Inlägg från: lindalake |Visa alla inlägg
  • lindalake

Dora: Jag använder quick selection tool för att markera det som ska sparas, och om man markerar utanför det som behövs markeras håller man inne tangenten alt samtidigt som man drar (man håller inne vänster musknapp när man markerar). Sen Selectmenyn och invert, så vänder man på markeringen så den liksom markera det utanför, sen är det bara att trycka delete. och för att ta bort markeringen väljer man deselect på samma meny.

jag hittar verktyget på vänster sida bland ikonerna där, fjärde uppifrån. vet dock inte riktigt hur det ser ut på din...den ser ut som en liten pinne med en streckad fyrkant i spetsen, typ...

hoppas det ser likadant ut för dig

• lindalake

Dora: a det kan du. med shift gör du markeringen större, och alt mindre, men man måste dra från en punkt innanför grundmarkeringen runt det du vill lägga till/ta bort och sen sluta innanför markeringen igen. (svårt å förklara på vettigt sätt)

Det där med layer verkar smidigt iaf, länken moderskeppet.se som Kyssen tipsar om förklarar bra, första tipset på Snabba tips fliken förklarar just det där.

och kom ihåg, shift lägger till markering och alt drar bort

• lindalake

linweg: jag sicksackar aldrig velour eller andra trikåer innan jag tvättar, det gör man bara med vävda tyger. velour luddar, det kommer man inte ifrån. det är därför man har torktumlare

och tvätta innan det tycker jag är ett måste! gärna 60 grader

• lindalake

Emsebamse: är det prymtången då, alltså står det PRYM på grejerna? för isf, är det ju skitbilligt (och håller med om det där med sytiden och småbarn)

• lindalake

vad bra att de ska bygga city gross i jönköping. så kan jag åka dit när jag besöker mina föräldrar

• lindalake

men ååh, jag blir tokig. om 2½ vecka ska vi på 60-tals fest och jag hittar inte tyg till min klänning antingen om man hittar ett med schysst grafiskt mönster eller enfärgat tyg så man kan använda två färger. men jag vet ju inte vilket material jag ska leta efter! jag är skitdålig på "vuxentyger", nån som jag hjälpa mig? snälla

och om nån kan tipsa om vad jag ska sätta på min snart 3-åring och 4-månaders så vore jag tacksam också. maken får fixa sitt själv (vilket han inte kommer göra men det struntar jag ärligt talat i nu)

• lindalake

stormorsan: gott om inspiration har jag mönstret är ritat men nu är det tyget som saknas. att det ska vara så svårt *sucka* mina påslakan är ju bara 70-tals :-/

• lindalake

Pejgan: jo lite långt allt minsann :-/ men tack

synd att stoff o stils nya katalog inte kommit (och att de har långsam frakt)

• lindalake

Stormorsan: jadu, det är väl lite det som är problemet, jag vet inte vilket tyg jag ska välja! men, det lutar nog åt att bli ett bomullstyg iaf. Sen vill jag ju inte att det ska skrynkla sig så fort jag sätter mig ner heller. twill kanske inte skrynklar sig så lätt?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd