Inlägg från: lindalake |Visa alla inlägg
  • lindalake

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Millimina och gewjyn: var har ni hittat såna spännen. är det bara proffs som får köpa sånt ?
  • lindalake

förresten. är det nån mer än jag som inte fått Stoff och stil katalogen än har kollat i den på nätet, men vill ju ha en riktig att bläddra i, tycker jag ser bättre då

• lindalake

Millimina: oki, nu vet jag iaf hur såna ser ut så om jag ser ett par har jag ju möjlighet att köpa hihi. och håller med om det där tekniska, man borde ju kunna lösa det själv, eller iaf med hjälp av sytråden

• lindalake
    tinni78: istället för att använda programmet för knapphål kanske du skulle prova "för hand". tät sicksack alt. satängsöm. då kan du ju lätt anpassa bredden
  • lindalake

madebyinferno: Husqvarna Emerald skulle jag säga. Stark symaskin

Ullerull: Fast var det inte Husqvarna som köpte Pfaff och sen Singer? Nåja, struntsamma. Husqvarna viking tar de flesta delarna från Kina. Har de gjort i några år nu. samma sak med motorsågarna (de gör ju Partner och Jonsered med), många plastdelar från Kina...:/

• lindalake

vad det är fuskigt med brodermaskin!! vill också ha *surar lite och hoppas på att vinna massa pengar*

• lindalake

viskosjersey, hurdant är sånt tyg, svårt att sy i och hantera? har overlock...tänker lite på stoff och stils tyg. eller man kanske ska köra på interlock med 5% lycra i? tänkte sy nån topp själv, typ a-linje med lite rynk

• lindalake
    Kyssen: lite dumt som nybörjartyg då kanske... får nog försöka sy av makens gamla t-shirtar först
  • lindalake

blir saxen slö av att klippa i fleece?

och finns det nån bra saxslip som är billigare än fiskars i SoS-katalogen?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd