Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy
    Snoddas Snoddas skrev 2010-02-28 09:43:31 följande:
    Tack! Jag håller med vad någon annan skrev - köp ett billigt tyg och testsy en först. Jag sydde upp en i lakansväv först, och kollade hur den satt, innan jag gav mig på sidentyget. Våga prova! Lycka till!
    Har varit inne och snokat på din blogg.... nu villjag sätta igång ochsy en massa. Inspiration till tusen! Hoppas att den här lille vill sova ngn annanstans än i famnen snart. Kikadevart du brukar köpa tyg.... gillar du inte tygverket på st paulsgatan?
  • Infinite Joy

Här säger pappan i familjen också tvärt nej. Och jag säger kanske en fjärde då jag är 35 och de andra har hunnit komma upp i skolålder. Hade dock inte pallat med en till tätt.... minstingen är som sagt 5 veckor och den äldsta blir 4 i juni. Känner att det blir liiite kort om tid....

• Infinite Joy
    ursulae skrev 2010-03-01 07:14:11 följande:
    Nu har jag fått hem min Cover Pro och känner att jag har mycket att lära! Så genast en fråga till tråden!:Om jag vill ha synliga sömmar, syr jag då först ihop med OL:en och sen stickar ned sömsmånen fast så att säga på fel sida? Är det det som kallas topcoversöm? Tar tacksamt emot alla möjliga tips om roligheter med CP:n!!
    Fast det blir väl "fusk-topcoversöm"? Var ngn som sa att den bara fanns på 1200D.... suktar efter den sömmen så rätta mig gärna om jag har fel. 1200D är för dyr för endast en söm som sagt....
  • Infinite Joy
    Ullerull skrev 2010-02-28 23:23:45 följande:
    Nu har jag bloggat ifatt en av högarna som ligger....lite skog, ränder och stjärnor, elefanter....jag har sytt så mkt sista tiden så jag börjar få ont i ryggen, skulle nog behöva pausa lite och gå ut och gå istället, men det är waaaay to much snö just nu, 3dm nysnö sedan igår, suck! + att jag vridit om knät och det krasar och har sig och gör apont...tiden läker alla sår va? Så då kan man ju lika gärna sy under tiden, eller hur?
    Fina plagg det har blivit!!
  • Infinite Joy
    Annis123 skrev 2010-03-01 10:32:41 följande:
    Testar igen:  Är det någon som vet om man kan använda tången (Prym?) från citygross till tryckknapparna från s&s? Om inte hur mycket kostar knappar till tången?
    Är tången mkt billigare på citygross?
  • Infinite Joy
    Knastroll82 skrev 2010-03-01 11:37:39 följande:
    På citygross går prymtången på runt 80:-
    Åhå, då är det bara att ta storhandligen där nästa gång
  • Infinite Joy
    Knastroll82 skrev 2010-03-01 12:55:29 följande:
    Absolut! :)Vi var och handlade i lördags där, och då råkade både en prymtång och lite annat smått och gott samla ner i vagnen.
    Vilken citygross handlar ni på?
  • Infinite Joy
    MillyMollyMandy skrev 2010-03-02 22:06:15 följande:
    Jag är ute efter ett mönster på en så kallad beppehatt och har fått nys om att det  finns ett i nr 6 /2007 av Föräldrar & barn. Såg dessvärre att den inte finns på bilblioteket så jag undrar om någon möjligtvis kan hjälpa mig få tag på ett?
    Ring ellermaila föräldrar & barn och fråga om de har kvar exemplar av numret. I sånt fall kan de nogf skicka till dig. Det har de iaf gjort till min mamma.
  • Infinite Joy
    Nhelia skrev 2010-03-02 20:37:16 följande:
    Tyget beskrtivs som 100% bomull interlock jersey på hemsidan www.znokdesign.se/. Det känns som en tunn interlock tycker jag. Baksidan av tyget är helvitt.
    Ååh, vilka söta. Vill jag ha till lilleman. Verkar tyget vara av bra kvalitét?
  • Infinite Joy
    78Misan skrev 2010-03-03 06:21:02 följande:
    Gangstar har ju mycket tryck på sina kläder och de håller riktigt bra
    Har även sådana plagg från Småfolk.... har också hållt bra.
  • Infinite Joy
    MarJoDe skrev 2010-03-04 10:33:32 följande:
    Finns det någon vänlig själ som har vägarna förbi ett Citygross som har en prymtång och skulle vilja köpa en till mig????
    Jag hade tänkt åka dit och köpa en prymtång... vet dock inte riktigt när det blir.
  • Infinite Joy

Gah... blir tokig... idag hann jag fålla ett ynka byxben och sedan vaknade mini.... varje visa varje gång jag gör ett försök...

• Infinite Joy
    MarJoDe skrev 2010-03-04 13:33:30 följande:
    Har du lust att köpa en åt mig också samtidigt? Spelar ingen roll när.
    Självklart!
  • Infinite Joy
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-04 16:41:17 följande:
    Japp! har ganska nyligen gjort ett inlägg i ämnet Puh, varför göra saker och ting lätt för sig *skratt*? Sytt en tunika till mig själv utifrån ett mönster från Svenska mönster. Skitsnygg! Men jag följde ju bara mönsterbeskrivningen i ungefär 2 sekunder, sedan freestylade jag. Hade jag följt den enkla beskrivningen hade jag varit färdig på mindre än en timme skulle jag tro. Men det är ju liksom inget kuuul *ler* så jag involverade ju CP:n i arbetet också och gillar verkligen slutresultatet! Får man vara så nöjd med ngt man själv åstadkommit? Äsch, det måste man väl få vara...
    Klart man får!! Jättefin, en sådan skulle jag oxå vilja ha
  • Infinite Joy
    melizza skrev 2010-03-04 19:03:40 följande:
    hejhar fått tag på en bit sånt här tyg men hittar ingen muddväv som passar.....det är ju en rätt så speciell färg på dem stjärnorna....dem är nästan vinröda liksom....vart hittar man vinrött muddväv?????www.litenpalandet.se/popup.html?Images/Produc...tänkte sy en tunika till tjejen utav det tyget
    Snyggt tyg! Love it. Har du ngn blogg? Kom ej in på din sida....
  • Infinite Joy
    melizza skrev 2010-03-04 19:12:30 följande:
    har ingen blogg.....förstår mig inte riktigt på sånt eller ja jag kanske ska säga som det är......är för lat för att blogga köpte min janome easy jeans för bara några månader sen och har blivit helt frälst i att sy jag har alltid tyck om att sy tidigare men inte haft nån egen eller bra maskin så när jag slog till på en alldeles egen maskin så blev jag sytokig helt plötsligt......har mest sytt mössor, tröjor, tunikor och byxor till min dotter och lite till mig själv med...
    Det är nog lite tidskrävande, så.... guld till er som visar upp era alster!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd