. Börjar misströsta med S:t Göran... Jag menar; vi har gjort 6 återföranden där (två färska) och två på Huddinge, varav det sista var en frusen blastocyst som blev Ella... Känns som om oddsen är dåliga på S:t Göran ...men det är klart oddsen för att den sista ska lyckas är kanske höga just därför? Ett FET kostar ändå 10 papp och vi är ändå beredda att göra ett plock till (men då väljer jag nog FC eftersom de har samma frysteknik som Huddinge)... Vad säger ni tjejer om mitt dilemma? Har ju precis som du Glitter hoppats på att vi ska lyckas själva men det är ju, som vi alla vet, smått ångestframkallande och plötsligt känns det som om man är tillbaka där vi var förra gången (även om det ju inte är sant då vi ju har haft den ofantliga turen i Ella!!!). Blir 40 i maj, så det känns verkligen att klockan börjat ticka - tick tack, tick tack!

• Sofia71

Blir förresten inte trådar stängda nu längre? Förr var det väl tre månader efter trådstart som gällde?

• Sofia71

Gazelle: Gissar att du då också känner att det faktiskt kan gå att bli gravid utan hjälp och kanske det som gör att du drar dig för hela den kliniska processen!? Vi blir inte gravida trots alla försök under åren så jag börjar misstänka att det nog inte kommer gå utan hjälp. Har därför fattat beslut och kommer köra ett helt nytt plock i nästa cykel i februari! Känns skönt att ha fattat ett beslut och plötsligt jättespännande!
    Det blir S:t Göran trots allt. Känns ändå tryggt med Dr C som är så otroligt tillmötesgående hela tiden och skönt att slippa gå igenom allt igen med ny läkare på ny klinik. Tror väl ändå inte att det är någon klinik som är bättre än någon annan. Alla måste ju ändå någonstans jobba för att så många som möjligt blir gravida med deras hjälp för att bättra på sin egen statistik kan man tycka...

Har aldrig hört talas om att det är någon tid på året då man har lättare för att bli gravid! Däremot så är det ju många som föds i mars som då blivit till runt midsommar!

• Sofia71

Hej Muskot! Jag fyller också 40 i år och vi kände att det var dags att få lite hjälp på vägen mot ett syskon. Fick tillbaka en två-dagars igår faktiskt! Hade hoppats på att våga odla alla till blastocyster men kände att vi tar en fining nu och så hoppas vi på de andra fyra till på måndag-tisdag och att de hamnar i frysen då!

• Sofia71

Gazelle: Tack! Jag har gjort både stimulerade och ostimulerade FET och föredrar de sistnämnda... Har du regelbunden cykel så finns det inte  någon anledning att göra stimulerat vad jag förstått. Har ni många eskimåer i frysen på S:t göran?

• Sofia71

Muskot: Tack. Ja det var så vi tänkte också, men eftersom det inte har hänt något sen jag fick tillbaka min mens i mars förra året började vi känna att vi nog faktiskt får be om lite hjälp innan det är helt försent... Gick tillbaka till S:t Göran efter viss tvekan (eftersom det inte har blivit något där för oss trots 6 återföranden). Har en frysis kvar men valde ändå att köra en ny vända och det verkar faktiskt inte som om jag har mycket färre ägganlag än tidigare ...frågan är förstås om kvalitén är mycket sämre. Använde Menopur för första gången också som de ju säger generellt ger bättre kvalité men lite färre ägg - så vi får hoppas att det är skillnaden som gör skillnaden...

• Sofia71

Jag tror ju stenhårt på akupunktur och Kinesisk örtmedicin... Läste ju just i denna tråden att Grisen71 gått två månader på akupunktur och örtavkok inför sin kommande IVF då de blev spontant gravida! Jag tänkte att jag måste testa hennes akupunktör innan planerat FET och gjorde så i två månader och då fick vi Ella. Slump eller inte - jag tror på det! Dessutom märker jag stor skillnad i min mens (inga klumpar och klarrött blod numera)och även endometriossmärtor. Bor du i Stockholm? Kolla i så fall: www.sophielagercrantz.se

• Sofia71

Gazelle: Vi fick en blastocyst till frysen.  Känns toppen!

• Sofia71

mala: Nope, gick åt skogen. Har testdag på tisdag men började blöda redan förra lördagen - rd8... Tråk, men inte mycket att göra. Skönt som sagt att vi fick en blastocyst till frysen. Väntar med nytt återförande till i sommar. Har mycket inplanerat i vår och början på sommaren och jag tror dessutom att jag behöver få lite mer energi. Den här sista behandlingen har verkligen tagit hårt på mig och är helt slut. Märkte ju inte riktigt lika mycket av tidigare behandlingar då jag ju inte hade en liten en på 16 månader (idag 17 mån!) att ta hand om hela dagarna.

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10