Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Någon här som har sytt barnvagnsmobil med filurer?

• Infinite Joy
    Ullerull skrev 2010-02-25 22:33:55 följande:
    Yes, tyget var hopplöst att sy i., drog sig massortipsa är att sy först klippa sedan, större filurer = lättare att få bra å så tror jag att ett trikåtyg som är lite töjbart är att föredra, jag använde nån typ av sladdrig sammet...ingen aning vad det heter. Jätteläckra färger var det, de riktigt lyser, men som sagt hemskt att sy i.
    Smart! Hade mina funderingar på velour... hmm, får se vad det blir.
  • Infinite Joy
    Mimmi 71 skrev 2010-02-26 07:47:38 följande:
    Min CP funkade toppenbra på tjock fleece (den bruna jag använde mig av är riktig kraftig - ett fynd från Tygvaruhusets fyndlåda ). Mudden jag använde mig av var ekologisk muddväv från Andersson & Hjalmarsson och är sydd med standardvikaren (dvs 4 lager). Ioch för sig är mudden inte riktigt lika tjock som S&S mudd.4.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/S0NiWa6BlBI/AA...
    Ååh, vilken fin!
  • Infinite Joy
    Knastroll82 skrev 2010-02-26 07:59:14 följande:
    Tänkte höra med er, vad är ett vettigt pris för ett par hemsydda byxor?Sydde åt fisen i går men var lite för snål med sömsmånen så det blev aningens för tighta, och jag vill inte att de bara ska bli ligande då de i mitt tycke är hemskt snygga byxor... Välsydda med massor av detaljer.Vad skulle ni ta?De finns i bloggen om ni vill titta först.
    Hittade inte din blogg...
  • Infinite Joy

Sitter här och velar lite angående namn.... fortfarande.

Som jag sa tidigare hade jag minevi som förslag (kommer från mina
    två äldsta barns namn), men ville gärna få in nr tre också. Vad
    tycker ni om "minevi & bror" eller "minevi & lillebror"? Blir det för långt?

Blir lite avis på era tygbeställningar... är sugen att beställa jag med, vet bara inte vad jag vill ha.

• Infinite Joy

Kom förresten på att jag nog måste beställa ngt fordonstyg. Köpte en bodysuit med bilar (molo) till minstingen och storpojken försökte förtvivlat få den över huvudet. Klart han behöver en biltröja. Finns det ngt annat tyg med bilar??

• Infinite Joy
    Tjej 83 skrev 2010-02-26 22:38:17 följande:
    vad heter dina barn så kanske man kan få ihop ett bra namn?
    De heter Minou, Evian och Agaton.... förslag mottages tacksamt. Får verkligen inte till det själv.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd