• sarahl

Sytråden spinner vidare - röd tråd

yrväder- det var riktigt bra gjort.

• sarahl

någon här som har lite ideer att skicka över, jag har torka.

• sarahl

jag har en ganska stor bit ull tyg i enfärgat grått som jag inte vet vad jag skall göra med. Är det någon som har tips?

ullen är lite halvtjock..

• sarahl

är det någon här som bor i lidköping med omnejd och kan tänkta sig att hjälpa mig? inboxa..

Dessutom undrar jag vad som blivit av JNY har mailat henne men inte fått nå svar.

• sarahl

ingen som har tips på vad man kan sy av mellantjock ull tyg? har en bit som bara ligger.

• sarahl

är det någon här som har storlekslappar i strl 98 och 104, jag har brist, har väldigt gott om 62,68,74,80 att byta mot eller annat tbh. INBOXA

• sarahl

vart var det någonsatans förutom minanamnband där man kunde beställa egendesignade band? tror det var en utländsk sida

• sarahl

jag har oxå fiskars saxen och jag är supernöjd med den, tyvärr så råka jag toucha en knappnål när jag klippte sist, men den verkade klara sig.

• sarahl

någon som sytt "åkpåse" till bilbarnstol?

• sarahl

tack för alla svar ang åkpåse till babyskyddet. Vi har ett britax römmer och det verkar klurigare att få till eftersom det är 5 punktsbälte och att man justerar höjden på bältet genom att dra en grej på baksidan upp och ner.

svårt att förklara. MEN jag har ingen aning om hur jag skall sy en åkpåse som passar den.

• sarahl

Älsklingsfrö och madebyinferno- jag har oxå sytt några men blir inte helt nöjd tyvärr. tycker det är svårt att få till svängarna med overlocken och jag funderade på att vändsy. Sedan så skulle jag vilja ha i plastknappar men hittar bara sådana som måste sättas i med KAM press och det äger inte jag. jag har haft vit flanell mot huden men tycker inte det är så snyggt efter några användningar och det blir fläckar.

Så jag ville bara ha tips helt enkelt.

Älsklingsfrö, såg inlägget i din blogg och gillade formen på dem. Delar du med dig av mått.

• sarahl

någon som beställt den gula velouren och mudden från stoff och stil? är den härligt solgul eller mer åt neongul?

köpte den gula mudden för några år sedan och den var verkligen neonggul. jätteful.

• sarahl

mari78- har du hunnit mäta bindorna. Vart har du förästen köpt det snygga pul till de senaste i bloggen?

• sarahl

Det stämmer att det är dags för en ny tråd idag, eller?

Tack Mari 78 för måtten. Jag har svårt att hitta snygga mönstrade PUL tyger. Har du nåt tips?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd