Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - röd tråd

AMDA skrev 2009-12-10 19:39:42 följande:
    Mimmi 71 skrev 2009-12-10 15:55:00 följande:
    har för mig frakten låg på 24$ sist jag beställde jag har aldrig fått tull på det jag köpt fast det varit för många hundra kroner :-S De skriver gift på paketet och det skickas med flyg så det brukar inte ta lång tid innan man får hem det.Om du skriver SAVE10 i kupong rutan när du ska betala så får du 10% rabatt på din beställning Trådstället för 120 koner ska jag beställa nu i veckan som kommer + en del till så klart
    Hmmm, då är det frågan om an skall beställa 40 eller 80 färger. Tror det lutar åt 40 till att börja med och kanske ett trådställ. Att de skriver gift är ju en fördel och 10% rabatt är ju inte helt fel heller Skall räkna lite på det hela och försöka få till en beställning under helgen.
  • Mimmi 71
    Kyssen skrev 2009-12-10 19:57:36 följande:
    Pust - lyckades lösa mitt bandkantningsproblem från i förmiddags genom att ändra på trådspänningen. Skruvade åt den så att den var på 7mm istället för på 1 cm och det gjorde stoooor skillnad. Perfekta kantband utan ett enda hoppstygn!! Skumt bara att det ändrar sig från en gång till en annan - brukar ni ha det problemet med era CP??
    Se där! Inställningar är A och O
  • Mimmi 71
    AMDA skrev 2009-12-10 15:07:47 följande:
    Om du ska köpa broderitråd rekomenderar jag www.threadart.com jag använder mig av deras rayon tråd. Har aldrig haft problem med den och den är lika fin efter massvis med tvättar. Deras frakt är inte farlig heller jag räknade ut att inkl frakt och växlingskurs så kostar 1000m rayon tråd ca 12kr medans om du köper den i sverige finns den inte under 50kr
    Använder du dig av Ryon, varför inte Polyester?
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2009-12-10 21:52:52 följande:
    Ni som undrade hur mina broderade disktrasor ser ut...Nu finns de på bloggen.25 st blev det i kväll så nu är jag uppe i 40 st www.annaskapar.blogspot.com
    Hur coola som helst!
  • Mimmi 71
    78Misan skrev 2009-12-10 22:41:38 följande:
    hej i tråden. idag har jag fått min maskin har fått utbildning i service och kepsramning etc etc etc det är så kul och jag vill inte alls stå på marknad i helgen eller gå på julbord utan bara vara hemma o brodera
    Vad för sort?
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2009-12-11 09:24:47 följande:
    Mimmi 71:Sover inte du om nätterna? 03.39 :-O
    Har en liten som bökar runt alldeles förskräckligt och när jag väl vaknat så har jag svårt att somna om Efter att ha legat vaken närmare en timme (mao ännu tidigare) så orkade jag inte ligga kvar. Det finns inte så mycket att göra den tiden på dygnet förutom att sitta framför dumburken, vilket har blivit alldeles för mycket de senaste dagarna.
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2009-12-11 10:26:16 följande:
    Jag vet du kan ta några av mina projekt. Har 5 handdukar som ska broderas till mamma, en badhandduk som ska broderas (present till lördag), 6 hårhanddukar som ska sys och broderas. Allt detta ske helst vara klart innan nästa vecka eftersom mottagarna ska ge bort dessa som julklappar.Sen... ska jag börja sy julklappar till mine egna nära och kära. Har en provtunika som blev lyckad så där blir en fortsättning. Frågan är bara vad man ska ha till...?Så... vilket projekt vill du ta över? Själv sitter jag på jobbet och får inget alls gjort...
    Här är en till som har en del projekt som helst skall vara klara i helgen (tur att huvudvärken börjar ge sig, men seg i kroppen är man än. En stor beställning på 4 bodies och 4 muddbyxor till grannens barnbarn, sedan är det efterbeställning från marknad på en body, en tröja och ett par muddbyxor. Sedan ville lillemannens bästis ha en omlottjacka i fleece till nye lillebror i julklapp. Dag att börja klippa med andra ord

Idag fick jag kollinumret på min nya pärla, så den har börjat sin färd he till mig. Om tiden kunde gå fort
  • Mimmi 71
    LumLumLum skrev 2009-12-11 16:23:54 följande:
    Mimmi 71 skrev 2009-12-11 16:10:55 följande:
    Spännande. Synd att det kom en helg emellan.
    Du kan verkligen läsa mina tankar!
  • Mimmi 71
    78Misan skrev 2009-12-11 23:37:24 följande:
    Vad har du beställt för nån då?
    Ja, det är ju ingen värsting en jag är överlycklig över min första brodermaskin En Janome 350E med tillhörande program Digitizer JR. Jag har inte hittat så mycket information om det mer än av en medlem på sysidan som precis börjat använda det och gav det kommentaren - "då jag använt Costomizer tidigare ser jag bättre möjligheter att anpassa broderierna så som jag vill ha dem" så det ser lovande ut tycker jag som vi på ett enkelt vis få till lite egna broderier också. Nu vet jag att stygnsättning är svårt men kanske kan man lyckas med lite konurering odyl iallafall.

Jag längtar så och det skall bli såååå spännande. Idag har jag tänkt att trycka på knappen för att beställa lite brodertråd från Usa. Nu skall jag nog vara rejält förberedd så när som undertråden som jag skall köpa lokalt.
  • Mimmi 71
    Jalapeno skrev 2009-12-11 20:47:55 följande:
    kunde ni tygerna på på spåret, flickor?
    Japp! Trodde det var en enkel fråga för gemene man. Bäck och bölja trodd jag alla kunde.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd