Inlägg från: lindalake |Visa alla inlägg
  • lindalake
    madebyinferno skrev 2010-02-14 19:36:06 följande:
    Ingen som har en idé hur man ska gå till väga när man slaktar och gör nytt av stickade saker?? rita och klippa ut med OL är väl min tanke men måste ju fråga för jag har ett svagt minne av att jag sett något liknande i någon blogg...
     ja, det är vad jag skulle göra iaf. sicksacka kan man göra, men om man har en overlock så...
  • lindalake
    Mari78 m pojktriss: jag tycker det blir för mycket med den turkosa bakgrunden med hjärtan. den stör mina ögon. för skarp färg eller nåt
  • lindalake

emmize: helt klart för lös trådspänning. Har du nollat inställningarna (eller pressarfoten uppe) på trådspänningen innan du trär? annars kan inte tråden komma emellan "hjulen" och spänns då inte. jag hade massa problem med detta i början.

annars, prova att fippla med inställningarna och blir det inte bättre även om du har max spänning så tror jag att tråden inte kommer rätt vid hjulet

• lindalake
    emmize: ja håller i tråden och trycker ner lite extra. har inget klick eller så. man ska nog känna efter om tråden fastnat efter att man ställt in trådspänningen
  • lindalake

Det där med att rita av köpekläder. Jag har sett två beskrivningar på bloggar hur man gör, men jag kommer inte ihåg var. Nån som vet?

melizza: Man ska iaf ha något mjukt på bordet/golvet ex. en filt eller frigolitskiva. Sen lägger man mönsterpapper på det och plagget över, sen pickar man med en nål efter byxorna så man får grenböj osv.

För att få pös nertill ska byxorna vara "för långa" och det räcker oftast om man ritar raka byxben, de ska inte luta inåt som de gör på de vanliga mönstren

• lindalake

Lokatt: jag vill ha ett framstycke och ett bakstycke vågar mig inte på något annat, haha. så jag krånglar alltid till det :P men visst har du rätt

jalapenjo: där var den ju. jo, vet att det inte är din idé men det är ju bra att fler får se hur man ska göra nålpickande är bra när man ska få ut detaljer mitt i tyget, som ok och sånt.

• lindalake
    mortillsju: de brukade pimpelfiska i lågskor och kavaj på den tiden....usch så kallt! ser ut som en bra jacka det där mönstret
  • lindalake

den dagen jag har plats och ska uppgradera med en ren covermaskin så hoppas jag skövde symaskiner har ett bra erbjudande. har butiken ca 2km bort...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd