• sarahl

Sytråden spinner vidare - röd tråd

rummet där jag för tillfället sitter och syr är inte bara plats för mina sysaker utan även familjens dator står här och en säng till sonen som kommer hem på lov. Så det är liksom väldigt lite plats. Nu funderar jag på om vi inte skall flytta ut datorn i vardagsrymmet istället. inte optimalt kanske men å andra sidan kan vi ha bättre koll på vad barnen gör på datorn. Det skulle ge bättre plats och möjlighet till bätte förvaring i syrummet.

Dags att leta bord till datorn då med andra ord.

• sarahl

lokatt. skall du inte sy på mudd elelr fålla för då blir ju sömmen fäst i det så att säga. Någon gång har jag slått knut på trådarna.

• sarahl

en smakfråga.

jag har klippt ut en lite dress i hilcos lila velour, det är byxa och tröja. Nu funderade jag på att sy en body till men kan inte komma på något som matchar. Jag har inga andra roliga lila tyger hemma.

de lila trollen hade ju passat perfekt men har inga sådana tyvärr.

• sarahl

någon här som vet om jofotex elefanter matchar hilcos lila velour?

• sarahl

är det någon här som har en liten bit hilcos lila velour? jag klippte fel så luvan till min dress blev jätteliten. Luvan skall vara till strl 74.

Sen undrar jag om någon har mått på en body i strl 74 från hals till nederkant och från nacke till nederkant?

• sarahl

är det någon mer än jag som tycker att djungel interlocken från jny höll dåligt i tvätten, min är blekt och luddig. och jag som investerade i 2 meter på mässan i november. blä

• sarahl

någon som har koll på om man kan köpa färger att färga tyg med i större förpackningar än de små som finns i affären. Tänker mig ordentligt mycket. Då jag skall färga en soffa.

• sarahl

är det ingen som har mått på längden på en body i strl 74?

• sarahl

jag tänkte ge mig på att sy en jacka till sonen, har ett poplintyg från stoff och stil som jag tänkte använda, tänker mig en vår och sommarjacka.

kan man använda sig utav meedoms form 2 mönster. har sytt en velourtröja i det en gång och den blev väldigt vid,

sen undrar jag om det finns någon tutorial på att vändsy jacka och sy i blixtlås.

• sarahl

någon som kan hjälpa och vägleda mig i sömnad av tygblöjor, jag har försökt på trådar här och på sjalbarn men ingen tycks vilja hjälpa. vill helst ha en alltiett blöja som inte är allt för krånglig att göra.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd